„Ľudia často nezariaďujú svoje domovy podľa seba a pre seba, ale podľa iných. Pritom na to, aby ich dokázal interiér urobiť šťastnými, musí odrážať ich osobný štýl,“ hovorí zakladateľka populárneho online butiku s dizajnovým nábytkom, Delia Lachance.
Bol nábytok a interiérový dizajn vždy tvojim snom?
Estetika zohrala v mojej výchove veľkú úlohu. Moja mama vždy dbala na to, aby bol náš domov pekný aj v najmenších detailoch. Napríkad na stole boli vždy čerstvé kvety. Odmalička som prirodzene rozvíjala záujem o dizajn a módu a neskôr som tiež študovala módnu žurnalistiku a mediálnu komunikáciu.
Po ukončení štúdia si začala pracovať v médiách…
Áno, pred tým, ako som vytvorila Westwing, som pracovala ako novinárka pre prestížne magazíny. Veľa som pracovne cestovala po celom svete a zároveň objavovala krásne značky nábytku a doplnkov. Vždy, keď som chcela niečo z toho kúpiť, nikde som to nevedela nájsť. V porovnaní s módou to bolo omnoho ťažšie. Nechápala som, prečo je to v prípade nábytku take zložité. Napadlo mi preto vytvoriť internetový obchod, kde ľudia nájdu tieto štýlové a cenovo dostupné kúsky.
![]() |
![]() |
Založiť online biznis s nábytok zrejme nebolo také jednoduché ako otvoriť eshop s módou…
Nebolo a vtedy som aj pochopila, prečo dosiaľ nikto nič podobné nerobil, priznávam, že sme to aj my podcenili. Zo začiatku bol najväčší problém s logistikou. Keď predávate módu (tričko, kabelku alebo iný kúsok), jednoducho to hodíte do krabice alebo obálky a je to vybavené. V prípade, že posielate krehké veci ako poháre na šampanské, alebo naopak masívne a veľké veci, musíte rozmýšľať úplne inak.
Po úvodných problémoch sa však z Westwingu stal dobre zabehnutý eshop. S akými výzvami sa musíš pasovať dnes?
Pri vlastnom podnikaní sa vždy stretnete s nejakou výzvou a vždy sa nájde priestor na učenie a zlepšovanie. V súčasnosti to je rozvoj našej vlastnej značky Westwing Collection. Chceme viac pracovať s modernými technológiami, ako je napríklad rozšírená realita. Už dnes môžete túto funkciu skúšať pri niektorých kúskoch a verím, že v budúcnosti toho bude omnoho viac.
Mala si možnosť na vlastnej koži zažiť módny aj dizajnový svet. Aké rozdiely medzi nimi vnímaš?
Obidve tieto oblasti sú v skutočnosti veľmi podobné, sú o tom, aby bol náš život krajší. Mnoho pravidiel zo sveta módy platí aj v interiéri. Napríklad to, že jeden malý doplnok môže úplne zmeniť celkový vzhľad. To isté platí pre interiér. V porovnaní s módou je ešte osobnejší pretože ide o vytvorenie svojho domova, ktorý je miestom, kde môžeme byť najvernejšou verziou seba samého.
Rozmýšľala si, že by si sa do módy vrátila? Napríklad zaujímavou módnou kolaboráciou, tie sú dnes veľmi obľúbené…
Rozhodne to je niečo, čo by sme vo Westwingu chceli robiť, a to často. Jednotlivé oblasti života na seba v skutočnosti nadväzujú, preto to tak dobre funguje aj pri dizajne. Momentálne to je často vidieť v oboch smeroch. Módni návrhári spolupracujú s interiérovými značkami a naopak, čo prináša unikátne výsledky.
Tvoj pohľad na dizajn nábytku aj interiérov je založený na prvkoch lahodiacich oku. Pýtajú sa ťa známi na rady pri zariaďovaní?
Niekedy. Vtedy sa s nimi podelím o moje zlaté pravidlo. Dávajte pozor na detaily, pretože práve ony určujú charakter interiéru.
Delia a jej cesta
Tridsaťpäťročná rodáčka z Bavorska ku estetike vždy inklinovala vďaka mame, ktorá sa starala o domov a jeho krásu v detailoch. Štúdium módnej žurnalistiky a mediálnej komunikácie ju priviedlo k práci v médiách, kde spoznala tie najkrajšie dizajnové kúsky, ktoré však nebolo vôbec jednoduché zohnať. V tomto momente sa prebudil jej podnikateľský duch a zároveň sa zrodila idea založiť online portál Westwing ponúkajúci dizajnové kúsky od najrôznejších svetových značiek. Okrem toho má aj vlastnú líniu nábytku a dekorácií Westwing Collection, na ktorých dizajne sa podieľa sama Delia.
3 každodenné must-haves Delie Lachance
![]() |
![]() |
![]() |
Foto: Westwing, archív Delie Lachance