Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Trendy / 2. február 2022

Aimé Leon Dore: nové stretnutie luxusnej módy a streetwearu

Niche streetwear značka v portfóliu LVMH. Aimé Leon Dore alebo v skratke ALD je urban brand pochádzajúci z newyorskej štvrte Queens založený podnikateľom a kreatívnym riaditeľom Teddym Santisom. Od roku 2014 do kolekcií Santis pretavuje svoje záujmy a dedičstvo. V kultúre okolo značky je cítiť módu 90tych rokov, WuTang Clan, Nasa, interiérovy dizajn aj gréckych rybárov. Samotné meno značky vzniklo zlúčením francúzskeho slova pre lásku, mena Santisovho otca Leona a skratkou krstného mena Teddyho - Theodore.

Aimé Leon Dore: nové stretnutie luxusnej módy a streetwearu
Santis napriek silnému kultúrnemu rukopisu zostáva radšej v anonymite, rozhovory neposkytuje takmer vôbec. Možno poznáte teraz už takmer ikonické New Balance P550s, ktoré vznikli v kolaborácii so značkou. Predsalen Aimé Leon Dore stálo v zákulisí obnovy záujmu verejnosti o nenápadné “dad sneakers”. To viedlo až k tomu, že Teddy Santis je už vyše roka aj kreatívnym riaditeľom New Balance línie Made in USA.

Aimé Leon Dore má okolo seba jedinečný svet kde estetika zachytáva pravého ducha New Yorku a streetwearu a zároveň doceňuje remeselnú zručnosť a kvalitu pred prílišným hypom, ktorý je typický pre väčšinu street brandov. Počas siedmych rokov na trhu ALD kolaborovalo so značkami ako Kith, New Era, Timberland, Clarks aj Woolrich. Aj keď kvalita a dizajn oblečenia sú v popredí úspechu značky, fanúšikom imponuje aj striedmosť Aimé Leon Dore vo vystupovaní na sociálnych sieťach a anonymita dizajnéra. S oblečením alebo doplnkami si tak kupujú členstvo v komunite navzájom identifikovateľných ľudí. Za návštevu určite stojí aj ich flagship store v New Yorku plný dizajnu a gréckej kávy. Santisove návrhy prinášajú pravidelný čerstvý vzduch do mierne zatuchnutého sveta streetwear. Spolu s fotkami z moodboardov a playlistmi sú akékoľvek nové produkty s jeho rukopisom automaticky zaradené medzi kusy do ktorých sa oplatí investovať. To pochopilo aj LVMH. ALD si biznisovo naďalej zachováva svoju kreatívnu slobodu a nám zostáva sledovať čo bude ďalej.

    992

    Súvisiace články