Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné
Loading....

Módne prehliadky / 16. jún 2020

Michael Kors mení svoj prehliadkový kalendár

Koronakríza postupne mení svet. Aj keď sa Európa pomaličky vracia do normálu, dopad pandémie sa ešte len začína ukazovať.

Michael Kors mení svoj prehliadkový kalendár

Koronakríza postupne mení svet. Aj keď sa Európa pomaličky vracia do normálu, dopad pandémie sa ešte len začína ukazovať. V niektorých prípadoch v módnom priemysle ukazuje svoje ničivé dôsledky, inokedy zase posúva systém do novej éry. Príkladom toho je aj zmena v kalendároch módnych prehliadok niektorých módnych domov.

Módny dom Gucci ako prvý oznámil, že svoj prehliadkový kalendár mení. Zo štyroch prehliadok za rok prešli na 2 prehliadky. Zmenami prešli aj značky Saint Laurent a Dries Van Noten, teraz sa pridáva aj Michael Kors. Módny dom oznámil, že už viac nebude prezentovať svoje kolekcie v rámci bežného kalendára Týždňov módy, ale plánuje prezentovať nové kolekcie už len dvakrát do roka, pričom vynechá aj najbližší NYFW.

Michael Kors sa vo svojom ozname vyjadril, že už dlhšie zvažoval zmenu a že práve dialóg so značkami ako Gucci či Saint Laurent ho posmelil v tomto kroku. „Otvorenosť módneho priemyslu, značiek aj predajcov, ktorí chcú spomaliť svet módy, určite zlepší spôsob, akým fungujeme. Všetci sme mali čas na to, aby sme sa za sebou obzreli, vyhodnotili situáciu, a myslím, že sa zhodneme na tom, že toto je ten správny čas odštartovať nový prístup do novej éry,“ vyjadril sa dizajnér.

Michael Kors bude tvoriť už len dve kolekcie za rok- jar/leto a jeseň/zima, ktoré budú priebežne distribuované predajcom. Ďalšie zmeny nás určite ešte len čakajú, keďže mnohí dizajnéri a značky vrátane Gabriely Hearst, Erdem, Tory Burch či Josepha Altuzarru, vyzývajú svojich kolegov, aby prehodnotili svoj prístup k tvorbe. Rovnaký postoj majú aj britská organizácia British Fashion Council a americká Council of Fashion Designers of America, ktoré odporúčili svojim členom, aby prehodnotili svoje biznis modely. Odporúčajú im, aby neprodukovali viac ako dve kolekcie za rok, no zároveň budú radi, ak sa stanú súčasťou bežného kalendára Týždňov módy.

 

Foto: Getty

 

599

Súvisiace články