20. 2. 2012
Je to stará známa vec. Ak chcete preraziť, treba zaujať. A čím môže nádejný, ale aj skúsený módny návrhár zaujať viac ako tým, že práve jeho model predvedie svetoznáma herečka či speváčka na nejakom tom červenom koberci? Významné značky zvádzajú boje o významných ľudí, pretože chvála celebrít predáva. No módny priemysel a jeho propagácia sa posunuli opäť o kúsok dopredu a tentoraz sa nezamerali na celebritné mamičky a oteckov, ale ich ratolesti. A tak vznikajú hriešne drahé kolekcie detského oblečenie tých najzvučnejších a najluxusnejších značiek.
Lanvin
K detským kolekciám sa minulý rok vrátila značka Lanvin. Vynikajúci návrhár Alber Elbaz navrhol kolekciu, ktorá bola po prvýkrát predstavená v júni a na pulty obchodov sa dostala v novembri. A hoci budú všetky modely v malých veľkostiach, nemožno očakávať, že ceny budú zodpovedať „veľkosti oblečenia." Alber Elbaz pristupoval k úlohe vytvoriť detskú kolekciu veľmi seriózne a výsledkom je kolekcia dýchajúca luxusom, nežnosťou a farebnosťou, ktorá zaručene poteší srdiečko každej malej parádnice, ktorej rodičia majú tučnú peňaženku.
Stella Mccartney kids
Na tých najmenších zákazníkov myslí aj Stella McCartney. Svoju prvú kolekciu venovanú deťom predstavila už v roku 2010 a stretla sa v veľmi pozitívnymi ohlasmi. Jej modely sa vyznačujú dostupnými cenami a praktickosťou, na ktorú mnoho návrhárov pri tvorbe odevov pre deti zabúda. Oblečenie je roztomilé, noblesnosť a extravagancia tu miesto nemajú. Používa materiály ako džínsovina, bavlna a vlna, ktorú sú odolné, no zároveň pohodlné a praktické. Farby sú svieže a hravé, ako stvorené pre deti.
Gucci
Za priekopníka a absolútneho inovátora v oblasti detských kolekcií môžeme jednoznačne označiť značku Gucci. Reklama slávnej mamičky Jennifer Lopez s jej rozkošnými dvojčatami obletela celý svet. Ako sama mamička povedala, nebola to len značka Gucci, ktorá ju presvedčila aby zapožičala tváre svojich detí reklame. Hlavným dôvodom bolo spojenie tejto značky s organizáciou UNICEF. Spolupráca začala už v roku 2005 a kampaň rodinky Lopezových bola spojená s finančnou zbierkou na vzdelanie pre africké siroty. Samotné modely sú zmenšenou verziou toho, čo Gucci ponúka svojim dospelým zákazníkom. Ak teda chcete spraviť zo svojho dieťaťa malého dospeláka, detská Gucci kolekcia je tu pre vás.
Ralph Lauren
Ralph Lauren. Značka, ktorú okrem priateľky Rachel Greenovej preslávili predovšetkým tričká s golierom. Značka, obľúbená medzi celebritami i obyčajnými smrteľníkmi. Rovnako ako mnohí iní, aj Ralph Lauren si uvedomil silu rodičovských peňaženiek, a tak sa na pultoch objavila kolekcia pre deti. Môžeme ju smelo označiť za jednu z tých vydarenejších. Jednotlivé kúsky sa vyznačujú pohodlnosťou a praktickosťou, čo je najmä pri deťoch mimoriadne dôležité. Taktiež vás kúpa jednej bundy či svetríka nezruinuje a ani si nevyžiada vybielenie bankového konta.
Marni
Marni – pomerne nová značka, založená v roku 1994 Consuelom Castiglionim, ktorej detská kolekcia mala premiéru minulý rok. „Marni kolekcia bola pre mňa veľmi inšpiratívna, a tak nejako prišiel nápad vytvoriť aj detskú kolekciu," povedal samotný Consuelo Castiglioni. „Niektoré kusy obsahujú prvky z kolekcie pre dospelých, samozrejme prepracované pre potreby dieťaťa. Celá kolekcia však nadväzuje na myšlienku hravosti a voľného pohybu." Pôsobí nadčasovým a neobvyklým, no zároveň univerzálnym dojmom. Kolekcia obsahuje kľúčové položky sveta Marni, ktorými sú napríklad bodky, pruhy či podobizeň bábiky. Ceny detského oblečenia sú primerané a vzhľadom na exkluzivitu značky dokonca milo prekvapujúce.
Burberry
Farba je bezpochyby jedným z najlepších prostriedkov na vyjadrenie nálady a atmosféry blížiaceho sa obdoba. Značka Burberry odviedla skvelú prácu a pre naše deti pripravila kolekciu plnú horko-sladkej melanchólie. Lesklé glazúry, zemité a teplé farby vyvážené lesnou zelenou či jemnou béžovou. Aj taká je detská kolekcia Burberry pre jeseň/zimu 2011 – 2012. Je tu však aj malé prekvapenie. Tradičný Burberry vzhľad dostal príchuť mestskej elegancie. Nepremokavé plášte a kabáty, letecké bundy, nafúknuté vesty, úzke džínsy, odnímateľné kapucne či nastaviteľné rukávy. Všetky tieto prvky modernosti si značka zachovala bez toho, aby ohrozila legendárnu prepracovanosť a jedinečný podpis módneho domu. Kolekcia pre deti, ktorých rodičia uprednostňujú jednoduchosť, eleganciu a tradičný štýl.
DG junior
D&G, fenomenálna talianska značka, založená v roku 1985. Počas 26 rokov na trhu si našla svojich verných priaznivcov, medzi ktorých sa hrdo hlásia mnohé celebrity. Kolekcia D&G junior ničím nezaostáva za kolekciou „dospeláckou" a prezentuje to najlepšie, čo značka môže ponúknuť. Exkluzívne kúsky, jedinečný vzhľad a rovnako exkluzívne ceny nenechajú nikoho na pochybách, že dvojica návrhárov pristupuje k detskej kolekcii rovnako zodpovedne, ako k oblečeniu pre dospelých. Kvalitné látky, príjemné a hravé farby a v neposlednom rade samotná značka zaručuje kvalitnú a skutočne mimoriadnu kolekciu určenú všetkým, ktorí chcú pre svoje ratolesti len to naj.
Dior
Boom navrhovania detských kolekcií odštartoval pred pár rokmi a teší sa veľkému úspechu. Takmer každá značka, ktorá vo svete niečo znamená, zameriava svoju pozornosť aj na tých najmenších spotrebiteľov. Pre značky ako Armani, Dior, Paul Smith, Gaultier a mnoho ďalších, je detská kolekcia otázka nielen prestíže, ale, povedzme si pravdu, predovšetkým zisku. Veď vždy sa nájdu bohatí rodičia, ktorí chcú svojim deťom dopriať len to najlepšie a predovšetkým najdrahšie už od útleho veku.
pripravila: Katarína Segešová
Novým kreatívnym riaditeľom módneho domu Alaïa sa stala Pieter Mulier
Azzedine Alaïa bol jedným znajvýznamnejších módnych dizajnérov svojej…