Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Rozhovory / 17. február 2024

Forever style

Francúzska značka Fane prispela k definícii nového ženského minimalizmu. Laurie Anne Braun a Margot Baudequin, zakladateľky francúzskej značky, tvoria kožené kabelky, ktoré sa nesnažia prvoplánovo upútať pozornosť, a napriek tomu ich nositeľku na ulici zastavíte.

Forever style

Čo ste robili pred založením Fane?

Margot: Obe sme spolu pracovali v trend forecasting agentúre. Laurie-Anne v marketingu a ja som bola súčasťou kreatívneho tímu.

Laurie-Anne: Úplne prvýkrát sme sa stretli ešte v roku 2013 ako študentky. Ja som študovala business a popri škole som mala mnoho zamestnaní v oblasti módy a beauty. Po štúdiu som pracovala v butikoch a hľadala si kreatívnu prácu, v ktorej by som mohla vyjadriť svoju víziu. Samozrejme, časom som zistila, že v ponúkaných pozíciách to nie je možné. Vtedy som začala rozmýšľať nad vlastnou značkou a vedela som, že chcem k projektu prizvať Margot. Kým sme sa odhodlali značku založiť, sme sa o Fane asi dva roky len rozprávali. Hľadali sme perfektný ateliér, tvary kabeliek, dokonalú kožu. Bol to dlhý proces, ale vyplatil sa. Práve sme oslávili dvojročné narodeniny Fane.

Použili ste skúsenosti z trend forecastingu aj vo vašom vlastnom projekte?

Margot: Pracovala som skôr v beauty a lifestyle, takže nemôžem povedať, že by som načerpala módnu inšpiráciu. Z trend projektu sa najskôr nadchnete a za dva mesiace už vás nudí. Cyklus trendov prebieha tak rýchlo, že si časom začnete všímať vzorec a mne to veľmi pomohlo s identifikáciou trvácnych aspektov. Chceli sme vytvoriť dlhodobý projekt s nadčasovými tvarmi a farbami. V trend forecastingu veľa pracujete s farbami a vzorkami, čo je tiež prínosom. O brandingu a estetike Fane sme vedeli dlho predtým, ako sme značku reálne založili.

Laurie-Anne: V agentúre sme robili neustále analýzy trhu, dovedie vás to k veľmi podrobnému prehľadu o pozíciách konkurencie. Na základe trend forecastingu sme jednoduchšie identifikovali, čo pre Fane chceme a čo nechceme.

Ako a prečo ste sa rozhodli založiť vlastnú značku?

Laurie-Anne: Vždy som bola posadnutá kabelkami. Mala som ich tak veľa, že by sa dali nazvať zberateľskou kolekciou. Keď som premýšľala nad vlastným projektom, napadla mi jediná možnosť, a to vyrábať kabelky spolu s Margot, ktorá kabelky neznáša a nikdy ich nenosila. Na môj plán prekvapivo prikývla a vzala to ako výzvu vytvoriť tašky, ktoré by vedela nosiť každý deň. Ja som mala väčšinu kabeliek vintage a obe sme boli frustrované, pretože na trhu neboli žiadne značky, ktoré by sa nám páčili. Na kabelkách v ponuke bolo vždy niečo v neporiadku, či už farba, tvar, alebo príliš výrazné logo. Myslím, že kreatívny impulz často vychádza z frustrácie.

Margot: Áno, v podstate sme založili značku kabeliek, pretože Laurie-Ann ich miluje a ja nenávidím (smiech). Vytvorili sme také, ktoré milujem aj ja.

Ako prebieha proces výroby a predaja vzhľadom na udržateľnosť?

Laurie-Anne: Udržateľnosť bola pre nás samozrejmosťou. Aktuálne sú všetky kabelky Fane vyrábané vo Francúzsku v dvoch ateliéroch. Vysoko kvalitnú kožu získavame z Francúzska a Talianska, rovnako ako podšívku a ostatné komponenty. Produkty potom posielame v prírodných obaloch bez akýchkoľvek plastov. V každom kroku procesu dbáme na lokálnu výrobu a kvalitu. Ak chcete vyrobiť peknú kabelku, ale koža nie je dostatočne kvalitná alebo zanedbáte inú časť procesu, časom to bude viac a viac viditeľné. Chceme, aby naše kabelky ľudia nosili dlhé roky. Pevne stojíme proti fast-fashion aj konceptu it-bags, ktoré pár mesiacov milujete a potom nemôžete vystáť, a tak sa ich zbavíte.

Ako by ste opísali estetiku značky?

Margot: Nadčasová, elegantná a minimalistická. Chceme, aby ste sa pozreli na fotku z našej kampane alebo samotnú kabelku, a nevedeli zaradiť z akého je roku. Mala by byť relevantná pred dvadsiatimi rokmi aj za ďalších dvadsať. Sme posadnuté tvarom a rovnako dobre musia vyzerať na tele. Je to veda, dokola si ich skúšame, aby kopírovali siluetu a v žiadnom aspekte nezavadzali.

