Čo vám ako prvé napadne, keď sa povie Dior, Versace či Chanel? Pravdepodobne to bude Maria Grazia Chiuri, Donatella Versace a Karl Lagerfeld (alebo Virginie Viard), čiže osobnosti, ktoré za značkou stoja a aktívne vytvárajú jej obraz. Niektoré z nich sa však prezentujú aj na sociálnych sieťach, kde takisto rozsievajú svoj vplyv. Ktorí kreatívni riaditelia sú teda najvplyvnejší vo svete sociálnych sietí? Odpovede nám priniesol najnovší Lyst Index, ktorý preskúmal aktivity módnych domov ale aj jednotlivcov za posledný štvrťrok.

 

social.jpeg

social

 

65% kreatívnych riaditeľov značiek z TOP 20 je aktívnych na sociálnych sieťach, pričom v priemere má každý z nich 2 milióny sledovateľov na Instagrame. Na prvej priečke sa ocitol Olivier Rousteing, ktorý má 5,5 milióna sledovateľov. Jeho popularita však vôbec nie je prekvapením, Balmain Army pozostáva z celebrít globálneho kalibru ako sestry Kardashian-Jenner, ale aj svetové topmodelky či herečky. Jeho pravidelná asociácia s nimi mala určite výrazný podiel na náraste jeho persóny na Instagrame. Dokonalým príkladom dizajnérky-influencerky je tiež Victoria Beckham, ktorá je považovaná za módnu ikonu a okrem fanúšikov svojej značky zaujme aj omnoho širšie publikum. Kreatívny riaditeľ značky Off-White Virgil Abloh má takisto svoj fanklub, ktorý tvorí 4,5 milióna followerov a Donatella Versace má ešte o 200-tisíc fanúšikov viac. Svojský kreatívny riaditeľ značky Gucci, Alessandro Michele má svoju základňu obdivovateľov, ktorá je síce o niečo menšia (613-tisíc), no o to relevantnejšia. Ešte o niečo menej fanúšikov (354-tisíc) má Pierpaolo Piccioli, dizajnér módneho domu Valentino.

Mnohí dizajnéri sa však sociálnych sietí stránia, stačí spomenúť Mariu Graziu Chiuri či Virginie Viard, ktoré na Instagrame či Facebooku nefungujú. Ani kreatívne hlavy z módnych domov Bottega Venetta, Loewe či Alexander McQueen nevenujú sociálnym sieťam pozornosť.

Aj móda žije sociálnymi sieťami a spoločne s jedlom a športom patrí k najúspešnejším segmentom na Instagrame, kde je mesačne aktívna 1 miliarda používateľov a až polovica z nich je aktívna každý deň. Keďže ide o vizuálnu platformu, darí sa tu nielen globálnym, luxusným módnym domom, ale aj menším značkám. Tie dokážu svoju cieľovú skupinu nájsť pomocou relevantných influencerov. Medzi nich na jednej strane patria osobnosti svetového kalibru ako Kylie Jenner so 149 miliónmi sledovateľov, Chiara Ferragni a jej 15 miliónov sledovateľov, či lokálni a tematickí influenceri, ktorí zasahujú špecifickejšie skupiny, napríklad Reese Blutstein v ekologickej móde.

Módne príspevky teda tvoria veľkú časť na Instagrame a sú druhým najčastejším typom, hneď po športe. Najpopulárnejšími hashtagmi medzi módnymi príspevkami sú #inspiration, #luxury, #stylish, #outfitoftheday.

Najnovšie zo sekcie móda



Trendy móda | 14.nov 2019

V hlavnej úlohe hoodie

Hoodie, alebo teda mikina s kapucňou, je veľmi vďačným kúskom na jeseň. Je síce športovejšieho charakteru, avšak dokonale zapadá aj do...


Trendy móda | 14.nov 2019

Ako nosiť teddy trend?

Vo svete ho volajú teddy, v našich končinách ho môžeme pokojne nazvať dekou. Tento materiál totiž skutočne pripomína old school deky...


Trendy móda | 14.nov 2019

Kolekcia SILVERLINE Ivany Mentlovej: „Na...

Ivana Mentlová opäť ukázala, ako sa robí nadčasová móda a zároveň dokázala, že aj klasické, nestarnúce dizajny dokážu byť pútavé a zároveň...


Trendy móda | 13.nov 2019

Motorkárske čižmy na 5 spôsobov

Motorkárske čižmy so zaväzovaním, prackami, niekedy aj s cvokmi a inými kovovými detailmi, sú už dlhšiu dobu obľúbeným jesenným kúskom...

predplatne

predplatne

banner.300x600 miluska

Naše tipy

Very Ralph: Životný príbeh módneho velik...

Ralph Lauren je jednou z najväčších a zároveň posledných žijúcich módnych ikon na svete. 80-ročný za...

Ligotavá jeseň v znamení minimalizmu

Jeseň je na jednej strane krásna, farebná a romantická, no niekedy dokáže byť aj poriadne melan...

Jesenné deco trendy

Ak aj vy uvažujete nad jemným upgrade-om vášho interiéru, poradíme vám, aké kúsky si vybrať. Medzi n...