Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Made in Czecho-Slovakia / 20. júl 2022 / PR

NEZMOKnite

Oľga Hollá je zakladateľkou prvej slovenskej značky oblečenia do dažďa NEZMOK. Začiatkom júna otvorila concept store BLURR v Banskej Bystrici so slovenským a európskym udržateľným dizajnom a módou.

NEZMOKnite

Ako vznikla značka NEZMOK?

Môj príbeh bude podobný mnohým matkám, ktoré začali podnikať a rozbehli po materskej vlastný projekt. Materstvo mi dodalo nielen odvahu pustiť sa do neznámych vecí, ale aj pretlak kreativity. Mám dvoch synov a v daždivom počasí som si vizualizovala čas strávený pod dekou, s čajom v ruke, pri dobrej knihe. V realite som hodiny kočíkovala v daždi a ďalšie hodiny stála pri mlákach.

Takže ste si vysnívali prvý produkt?

Áno, pre dospelých bol na Slovensku výber pršiplášťov slabý. Nechcela som vyslovene športový kúsok, túžila som po niečom farebnom, čo plní účel, ochráni ma pred dažďom a zároveň to skombinujem so všetkým, od teplákov až po šaty. Mala som konkrétnu predstavu o strihu a čím viac som na vysnívaný pršiplášť myslela, tým ťažšie bolo ho reálne kúpiť. Moja predstava bola takmer hmatateľná. O šití a materiáloch som nič nevedela, ale podarilo sa mi nájsť človeka, ktorý mi pomohol zrealizovať technickú stránku. Trvalo takmer trištvrte roka kým z návrhu vznikol reálny produkt. Prešli sme si zmenami materiálov, testovaním a skúšaním potlačí. Nakoniec sme sa dostali k štyrom farebným a štýlovým variáciám finálneho produktu.

Ako ste sa dostali k názvu?

Nevznikol hneď. Pohrávala som sa s anglickými variantmi, v hlave som mala myšlienku, že v budúcnosti by sme mohli expandovať aj za slovenské hranice. Odkedy som však prvýkrát vyslovila NEZMOK, už som ho nemohla dostať z hlavy. Slovo pršiplášť už v súvislosti s mojou značkou ani nepoužívam. NEZMOK sme dali patentovať a slovo sa uchytilo aj u zákazníkov, prirodzene ho používajú.

Čo vás priviedlo k otvoreniu multibrand store?

NEZMOK bol nový a ľudia si chceli produkty vyskúšať, ohmatať a pozrieť naživo. Nápad otvoriť multibrand store so slovenskými a európskymi značkami prišiel nečakane a mal rýchlejší spád, ako som si myslela. Celé to však do seba zapadlo. Paralelne s prerábkou priestoru som oslovila značky, ktoré poznám zo sociálnych sietí. Konceptu verím od začiatku. Myslím si, že ľudia nemajú problém zainvestovať do drahších produktov, pokiaľ sú lokálne, udržateľné a je za nimi príbeh. Vždy je plus, keď sami pochopia, prečo za tričko slovenskej výroby zaplatia viac, než vo fast-fashion obchode.

S otvorením obchodu BLURR.store som predstavila aj novú značku KII, pár dovolenkových kúskov z recyklovaného ľanu. Túžila som po univerzálnom príjemnom oblečení na pláž aj na večerné rande.

Aká je v BLURR.store ponuka?

Priestor sme vyskladali z rôznych značiek, od fashion pre ženy, deti i pánov cez šperky, dizajnový nábytok, kozmetiku až po doplnky výživy a jedlo od známeho lokálneho šéfkuchára. Atmosféru dopĺňa vintage starožitný nábytok a krištáľ od rodinnej firmy z Popradu. Koncept je spojený aj s galériou Jozefa Stančíka, ktorého obrazy si môžete zakúpiť.

    905

    Súvisiace články