Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Trendy / 31. október 2019

#fashion: Móda vo svete sociálnych sietí

Čo vám ako prvé napadne, keď sa povie Dior, Versace či Chanel? Pravdepodobne to bude Maria Grazia Chiuri, Donatella Versace aKarl Lagerfeld (alebo Virginie Viard), čiže osobnosti, ktoré za značkou stoja aaktívne vytvárajú jej obraz.

#fashion: Móda vo svete sociálnych sietí

Čo vám ako prvé napadne, keď sa povie Dior, Versace či Chanel? Pravdepodobne to bude Maria Grazia Chiuri, Donatella Versace a Karl Lagerfeld (alebo Virginie Viard), čiže osobnosti, ktoré za značkou stoja a aktívne vytvárajú jej obraz. Niektoré z nich sa však prezentujú aj na sociálnych sieťach, kde takisto rozsievajú svoj vplyv. Ktorí kreatívni riaditelia sú teda najvplyvnejší vo svete sociálnych sietí? Odpovede nám priniesol najnovší Lyst Index, ktorý preskúmal aktivity módnych domov ale aj jednotlivcov za posledný štvrťrok.

social

65% kreatívnych riaditeľov značiek z TOP 20 je aktívnych na sociálnych sieťach, pričom v priemere má každý z nich 2 milióny sledovateľov na Instagrame. Na prvej priečke sa ocitol Olivier Rousteing, ktorý má 5,5 milióna sledovateľov. Jeho popularita však vôbec nie je prekvapením, Balmain Army pozostáva z celebrít globálneho kalibru ako sestry Kardashian-Jenner, ale aj svetové topmodelky či herečky. Jeho pravidelná asociácia s nimi mala určite výrazný podiel na náraste jeho persóny na Instagrame. Dokonalým príkladom dizajnérky-influencerky je tiež Victoria Beckham, ktorá je považovaná za módnu ikonu a okrem fanúšikov svojej značky zaujme aj omnoho širšie publikum. Kreatívny riaditeľ značky Off-White Virgil Abloh má takisto svoj fanklub, ktorý tvorí 4,5 milióna followerov a Donatella Versace má ešte o 200-tisíc fanúšikov viac. Svojský kreatívny riaditeľ značky Gucci, Alessandro Michele má svoju základňu obdivovateľov, ktorá je síce o niečo menšia (613-tisíc), no o to relevantnejšia. Ešte o niečo menej fanúšikov (354-tisíc) má Pierpaolo Piccioli, dizajnér módneho domu Valentino.

Mnohí dizajnéri sa však sociálnych sietí stránia, stačí spomenúť Mariu Graziu Chiuri či Virginie Viard, ktoré na Instagrame či Facebooku nefungujú. Ani kreatívne hlavy z módnych domov Bottega Venetta, Loewe či Alexander McQueen nevenujú sociálnym sieťam pozornosť.

Aj móda žije sociálnymi sieťami a spoločne s jedlom a športom patrí k najúspešnejším segmentom na Instagrame, kde je mesačne aktívna 1 miliarda používateľov a až polovica z nich je aktívna každý deň. Keďže ide o vizuálnu platformu, darí sa tu nielen globálnym, luxusným módnym domom, ale aj menším značkám. Tie dokážu svoju cieľovú skupinu nájsť pomocou relevantných influencerov. Medzi nich na jednej strane patria osobnosti svetového kalibru ako Kylie Jenner so 149 miliónmi sledovateľov, Chiara Ferragni a jej 15 miliónov sledovateľov, či lokálni a tematickí influenceri, ktorí zasahujú špecifickejšie skupiny, napríklad Reese Blutstein v ekologickej móde.

Módne príspevky teda tvoria veľkú časť na Instagrame a sú druhým najčastejším typom, hneď po športe. Najpopulárnejšími hashtagmi medzi módnymi príspevkami sú #inspiration, #luxury, #stylish, #outfitoftheday.

1202

Súvisiace články