Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Rozhovory / 7. marec 2023

Platforma Sourcewhere: Revolúcia v spôsobe nakupovania

Erica Wright pracovala pre Farfetch, Net-a-porter a Mytheresa. Neskôr sa z dôvodu osobnej frustrácie rozhodla vytvoriť vlastnú platformu Sourcewhere, ktorá od januára stihla spôsobiť revolúciu v spôsobe nakupovania. Erica chce demokratizovať priestor získavania luxusnej módy. Oblečená v The Row a Celine bez prízvuku.

Platforma Sourcewhere: Revolúcia v spôsobe nakupovania

„Naša klientka má na sebe The Row z druhej ruky, sandále Khaite, staré Levi’s 501 a možno priateľovu mikinu. Za takouto rovnováhou si stojím.“

Vedeli by ste na začiatok vysvetliť čo je Sourcewhere?

Sourcewhere je fashion sourcing aplikácia. Snažíme sa spojiť kupujúcich, ktorí hľadajú ťažko dostupné značky alebo niekoľko sezón staré kusy, so sieťou predajcov. Je to obchod, líšime sa však v spôsobe, akým fungujeme. Máme veľmi starostlivo vybranú komunitu predajcov, s ktorými spolupracujeme a takisto značky, ktorým umožňujeme predaj. V súčasnosti je na platforme len asi 60 značiek. Zachovávame si úzky kurátorovaný výber.

Ako selektujete ponúkané značky?

Mnohé z nich sú takzvanými hlavnými hráčmi. Veľké luxusné značky, ako Bottega Veneta, Saint Laurent, Cèline, Chanel a Hermès. Kompletná selekcia odzrkadľuje, čo naša komunita miluje. Sledujeme, o čom sa hovorí, čo naši klienti hľadajú. Je úžasné, ako platformu riadi komunita, aj keď sme projekt spustili ešte len v januári. Našich klientov považujeme za taste-makers a chceme vedieť, čo nosia a čo označujú na sociálnych sieťach.

The Row Margaux 17 Suede Brown
The Row Margaux 17 Suede Brown
Toteme Clasp Jacket
Toteme Clasp Jacket
Khaite Virginia Cashmere Sweater FW21
Khaite Virginia Cashmere Sweater FW21

Zameriavate sa viac na vintage alebo súčasný tovar?

Podľa aktuálneho dopytu sú to viac sezónne kolekcie. Snažíme sa vyriešiť problém, ktorý vidíme u iných resell platforiem predávajúcich vintage kúsky zároveň s novými kolekciami. Skončíte prehrabávaním sa stovkami tisíc vecí, neexistuje žiaden predvýber. V konečnom dôsledku vidíte príliš a je to unavujúce. Preto fungujeme na princípe požiadaviek. Klient zadá request na konkrétnu vec, či už z kolekcie dvoch sezón dozadu, alebo z roku ’98, a my sa snažíme ju zohnať. Ďalšou výhodou je bezpečnosť. Ak niečo hľadáte na Instagrame, ako vôbec viete, kde začať? Môžete si byť istí, že kúsky sú pravé? Fake vintage veci sú, bohužiaľ, veľkým problémom módneho priemyslu. V Sourcewhere sme vytvorili sieť predajcov, ktorým absolútne veríme a sú verifikovaní.

Ako si teda preverujete predajcov?

V súčasnosti platforma zahŕňa personal shoppers aj VIP súkromných zberateľov, ktorí dvadsať rokov zbierajú Celine alebo vintage Hermès kúsky. Poslednou kategóriou sú butiky. Proces s butikmi je najjednoduchší, pretože vieme, že tovar prichádza priamo zo skladu. S ostatnými predajcami robíme skúšobné transakcie a, samozrejme, overujeme pravosť kúskov. Berieme to veľmi vážne. S predajcami je najviac prepojená jedna z našich hlavných kurátoriek a poradkyňa Gab Waller. Roky sa pohybuje v sieti personal buyers a stará sa o vzťah s nimi. Sú tlčúcim srdcom Sourcewhere.

Z pohľadu zákazníka, môže sa prihlásiť každý?

Zo začiatku prebiehal výberový proces. Stále sme vo fáze early-access, kedy si klientov vyberáme. V priebehu leta sa však bude môcť zaregistrovať každý. Dôležitou časťou fungovania biznisu je pre nás komunikácia so zákazníkmi na Instagrame. Plánujeme aj nejaké eventy, a tým naozaj založiť komunitu ľudí, ktorí sa zaujímajú o rovnaké značky a záleží im na tých najlepších kúskoch. Nie sme trhovisko, kde môže ktokoľvek prísť a kúpiť si veci. Chceme, aby bolo medzi klientmi a platformou skutočné spojenie.

Odpovedáte na requesty z Instagramu?

Každého smerujeme do aplikácie. Proces nakupovania cez DM bol v dnešnom svete podivne normalizovaný. Je veľmi komplikovaný a vytvára mnoho otázok, nielen z pohľadu kupujúcich, ale aj obchodu. V Sourcewhere aplikácii sú všetky platby 3D zabezpečené a šifrované. Chceme sa uistiť, že súkromie našich klientov je chránené, čo je na Instagrame alebo WhatsAppe zložité.

Čo ste robili pred založením Sourcewhere?

