Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Rozhovory / 2. máj 2023

Kreatívny riaditeľ Mugler o spolupráci s H&M

Popri tom, ako celý svet napäto čaká kým sa 11. mája dostane nová spolupráca Mugler a H&M do predaja, sme sa rozprávali s kreatívnym riaditeľom značky Caseym Cadwallerom a Ann Sofie Johansson, kreatívnou poradkyňou H&M o tom, ako celá spolupráca vznikla a čo znamená.

Kreatívny riaditeľ Mugler o spolupráci s H&M

Minulý týždeň sa na Manhattane nová kolekcia predstavila prvýkrát naživo. Medzi hosťami oblečenými v Mugler x H&M nechýbala Eva Herzigová, Pamela Anderson ani Chloë Sevigny a novú verziu hitu “Music Sounds Better With You” odspievali hviezdy kampane Shygirl, Amaarae a Eartheater. Už castingom videa Casey naznačuje, že kolekcia je určená pre každého, a svoje posolstvo opisuje spolu s Ann Sofie pre Top Fashion ešte podrobnejšie.

 

Moses Sumney, Charli XCX, Chloe Sevigny, Pamela Anderson, Casey Cadwallader, Ann Sofie Johansson.
Moses Sumney, Charli XCX, Chloe Sevigny, Pamela Anderson, Casey Cadwallader, Ann Sofie Johansson.

Casey Cadwaller

Mugler sa po dlhšej prestávke vrátil na prehliadkové móla a ready-to-wear kolekciu predstavil počas Couture Weeku, čo sa dá považovať za formu rebelstva. Je aj Mugler x H&M určená rebelom?

Myslím, že Mugler vždy hovoril o porušovaní pravidiel. Dlhodobo spochybňuje komu je high fashion určená, obhajuje diverzitu a vyvracia predstavy o normách a tradíciách. Thierry bol inkluzívny dávno predtým ako inkluzivita prišla do módy, a v tej dobe tým rozhodne provokoval. Na jeho prehliadkach sme vídali úžasné postavy - od dychberúcich nebinárnych osôb cez trans modelky po ikony subkultúr a hudobné hviezdy. Bol dokonalým krajčírom a nemal čas na nafúkanosť. Túto capsule kolekciu vnímam ako pokračovanie jeho rebelstva a inkluzivity. Svet Mugler otvárame množstvu nových ľudí a dávame im prístup k dizajnovej móde za prijateľné ceny. Thierry bol projektom s H&M nadšený a dúfam, že by ho nadchla aj jeho realizácia. Vždy bude mať na mňa aj na módny dom Mugler obrovský vplyv. Jeho rebelská vízia je dnes rovnako relevantná ako pred štyridsiatimi rokmi.

Súčasťou módnej prehliadky Mugler x H&M bola aj česká topmodelka Eva Herzigová
Súčasťou módnej prehliadky Mugler x H&M bola aj česká topmodelka Eva Herzigová

Na prehliadkach Mugler si vždy všímame diverzný kasting, obzvlášť ak sa bavíme o parížskom fashion weeku. Aké je posolstvo tejto kolekcie v otázke diverzity?

Oslavovať samého seba a ľudí v našom okolí. Kolekcia je o otvorenosti, slobode, predstavivosti a aj inkluzivite - o prijatí rôznorodej krásy a rôznych predstáv o pohlaví. Všetky kúsky vrátane doplnkov môžu nosiť ludia bez ohľadu na pohlavie. Na diverzitu odkazuje aj naša kampaň. Chcel som, aby film, ktorý je jej súčasťou sršal životom, bol dynamický a trochu excentrický, ako Mugler. Vytvorili sme remake hitu, ktorý som vždy miloval - “Music Sounds Better With You” od Stardust z roku 1998. Pre mňa osobne posolstvo pesničky hovorí o komunite, priateľstve a zábave. O tom, ako hudba ožíva podľa toho, s kým ste. Video, ktoré vzniklo vnímam ako poctu kultúrnej relevantnosti značky. Svetu tanca, hudby, klubovej kultúry a množstvu odlišných charakterov, ktoré značka Mugler vždy vítala. Zdôrazňuje, že náš dizajn je pre každého.

Ako sa vám podarilo skombinovať históriu archívov Mugler a vytvoriť novú súčasnú kolekciu?

