30. 11. 2011
Dnes vám prinášame poslednú časť o známych fotografov, ktorí pripravili výnimočný kalendár značky Lavazza. Našu sériu zakončí talentovaná dáma - Ellen von Unwerth.
Práca Ellen von Unwerth ponúka výrazne sexuálnu a hravú verziu módy a krásy zobrazenú na fotografii. Jej kariéra módnej fotografky, produkčnej a video režisérky je zachytená v mnohých knihách a v dvoch fotorománoch. Prvú knihu s názvom Snaps jej vydali v roku 1994 a nasledovali Wicked (1998), Couples (1999) a Omahyra & Boyd (2005). Vydanie fotorománu Revenge v roku 2003 spojila s výstavami v New Yorku, Paríži, Amsterdame, Hamburgu a Moskve. Jej najnovšiu knihu Fräulein vydal Taschen v decembri 2009 a sprevádzali ju výstavy v New Yorku, Londýne, Paríži a Berlíne. Fotografie jej priniesli medzinárodný úspech a ďalšie výstavy v Archaeology of Elegance (2002), Fashioning Fiction v MoMA/Queens v roku 2004 a The Model as Muse v Metropolitnom múzeu umenia (2009). Po desiatich rokoch kariéry modelky preniesla von Unwerth svoju vlastnú skúsenosť kinetickej energie módneho fotenia do tvorby vlastných snímok. Zmyselné kampane pre Guess? začiatkom 90. rokov odštartovali jej komerčnú kariéru a následne vytvorila kampane pre Victoria's Secret, Tommy Hilfiger, MAC Cosmetics, Baccarat, Moët & Chandon, Veuve Cliquot, Absolut, H&M, Dior, Diesel, Chanel, Miu Miu a Blumarine, ako aj série reklám na seriál a neskôr aj film z dielne HBO Sex v meste. Von Unwerth si trúfla i na režírovanie krátkych filmov pre Azzedine Alaïa a Katherine Hamnett a na reklamy pre Clinique, Revlon, Victoria's Secret a Cacharel.
Novým kreatívnym riaditeľom módneho domu Alaïa sa stala Pieter Mulier
Azzedine Alaïa bol jedným znajvýznamnejších módnych dizajnérov svojej…