Dôraz na tradície, pôvod a krásu jednoduchosti v spojení s čistým dievčenským myslením 21. storočia. To je značka sestier Olsenových, ktoré sa stiahli z verejného života a stali sa tichými fashion ikonami.

 

the row módna ikona značka olsen príbeh história

 

Mary-Kate a Ashley Olsenové sú známe ako detské hviezdy, ktoré sa na výslnie dostali už ako bábätká. Pred kamerou sa prvýkrát objavili ako polročné, keď ich matka vzala na konkurz do seriálu Full House. Miesto klasického detstva nasledovala raketová kariéra a blonďavé dvojičky natáčali jeden projekt za druhým. Šialené pracovné tempo, tlak a sláva v spojení so šoubiznisovým prostredím si vybralo svoju daň. Už ako tínedžerky začali dievčatá trpieť anorexiou a ďalšími psychickými problémami. Rozhodli sa preto svoj život radikálne zmeniť. Už viac nechceli byť atrakciou pre médiá a fanúšikov, nechceli byť „tie dvojičky“. Chceli byť samy sebou, v pokoji a súkromí. Mary-Kate sa dokonca rozhodla od svojej sestry odlíšiť aj navonok a dala si upraviť črty tváre. Nové životné nastavenie pretavili aj do pracovnej oblasti a sebarealizáciu našli v módnom priemysle. Skúsenosti s navrhovaním oblečenia nadobudli už ako tínedžerky v roku 1999, keď spolupracovali so spoločnosťou Walmart na línii pre dievčatá Mary-Kate a Ashley.

 

39136582 10155993942388305 4246420451724623872 o

 

V roku 2005 sa vedomosti z tejto oblasti rozhodli vložiť do budovania vlastnej módnej značky. Značky, ktorej filozofia na prvý pohľad vyjadruje ich emócie a túžby. Nenápadná jednoduchosť, vysoké estetické cítenie a pokoj. Toto všetko v sebe nesie The Row, ktorá sa zrodila v roku 2006. Celý projekt vznikol z myšlienky Ashley, ktorá sa rozhodla vytvoriť univerzálne luxusné basic tričko. Dôkladne testovala materiály a strihy na ženách rôznych tvarov a vekových kategórií, aby vystihla najdôležitejšie kritériá pre každú z nich bez kompromisov. Podarilo sa a čoskoro pribudli aj ďalšie modely – saténové legíny a kašmírové šaty. Mimoriadna kvalita a detailné vyhotovenie oslovili prestížny obchod s luxusnou módou Barneys New York, ktorý kúpil celú prvú kolekciu.

 

Screenshot 2021 04 25 at 10.01.36  Screenshot 2021 04 25 at 10.01.44 

 

Značka sa začala rozširovať o ďalšie konfekčné odevy, kabelky, slnečné okuliare a obuv. Napriek tomu, že bývalé herecké hviezdy k tomuto projektu pristupovali veľmi dôsledne, mnohí sa na ich nové aktivity pozerali skepticky. Ukázalo sa, že neprávom. Sestry od samého začiatku nechceli využívať svoje slávne meno a tváre na propagáciu značky. Chceli, aby jednotlivé modely hovorili za seba samy. Názov The Row, odvodený od Savile Row, ikonického krajčírskeho domu z Londýna, prezentuje základné hodnoty sestier: kvalitu, maximálne pohodlie, detail a estetiku nadčasovosti. Ashley je považovaná za finančný mozog, zatiaľ čo Mary-Kate zastupuje najmä kreatívnu zložku. Sú ako jeden navzájom sa dopĺňajúci organizmus. Obe si zakladajú na tradícii, pôvode, produkujú lokálne na základe etických princípov.

 

10499348 10152376920628305 4720587843857266575 o

 

Tichá krása

Spomínate si na retro zábery sestier, keď svoje dievčenské ružové obdobie vymenili za temný grunge? Obliekanie z tejto éry je stále základom ich vzhľadu a mnohé prvky nájdete aj v jednotlivých kolekciách. Využívajú padavé línie, vrstvenie, pletené materiály, experimentovanie s voľnými formami a neutrálnymi odtieňmi. Ako väčšina vecí týkajúcich sa kultovej značky, aj jej prezentácia je nenápadná a vkusná. Práve pre cit pre ležérnu eleganciu, vysokú kvalitu a dôraz na hodnoty je značka The Row v módnych kruhoch veľmi uznávaná. V roku 2008 sa stala tvárou značky sofistikovaná Lauren Hutton (74), ktorá mala v tom čase 64 rokov a dotvorila emóciu The Row. Lauren sa stala súčasťou projektu a sestry sprevádzala aj v roku 2012, keď získali prvýkrát prestížne Council of Fashion Designers of America – Womenswear Designer of the Year.

 

Screenshot 2021 04 25 at 10.04.15  Screenshot 2021 04 25 at 10.04.24 

 

V roku 2014 obsadili do svojej kampane jeseň/zima vtedy 65-ročnú charizmatickú Lindu Rodin, ktorá rovnako ako jej predchodkyňa zdôraznila dôstojnosť a silu ženskej krásy. Nenápadný pôvab, sebavedomie bez akejkoľvek okázalosti. Tak ako žena, ktorá si je vedomá svojich kvalít a nepotrebuje na ne upozorňovať. Nemusí, lebo každý na prvý pohľad vidí, že je výnimočná, pretože z nej vyžaruje charizmatická energia, elegancia a čistá myseľ dievčaťa 21. storočia. Táto emócia, ktorá ide z každej kolekcie, je odrazom osobností dizajnérok značky. Dvojčatá sú notoricky známe svojou skromnosťou a zdržanlivosťou, ktorá je zjavne spôsobená aj rokmi strávenými v centre pozornosti. Sestry len výnimočne poskytujú rozhovory a takmer vôbec nevyužívajú sociálne siete. Miesto toho sa vyjadrujú cez platformy The Row.

