Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Rozhovory / 4. apríl 2023 / PR

NUFF – dizajnové šiltovky pre bábätká, deti a ich rodičov

O šiltovkách NUFF ale aj o tom, ako dieťa dokáže inšpirovať rodičov pri tvorbe, ako vznikajú tieto štýlové kúsky odevu, ale aj o mnohom ďalšom, sme sa rozprávali s majiteľmi a zakladateľmi značky –Petrou a Michalom Salvovcami.

NUFF – dizajnové šiltovky pre bábätká, deti a ich rodičov

Petra i Michal sú vyštudovaní kreatívci so vzťahom k móde a peknému oblečeniu. Na začiatku ich príbehu bola túžba prepojiť praktické a dizajnové fashion oblečenie. Konkrétne, detské šiltovky, ktoré v symbióze s ich „dospeláckou“ verziou mali na našom trhu veľkú medzeru. Vtedy sa rodičia, v tej chvíli 4 mesačného Oliverka rozhodli túto dieru na trhu zaplniť a navrhli kolekciu šiltoviek pre bábätká, deti i dospelých s vlastným dizajnom.

Takže tak sa začal písať v roku 2017 príbeh značky NUFF – štýlových šiltoviek pre deti i dospelých, mám pravdu?

Áno, ako všetci rodičia, aj my sme sa vyžívali v pekných detských outfitoch. Zároveň milujeme šiltovky, najmä tatino, ktorý ich málokedy dá z hlavy dole. Keď mal Oli asi štyri mesiace, začali sme intenzívne hľadať šiltovky pre bábätká. Patríme k rodičom, ktorí si radi zladia outfit so svojimi detičkami, ale odmietame na šiltovke nosiť jednorožca, rozprávkovú postavičku alebo akčného hrdinu. Na trhu u nás ale nič vhodné nebolo. V zahraničí pár značiek malo v ponuke detské šiltovky, ale nemali k nim dospelácku verziu.

Nielen vznik vašej spoločnosti, ale aj názov a logo firmy má veľmi milé pozadie. Priblíž nám ho prosím.

Naše logo a aj názov je taktiež inšpirované synom Oliverom. Asi každý rodič má pre vlastného krpca nejakú zdrobneninu alebo prezývku, my sme ho volali Ňufík alebo jednoducho Ňuf. Takže názov bol jasný. Logo vznikalo v čase, keď mal Oli narastený prvý zúbok, presne ten, ktorý vidno aj v logu. Aj napriek náročným nociam, nás Oli počas dňa zahŕňal smiechom a niekedy sa rehotal až tak, že sa mu privierali oči. Túto čistú a roztomilú detskú emóciu sme chceli zachytiť aj v našom logu a verím, že sa to podarilo.

Synček bol a je vašou inšpiráciou od vzniku značky. Dnes už je väčší, nechávate ho vyjadriť sa aj k jednotlivým modelom? Vyrastá vám pomocník?

Od vzniku značky už pár rokov ubehlo a naša rodinka sa medzitým rozrástla aj o malú Alicku, takže inšpiráciou, ale aj tvárami značky NUFF sú dnes obaja. Modely vymýšľame tak, aby ich vedeli nosiť deti, ale aj my samy. Aby boli čiapky dobre kombinovateľné aj s inými kúskami oblečenia a nadčasové. Snažíme sa ich tiež farebne a graficky neprekombinovať, čo nemáme radi ani v našom šatníku. Neustále si pri tvorbe predstavujeme, ako by s novými modelmi vyzerali, a čo by si k nim obliekli. Deti ešte stále nie sú vo veku, kedy by sa chceli k návrhom vyjadrovať. Skôr pôsobia ako dobrí „testovači“. Keď im dáme nové čiapky, hneď po pár dňoch vidíme, pri ktorých sme sa trafili do ich vkusu a nosia ich dookola. Niektoré si naopak dajú len, keď ich uprosíme. S tým samozrejme počítame aj pri našich zákazníkoch, každý má iný vkus, a tak sa snažíme ponúkať rozmanité modely, aby si vedel vybrať každý.

Vaše šiltovky sú kolekciou pre rodiny a zámerné prepojenie rodičov a detí? Máte aj samostatné kúsky pre deti - individualistov?

Áno, hlavnou myšlienkou už od začiatku bolo prepojenie dieťaťa s rodičom. Všetky naše modely vyrábame aj vo veľkostiach pre rodičov, ale samozrejme v menších množstvách. Nie všetci rodičia nosievajú šiltovky alebo si chcú zladiť outfit so svojimi ratolesťami. Stále vyrábame primárne šiltovky pre bábätka, veľkosti 44 alebo 48 sú na trhu čiapok pomerne raritné, šiltovky pre deti, tínedžerov alebo aj rodičov(hlavne maminky) s menšími hlavami. Samostatné originálne kúsky na mieru žiaľ nemáme, ale aj tak sa snažíme robiť pomerne malé série, ktoré dopĺňame podľa úspešnosti predajov a dopytu v danej sezóne. Každý rok však pridávame aj zopár nových modelov.

Páčia sa mi vaše názvy. Denim Agent, Baby Boss aj ostatné, sú trefné a nezameniteľné. Kto je ich autorom?

Autorom je manžel, keďže pracuje v reklamnom prostredí a rád ich vymýšľa. Snaží sa, aby boli trošku vtipné, ale aby aj vystihovali jednotlivý model - farbu, materiál, vzor, či mali nejaký iný skrytý význam.

Máte svoju webovú stránku a online shop, vedia si klienti vaše výrobky vyskúšať aj priamo v predajnej sieti?

Máme vlastný eshop, ale nie kamennú predajňu. Ak si chce zákazník šiltovku pozrieť naživo a vyskúšať, môže prísť ku nám domov. Párkrát v roku sa nám to aj stáva. Keďže ale bývame v Dunajskej Lužnej, nie je táto možnosť komfortne dostupná pre každého. Zákazníci si môžu šiltovku objednať k sebe domov, a ak im nesadne, tak ju môžu vrátiť alebo vymeniť. Spolupracujeme ešte s pár kamennými obchodíkmi, v rôznych mestách po Slovensku, kde si vedia záujemcovia šiltovky pozrieť, vyskúšať aj kúpiť. Sú to väčšinou obchodíky špecializované na rôzne značky s detským tovarom. Občas sa vyskytneme aj na tematických predajných akciách podporujúcich malých slovenských predajcov ako napríklad Vševedko, Trnavský Rínek a pod.

O tom, ako jednotlivé modely vznikajú, kto ich navrhuje, ale aj o tom, ako sa správne o šiltovky starať a ako ich nosiť sa dočítate v ďalšej časti nášho rozhovoru, ktorý máme pre vás pripravený už čoskoro.

Viac informácií: www.nuff.sk

    3210

    Súvisiace články