Laurie-Anne: Na väčšine fotení sme si robili art direction samy a máme veľmi precíznu víziu. Sme takmer alergické na čokoľvek trendy. Chceme byť na image Fane hrdé aj v budúcnosti.

Sledujete teda vôbec nejaké trendy?

Laurie-Anne: Ťažko povedať, niekedy nás ovplyvňujú aj podvedome, ale napríklad už vôbec nesledujem módne prehliadky. Mám pár značiek, ktorým fandím a sledujem na Instagrame, ale môj šatník tvorí prevažne vintage oblečenie.

Margot: Ja si občas dovolím kúpiť trendy vec, ak ma osloví, ale vždy sa ju snažím nájsť vintage alebo z druhej ruky. Takých je však len pár vecí v mojom osobnom šatníku, pre Fane sme odstránili všetky trendy, či už z návrhov, alebo z oblečenia v našej vizuálnej komunikácii.

Ako zaručujete, že kabelka zostane nadčasová?

Margot: Vek tašky spoznáte podľa metalických častí. Za dôležitú súčasť našej identity považujem dizajn bez ozdôb a dekoratívnych elementov. Ak je tvar kabelky jednoduchý, čistý a pracuje s pohybom tela, vydrží dlhšie. Keď vyvíjame nový typ, rozmýšľame skôr nad príležitosťou a použitím, ako tvarom. Vidím, ako by mala vyzerať oblečená a čo si chcem dať dovnútra, až potom riešim jej tvar. Túto sezónu sme predstavili nový typ s dlhším popruhom, aby kabelka dopadla na bok.

Ako v dnešnej dobe definujete luxury fashion?

Laurie-Anne: Mám pocit, že móda zažila v posledných rokoch transformáciu. Luxusné značky predávajú tisíc-eurové tenisky alebo svetre s nápismi. Pre mňa to predstavuje opak luxusnej módy. Ja si pod luxury fashion predstavujem krásu, remeselnú výrobu, nadčasový dizajn a kvalitu.

Margot: Súhlasím, keď sa móda nesústreďuje na umenie a remeslo vo výrobnom procese, stráca význam.

Ktorá z kabeliek Fane je váš favorit?

Margot: Ja aktuálne nosím Loge.

Laurie-Anne: Práve mám so sebou Bra, podvedome si ju beriem ku všetkému.

Ako by ste opísali svoj osobný štýl?

Laurie-Anne: Povedala by som, že klasický. Zvykla som nosiť veľa oversized a pánskych vecí, ale v poslednej dobe sa chcem cítiť o niečo viac žensky. Milujem nečakané elementy a kontrasty, vždy mixujem pánsku módu s dámskou. Ide o balans, ak mám na sebe veľký sveter, dám si vysoké topánky, a ak mám baleríny alebo mokasíny, oblečiem si niečo priliehavé alebo priehľadné. Asi to prišlo s koncom lockdownu, po dvoch rokoch ťažkých a veľkých kúskov som mala zrazu potrebu telo o niečo viac odhaliť.

Margot: Cítim to rovnako, naozaj sa mierne meníme. Záleží od ročného obdobia, ale tiež nosím veľa pánskych vecí a nedávno som ich začala kombinovať s vyzývavejšími ženskými kúskami.

Kde hľadáte inšpiráciu pre dizajn a kampane?

Laurie-Anne: Práve sme v procese návrhu kabelky pre zimu 2023, pretože si potrebujeme so sebou odniesť laptop. Vždy vychádzajú z reálnych potrieb a žiadostí. Od fotografií chceme, aby vytvárali filmový naratív, rozpovedali príbeh a vytvorili Fane prostredie.

Margot: Prirovnávam ich ku screenshotom z filmov, musia byť prirodzené. Nikdy by sme nepoužili štrnásťročnú modelku v sexy outfite nafotenú v mrazivej zime. Fane postavy musia byť reálne a relevantné.

Aké sú ďalšie plány? Budete expandovať do iných kategórií produktov?

Laurie-Anne: Máme extrémne veľa nápadov, ale obe máme ešte ďalšiu prácu, a tak momentálne nie je dostatok času. V prvom rade by sme chceli vyrábať unisex tašky a kožené doplnky. Prirodzeným vývinom by bola aj výroba topánok, pretože máme rovnaký problém na trhu nájsť, čo chceme, ako sme mali s kabelkami. Možno trochu „mimo misu“, ale plánujeme vyrábať aj kancelársky nábytok. Asi nie zajtra, ale verím, že raz sa tieto nápady uskutočnia.

Čo je na vašom aktuálnom wishliste?

Obe: Dovolenka.

    2642

    Súvisiace články