Dopad koronakrízy na rôzne sféry podnikania naprieč všetkými odvetviami sa ešte len začnú prejavovať. Mnohé malé aj globálne značky však už teraz musia riešiť situáciu, ktorá ovplyvňuje ich fungovanie. Zara už stihla zatvoriť 1200 pobočiek po celom svete, americká značka J.Crew či sieť populárnych obchodných domov Neiman Marcus ohlásili bankrot. Kríza postihla aj mladučkú, no veľmi populárnu značku Sies Marjan.
Sies Marjan si stihla počas svojej takmer 5-ročnej existencie získať poriadne zástupy fanúšikov, ktoré viedli celebrity a influencerky po celom svete. Ani to ich však bohužiaľ nezachránilo pred dopadom koronakrízy. V polovici júna tak museli verejnosti aj svojim fanúšikom oznámiť, že kvôli finančným dôvodom sú nútení prerušiť svoju tvorbu. Koniec oznámili prostredníctvom svojho Instagramu: „Ako mladá, nezávislá spoločnosť sme boli výrazne ovplyvnení pandémiou COVID-19. S ťažkým srdcom vám musíme oznámiť, že sme sa rozhodli našu značku ukončiť.“
Značka bola založená v roku 2016 bývalým dizajnérom módneho domu Dries Van Noten, Sanderom Lakom. Okamžite sa stala známou svojimi výraznými farbami a žiarivými látkami, čo ocenila aj samotná Anna Wintour, ktorá pravidelne sedávala v prvom rade na jej prehliadkach. Model fungovania značky však spočíval v spolupráci s obchodnými domami a takmer vôbec nepodporoval priamy predaj zákazníkom. Keď v roku 2019 obchodný dom Barneys v New Yorku utrpel finančné problémy, odrazilo sa to aj na fungovaní značky Sies Marjan, keďže práve s týmto obchodným domom mala exkluzívnu dohodu.
Foto: Getty, archív značky, Indigital