 

10679791 10152466795913305 7876624694576919544 o

 

Umenie

Ako hovorí všeobecne známa poučka, umenie je individuálnym prejavom kreatívnej schopnosti duše, jedna z foriem osvojovania si sveta človekom. Je predmetom skúmania estetiky, umenovedy a filozofie umenia. Umenie môže znamenať aj používanie istých duchovných kvalít alebo manuálnej zručnosti pri realizácii určitého diela s cieľom urobiť svet lepším. A jedným z prostriedkov môže byť aj móda, ktorú sa rozhodli Mary-Kate s Ashley tvoriť. Módu, ktorá v sebe nesie úctu k hodnotám a odrážajúcu silu odkazov umeleckých diel ukrývajúcich posolstvá. Už pri pohľade na jednotlivé luxusné showroomy značky je zjavné, že vzájomná harmónia interiéru, dizajnového zariadenia, doplnkov, umeleckých diel a spôsob vystavovania jednotlivých modelov nie je náhoda. Záujem o ďalšie komodity možno sledovať aj na webovej stránke The Row, kde nájdete aj ponuku vzácnych dizajnérskych retro kúskov nábytku, interiérových doplnkov a starožitných šperkov. Ani samotné módne prehliadky sa nezaobídu bez spolupráce s renomovanými umelcami. Sestry sú známe napríklad blízkym vzťahom s americkým umelcom japonského pôvodu Isamu Noguchim. Vo februári 2018 The Row spolupracovala s jeho múzeom na veľkolepej prehliadke počas newyorského týždňa módy, kde v miestnosti plnej sôch umelca pochodovali modelky v najnovšej kolekcii. Aj účet značky na Instagrame je pomerne puristický, založený na zopár detailoch z jednotlivých kúskov kolekcií, ktoré sú prestriedané obrázkami početných umeleckých diel, dizajnu a architektúry. Toto je komunikácia značky, ktorá si za štrnásť rokov svojho pôsobenia v tichosti získala rešpekt v najvyšších kruhoch fashion sveta.

 

 

1 2006 zaciatokV roku 2005 sa Ashley Olsen odhodlala vytvoriť univerzálne biele basic tričko, ktoré je impulzom na vytvorenie The Row v roku 2006.

 

 

2 2008 knihaSestry v roku 2008 vydali debutovú knihu Influence, ktorá sa stala bestsellerom.

 

 

3 2008 lauren hutton Tvárou kampane jar 2008 sa stala sofistikovaná šesťdesiatnička Lauren Hutton, ktorá dotvorila emóciu značky.

 

 

4 panska kolekciaNa jar 2011 uviedli sestry prvú pánsku kolekciu.

 

 

5 The Row x Damien Hirst 2V spolupráci s Damienom Hirstom vznikla v roku 2012 luxusná kolekcia batohov na podporu organizácie UNICEF.

 

 

6 prve ocenenieV roku 2012 získala značka prvýkrát prestížne Council of Fashion Designers of America – Womenswear Designer of the Year.

 

 

7 row los angeles stores interiors fashion dezeen 2364 heroaPrvý luxusný showroom otvorili sestry v Los Angeles v roku 2014.

 

 

8 linda rodinHviezdou kampane jeseň/zima 2014 sa stala vtedy 65-ročná Linda Rodin.

 

 

Screenshot 2021 04 25 at 10.11.09V roku 2015 vzniká kolaborácia s Oliver Peoples a výsledkom je kolekcia luxusných optických aj slnečných okuliarov.

 

 

10 row NYDruhý vlajkový obchod tejto značky otvorili v New Yorku v máji 2016 s kolekciou značky Pre-Fall 2016.

 

 

11therow fall ready to wear 2018Veľkolepé uvedenie kolekcie Fall 2018 v spolupráci s Noguchiho múzeom na Dover Street Market v New Yorku.

 

 

12 london storeV roku 2019 pribudol luxusný obchod v Londýne.

 

 

Text: Jana Gombošová
Foto: The Row, noguchi museum

 

Najnovšie zo sekcie móda



Trendy móda | 18.máj 2021

Jarné must-have šaty

Pokiaľ ste si zamilovali komfortnú módu, na ktorú sme sa spoliehali takmer celú pandémiu, bude sa vám páčiť trend, ktorý...


FASHION DAY: Jan Černý

"Stejně jako jsme už zjistili, že chceme jíst kvalitní jídlo, a připlatíme si za něj, musíme se naučit připlatit si...


Trendy móda | 17.máj 2021

Šperkové trendy na jar

Aj ten najobyčajnejší outfit dostane úplne iný vzhľad vďaka správne zvoleným doplnkom. Pri šperkoch to platí dvojnásobne. Pridajú každému looku...


Trendy móda | 17.máj 2021

Must-have sukne na túto sezónu

Ak ste “sukňovým” typom a nohavice si na sebe neviete už ani predstaviť, určite nezmeškajte týchto 5 trendov, ktoré prinesú...

 

Naše tipy

Jarné trendy zo Škandinávie

Keď v beauty priemysle vládnu trendy z Kórei, v móde to sú trendy zo Škandinávie. Množstvo noviniek ...

Kozmetika, ktorú by mala používať každá ...

S pribúdajúcimi rokmi sa menia aj potreby našej pleti. To, čo vyžadovala v dvadsiatke už nemusí plat...

Stylingové triky, ktoré váš štýl omladia

Každá žena chce pôsobiť mlado, bez ohľadu na svoj vek. Mnohé z nás preto siahajú po najnovších vychy...