Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Zdravie / 10. január 2024

12 potravín, ktoré by ste mali zaradiť do vášho jedálnička

Ak sa chcete cítiť a vyzerať, čo najlepšie na holistickej úrovni, považujte jedlo za skutočný liek. Teraz je ten správny čas prehodnotiť priority a začať jesť zdravšie.

12 potravín, ktoré by ste mali zaradiť do vášho jedálnička

Nový rok je ideálny čas na to, aby ste zvážili zmenu vášho stravovania. Okrem toho, že podporíte svoje zdravie, rozmanitosť vo vašej každodennej strave môže prospieť vášmu fyzickému a duševnému zdraviu a dodať telu všetko, čo potrebuje na to, aby fungovalo na maximum. Ak potrebujete pomôcť so začleňovaním nových ingrediencií do vašej každodennej stravy, magazín Top Fashion vám prináša 12 zdravých potravín, ktoré by ste mali zaradiť do svojho jedálnička.

Kel

Kel patrí k známym superpotravinám. Táto antioxidačná bomba obsahuje vitamíny A, C, K, E a B, vápnik na kosti, zinok na imunitný systém a ako bonus železo. Polejte ho kvalitným olivovým olejom na zapracovanie do šalátu, rozmixujte do domáceho pesta alebo poduste s citrónom a cesnakom a vychutnajte si ho ako prílohu.

Cícer

Cícer ponúka vysokú dávku vlákniny, vitamínov C, E a A, horčíka a ďalších. Malé strukoviny obsahujú prospešné nenasýtené mastné kyseliny a bielkoviny. Táto chutná potravina pomáha znižovať glykemický index (znižuje riziko cukrovky), znižuje vstrebávanie cholesterolu spojeného so srdcovými chorobami a podporuje úspešné zdravie čriev. Dá si niekto hummus?

Žerucha

Semená, korene a listy tejto vzácnej rastliny sa užívajú po stáročia. Žerucha, bohatá na vitamín C a minerály, ako je železo, vápnik, draslík, fosfor a jód. Má tráviace a detoxikačné vlastnosti, bojuje proti zadržiavaniu vody a je prírodným antibiotikom. Pridajte surovú žeruchu do omáčok, šalátov alebo sendvičov.

Sladké zemiaky

Sladké zemiaky obsahujú vysokú hladinu vitamínu C a A a ich antioxidačné vlastnosti z nich robia kľúčovú zložku, pokiaľ ide o anti-aging. Vychutnajte si ich pečené, varené, roztlačené a do svojho menu nezabudnite zahrnúť aj šupku bohatú na živiny.

Sardinky

Ryba bohatá na omega-3, nenasýtené tuky, ktoré zvyšujú „dobrý“ cholesterol a pomáhajú predchádzať chorobám, ako je ateroskleróza. Táto mastná ryba patrí medzi vzácne potraviny, ktoré obsahujú vitamín D, ktorý zvyčajne dokážeme absorbovať iba vystavením slnečnému žiareniu. Vyhľadajte čerstvé sardinky a vychutnajte si ich pečené alebo grilované.

Kapary

Nerozkvitnuté púčiky trváceho kríka majú antioxidačné vlastnosti, ktoré pomáhajú spomaliť proces starnutia buniek a pokožky. Dokážu stimulovať mikrocirkuláciu a predpokladá sa, že slúžia ako prírodné diuretikum na zahnanie nadúvania. Túto pochúťku si zamilujete.

Huby

Jedlé huby patria medzi najobľúbenejšieho pomocníka v superpotravinách aj kozmetike, a to z dobrého dôvodu. Huby majú nízky obsah kalórií, sú plné vlákniny a živín, majú významné antioxidačné a protizápalové vlastnosti a môžu pomôcť podporiť imunitný a kardiovaskulárny systém. Spoľahnite sa na hubu ako zdroj vitamínu D, bielkovín a draslíka.

Proso

Okrem toho, že proso neobsahuje lepok a má nízky glykemický index, je bohaté na bielkoviny, aminokyseliny, antioxidanty a minerály ako horčík, vápnik, fosfor a železo – všetko nevyhnutné pre zdravé vlasy a pokožku. Dokonca je dokázané, že znižuje cholesterol. Využite proso v kuchyni ako prílohu alebo vo vašom obľúbenom šaláte zo superpotravín.

Rukola

Táto výrazná a korenistá zelenina cenená už starými Rimanmi má nízky obsah kalórií. Vyznačuje sa antioxidačnými a protizápalovými vlastnosťami a je mimoriadnym zdrojom vitamínov a minerálov. Okrem iného obsahuje aj erucín, aktívnu zložku, ktorá pomáha znižovať vysoký krvný tlak. tlak.

Mango

Najobľúbenejšie ovocie v tropických oblastiach sa môže pochváliť protizápalovými účinkami, pomáha zmierniť niektoré chronické ochorenia spolu s ochrannými antioxidantmi a antidiabetickými účinkami. Sladká chuť by sa dala zameniť aj vo forme dezertu,, ale takého, z ktorého môžete mať dobrý pocit.

Šošovica

Pridanie šošovice do vašej stravy je jednoduché a nevyhnutné. Drobná strukovina je zdrojom bielkovín, draslíka, kyseliny listovej a ďalších. Pridajte do zmesi antioxidanty a máte superpotravinu, ktorá dokáže odvrátiť chronické ochorenia a potenciálne znížiť krvný tlak a cholesterol.

Čučoriedky

Pre sladkú porciu antioxidantov si vezmite hrsť čučoriedok. Pravidelný príjem čučoriedok údajne znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení a cukrovky 2. typu. Okrem toho sa bobule môžu pochváliť antioxidantmi a protizápalovými účinkami.

    2812

    Súvisiace články