Čo vám ako prvé napadne, keď sa povie Dior, Versace či Chanel? Pravdepodobne to bude Maria Grazia Chiuri, Donatella Versace a Karl Lagerfeld (alebo Virginie Viard), čiže osobnosti, ktoré za značkou stoja a aktívne vytvárajú jej obraz. Niektoré z nich sa však prezentujú aj na sociálnych sieťach, kde takisto rozsievajú svoj vplyv. Ktorí kreatívni riaditelia sú teda najvplyvnejší vo svete sociálnych sietí? Odpovede nám priniesol najnovší Lyst Index, ktorý preskúmal aktivity módnych domov ale aj jednotlivcov za posledný štvrťrok.

 

social.jpeg

social

 

65% kreatívnych riaditeľov značiek z TOP 20 je aktívnych na sociálnych sieťach, pričom v priemere má každý z nich 2 milióny sledovateľov na Instagrame. Na prvej priečke sa ocitol Olivier Rousteing, ktorý má 5,5 milióna sledovateľov. Jeho popularita však vôbec nie je prekvapením, Balmain Army pozostáva z celebrít globálneho kalibru ako sestry Kardashian-Jenner, ale aj svetové topmodelky či herečky. Jeho pravidelná asociácia s nimi mala určite výrazný podiel na náraste jeho persóny na Instagrame. Dokonalým príkladom dizajnérky-influencerky je tiež Victoria Beckham, ktorá je považovaná za módnu ikonu a okrem fanúšikov svojej značky zaujme aj omnoho širšie publikum. Kreatívny riaditeľ značky Off-White Virgil Abloh má takisto svoj fanklub, ktorý tvorí 4,5 milióna followerov a Donatella Versace má ešte o 200-tisíc fanúšikov viac. Svojský kreatívny riaditeľ značky Gucci, Alessandro Michele má svoju základňu obdivovateľov, ktorá je síce o niečo menšia (613-tisíc), no o to relevantnejšia. Ešte o niečo menej fanúšikov (354-tisíc) má Pierpaolo Piccioli, dizajnér módneho domu Valentino.

Mnohí dizajnéri sa však sociálnych sietí stránia, stačí spomenúť Mariu Graziu Chiuri či Virginie Viard, ktoré na Instagrame či Facebooku nefungujú. Ani kreatívne hlavy z módnych domov Bottega Venetta, Loewe či Alexander McQueen nevenujú sociálnym sieťam pozornosť.

Aj móda žije sociálnymi sieťami a spoločne s jedlom a športom patrí k najúspešnejším segmentom na Instagrame, kde je mesačne aktívna 1 miliarda používateľov a až polovica z nich je aktívna každý deň. Keďže ide o vizuálnu platformu, darí sa tu nielen globálnym, luxusným módnym domom, ale aj menším značkám. Tie dokážu svoju cieľovú skupinu nájsť pomocou relevantných influencerov. Medzi nich na jednej strane patria osobnosti svetového kalibru ako Kylie Jenner so 149 miliónmi sledovateľov, Chiara Ferragni a jej 15 miliónov sledovateľov, či lokálni a tematickí influenceri, ktorí zasahujú špecifickejšie skupiny, napríklad Reese Blutstein v ekologickej móde.

Módne príspevky teda tvoria veľkú časť na Instagrame a sú druhým najčastejším typom, hneď po športe. Najpopulárnejšími hashtagmi medzi módnymi príspevkami sú #inspiration, #luxury, #stylish, #outfitoftheday.

Najnovšie zo sekcie móda



Trendy móda | 02.jún 2020

Ako nosiť mandarínkovú farbu?

Šťavnatá, exotická a dobrodružná farba, ktorá dostala názov po obľúbenom citruse, bude zrejme najväčším farebným hitom tejto jari a leta. Predpovedali to...


Trendy móda | 02.jún 2020

Nová podoba boho štýlu

Bohémsky štýl sa stal v posledných rokoch synonymom leta. Jeho exotické prvky, dobrodružné elementy nám poskytujú priestor ukázať svoju odpútanejšiu stránku...


Trendy móda | 02.jún 2020

Ako nosiť čelenky?

Minulú sezónu sme sa zamilovali do mäkkých, retro čeleniek, ktoré oživila značka Prada. Aké čelenky sa budú nosiť túto jar...


Trendy móda | 02.jún 2020

5 farieb, ktoré premenia každý outfit na...

Medzi najväčšie farebné trendy tejto sezóny neodmysliteľne patrí napríklad mandarínková, korálovo ružová či šafránovo žltá. Farby ako biela, svetloružová či...

 predplatne
 

 predplatne
 

 

Naše tipy

Ako nosiť športové sandále?

Vnímanie turistických sandálov sa v poslednej dobe zmenilo o 180 stupňov. Kedysi nenáviden...

Jarné účesy z Instagramu

Účesy, ktoré zvládne každý. Môžete si nimi skrášliť prácu z domu alebo sa v nich vybrať do...

Must-have kúsky na jar

Ak plánujete svoj jarný či letný šatník dopĺňať, máme pre vás 12 tipov. Do týchto kúskov sa túto sez...