Vždy som vedel, že chcem, aby kolekcia vzdala hold Thierrymu. Predstava remakov z archívu mi prišla ako vhodná pocta, takže popri nových návrhoch sme vytvorili aj kúsky z 80. a 90. rokov pôvodne navrhnuté samotným Thierrym. Keď som zostavoval archívnu kolekciu, premýšľal som nad tým, čo by ľudia naozaj chceli a ako by som najlepšie vystihol dedičstvo Mugler. Vedel som napríklad, že určite použijem čierne zamatové šaty z 80. rokov. Ich pôvodná vintage verzia zažíva obrovskú renesanciu. V poslednej dobe si ich oblieklo množstvo ikon, na červenom koberci aj na prehliadkových mólach. Sukňový oblek pre mňa zase reprezentuje dualitu Mugler. Je punk, ale ženský a môžete ho považovať za slávnostný a couture a na druhej strane odvážny a drsný. Všetky archívne kúsky ukazujú bohatstvo módneho domu a zároven na moju osobnú cestu - východiská a odkazy inšpirujúce dnešnú podobu značky.

H&M x Mugler oslávili svoju spoluprácu veľkolepou módnou show:

Koho si v kolekcii predstavujete?

Každého! Som na ňu hrdý a dúfam, že si k nej nájde cestu široké spektrum ľudí. Môžete ju kombinovať nespočetne mnoho spôsobmi a neviem sa dočkať keď uvidím ako ju ľudia nosia.

Ann Sofie Johansson

Čo vás spočiatku lákalo na spolupráci so značkou Mugler?

Mugler mi jednoducho pre tento moment pripadal ako ten pravý. Na wish-liste sme ho mali už dlhšie. Všetkých v H&M nás ohromilo, ako Casey dokázal značku oživiť. Fascinuje nás aj súčasné nadšenie celého sveta pre 80. a 90. roky a spôsob, akým mladí ľudia hľadajú inšpiráciu v minulosti.

Casey má rešpekt k odkazu Thierryho Muglera a vďaka nemu mladšia generácia zbožňuje nielen jeho aktuálnu víziu, ale aj históriu módneho domu. Zároveň nie je minulosťou zahltený, berie si prvky, ktoré sa mu páčia a následne ich pretvorí na moderné. Je to vzácna kombinácia. Z Mugler spravil automaticky rozpoznateľnú značku, ich oblečenie identifikujete hneď. Kombinézy, výrezy, špirálovité džínsy. V tejto chvíli sme si nemohli priať pracovať s lepšou osobou.

Kreatívna poradkyňa H&M, Ann Sofie Johansson.
Kreatívna poradkyňa H&M, Ann Sofie Johansson.

Ako dlho trvá proces spolupráce od začiatku do konca?

Závisi to od toho, s kým pracujeme. Je to veľmi individuálne. Tentokrát to bol dlhý proces. Začali sme jednať so samotným pánom Muglerom, čo bola pre mňa ohromná pocta. Vždy bol pre mňa hrdinom. Jeho odchod nás šokoval a zdrvil. Bolo nám ľúto, že jeho víziu nepretavíme do reality. Našťastie bol Casey ochotný v projekte pokračovať a jeho kolekcia je pre nás presne tou vysnívanou, v akú sme dúfali. Odviedol úžasnú prácu.

Ako si vyberáte dizajnérov pre spoluprácu?

Máme neustály zoznam návrhárov a pozorne sledujeme ich prácu. Všetci v H&M sme hrdí na to, že sme sa stali priekopníkmi modelu dizajnérskych spoluprác. V roku 2004 sme začali spolupracovať s Karlom Lagerfeldom a odvtedy bol náš zoznam naozaj pestrý. Nájdete tam Comme des Garçons, Maison Margiela, Marni, Versace, Simone Rocha a mnoho ďalších. Spolu s Muglerom tvoria skvelý mix.

Ako by ste opísali prístup spolupráce k udržateľnosti?

Časti kolekcie sú vyrobené z udržateľnejších zdrojov alebo recyklovaných materiálov. Cieľom H&M je, aby do roku 2030 bolo 100% materiálov buď recyklovaných alebo získavaných udržateľnejším spôsobom. V kolekcii sú materiály od recyklovaného nylonu a elastanu až po recyklovaný kov, ktorý tvorí všetky šperky.

Mottom kampane je, že kolekcia je pre každého. V akých veľkostiach bude dostupná?

Pán Mugler v otázke rozmanitosti predbehol dobu. Casey pokračuje v jeho vízii a vidno to aj na castingu v kampani. Snažili sme sa, aby veľkosť bola čo najinkluzívnejšia, v Amerike bude siahať po XXL a v Európe po XL.

3232

Súvisiace články