V módnom priemysle pracujem asi desať rokov. Svoju kariéru som začala veľmi skoro vo Farfetch, odtiaľ som na štyri roky prešla do Net-a-porter a eventuálne do Mytheresa. Celý čas som pracovala v komunikácii. Starala som sa o PR, influencerov, eventy. Od roku 2019 som na voľnej nohe a postupne som založila Sourcewhere. Bol to dlhý proces, aplikáciu sme vyvíjali asi osemnásť mesiacov.

Ako vám to napadlo?

Vyplynulo to z osobnej frustrácie. Pracovala som v módnom odvetví v Londýne, jednom z hlavných miest módy, a dokonca v jednom z najväčších e-shopov, a stále som nemala prístup ku kúskom, ktoré som chcela. S rovnakým problémom za mnou chodili kolegovia. Potom máte časopisy a módnych editorov. Za normálnych okolností by ste ako redaktor dostali upozornenie predtým, ako niečo vyšlo na trh, ale ani oni nemali k týmto kúskom prístup. Tak som si hovorila, bože, keď ich nevieme zohnať my, akú má šancu normálny zákazník, ktorý nepracuje v odvetví luxusnej módy? A stalo sa pre mňa naozaj dôležitým získať prístup. Zároveň ma hnevala filozofia odmeňovania VIP klientov. Podľa mňa nemusíte na módu minúť 10 až 20 tisíc eur ročne, aby ste získali špeciálny servis. Každý, kto si kupuje luxusný tovar, je pre mňa VIP klient. Pre zákazníkov, ktorí si rok šetria na Chanel kabelku alebo pár topánok Celine spred šiestich rokov neexistuje žiaden nadštandardný servis.

Aké máte plány do budúcna?

Sme stále v počiatočnom štádiu a v tejto chvíli sme nadšení z odozvy, akú sme mali. Veľmi sa však teším na osobné akcie. Momentálne existujú len VIP eventy pre médiá. Ja sa snažím tento priestor demokratizovať. Dávajte pozor, budú sa diať vzrušujúce veci.

Ako by ste opísali človeka, na ktorého ste mysleli pri dizajnovaní aplikácie?

Z toho, čo vidím, editori Top Fashion (smiech). Keď sme prvýkrát zverejnili snímky, odpoveď, ktorú sme dostali, bola ako trafiť klinec po hlavičke. Odozva bola presne od ľudí, ktorých som cítila a predstavovala si. Značky ponúkané platformou Sourcewhere odrážajú to, kto sú naši zákazníci. Kupujú The Row, Khaite, Totême, Chanel, Hermès. Nejde im o značkové veci od hlavy po päty. Naša klientka má na sebe The Row z druhej ruky, sandále Khaite, staré Levi’s 501 a možno priateľovu mikinu. Za takouto rovnováhou si stojím. Pestujeme základňu klientov s prístupom „menej je viac“.

Zakladateľka platformy Sourcewhere, Erica Wright.
Zakladateľka platformy Sourcewhere, Erica Wright.

Mojou osobnou filozofiou je kupovať menej. Keď nakupujete kúsky, ktoré milujete, oblečiete si ich dvadsaťkrát a potom ich predáte, mám pocit, že svoju prácu som si spravila dobre. Zároveň mi záleží na inkluzivite. Nič nekategorizujeme podľa pohlavia. V platforme ponúkame aj tradične pánske oblečenie a zároveň máme mužských zákazníkov, ktorí hľadajú Chanel kabelku.

Ako by ste opísali váš osobný štýl?

Som veľkou fanúšičkou Celine od Phoebe Philo. Čerpám z tejto doby veľa inšpirácie, v osobnom živote aj pri zakladaní Sourcewhere. Jej kúsky som zbierala asi od roku 2010. Mojimi obľúbenými sú aj The Row, Bode a akékoľvek tenisky. Za posledné roky sa zo mňa stal tech-geek, nosím veľmi praktické veci. Čo sa týka farieb, prevláda monochromatickosť.

Aké sú podľa vás kľúčové kúsky šatníka?

Dobrý pár vintage džínsov, Levi’s sú v tomto najlepšie. Milujem nosiť kašmír, je jediným dôvodom, prečo sa neteším na leto. Najlepší kašmír má Khaite alebo menšie vintage obchody na Instagrame, ako Jerome alebo The Level Store. Nesmie chýbať naozaj kvalitné biele tričko a obnosená oversized bavlnená mikina. Čím viac ju operiete, tým lepšie. Z tenisiek preferujem New Balance a nedám dopustiť na výrazný kabát, kabáty sú moja vec. Môžete mať na sebe ten najnudnejší outfit, a ak máte navrchu dobrý kabát, všetko sa zmení.

Čo je na vašom letnom wishliste?

Mám vyhliadnutý trenčkot od Totême, pokojne by som ho nosila aj v horúčavách. Takmer každé leto nosím hlavne bavlnené tričká a ľanové šortky. Tento rok som posadnutá šortkami Bode a vintage Hermès tričkami. Nie je ľahké ich zohnať, sú hotový poklad. Chanel kolekcia plaviek je už všade, ale videli ste tie čierne jednodielne plavky s malým logom uprostred? Sú úžasné. Podobné sa dajú zohnať aj vintage. Snažím sa kupovať veci, ktoré budem nosiť minimálne ďalšie štyri letá.

Hermes Vintage White Tshirt
Hermes Vintage White Tshirt
Chanel Vintage Swimsuit 1999
Chanel Vintage Swimsuit 1999
Bode shorts
Bode shorts
Top Fashion Season_02
Text: Kristína Ondková
    2453

    Súvisiace články