Minulý piatok bola v Bratislave, ako vrchol módnej udalosti Eurovea Fashion Forward, predstavená najnovšiej kolekcie značky MIKLOSKO. V bloku prehliadok medzinárodne známych značiek ponúkla návštevníkom, ako jediná, tvorbu slovenského módneho ateliéru. Dizajnér sa pri tvorbe, ako už viackrát v minulosti, sústredil na jednu farbu. Čiernu, charakterizujúcu jesennú kolekciu vymenil za modrú, ktorá je pre jarné radovánky a letný oddych v ponímaní Fera Mikloška smerodajnou pre ženy a po dlhšom čase aj mužov. Predvedených bolo totiž aj niekoľko cool pánskych modelov, určených ale rovnako milovníčkam tomboy či oversized štýlu, takže ich môžme pokojne označiť za unisex.
Dámska časť kolekcie nesie strihové prvky konca 80-tych rokov, avšak odľahčené a modernizované. Energiu priebojných žien tejto dekády vnášali do show aj metalicky lesklé lodičky s ostrou špičkou a otvorené rukavičky z farebnej kože. Premyslený styling je prácov jednej z najlepších v odbore – Zuzany Kanisovej, vráťme sa ale k podstate, a to k samotným odevom.
Pri pohľade na materiálovú skladbu vidíme návrhárov obľúbený lurexový brokát, flitrovanú čipku, žakár, bavlnu a hodváb, no prím hrá denim, ktorý dodáva kolekcii sviežosť a mladistvosť. Prepracovanými detailmi ho Fero Mikloško pozdvihol z látky určenej výlučne do ulíc, na materiál vhodný aj na kokteilové či večerné šaty.
Vzory kolekcie MIKLOSKO jar-leto 2016 ustúpili do úzadia pred jednofarebnými plochami a výraznou, ale zároveň jednoduchou potlačou vychádzajúcej z už známej línie MIKLOSKO POP-UP. Práve komiksovo ladené prvky skvele korešpondujú so sviežou dennou časťou kolekcie. Jedinečnou je potlač zobrazujúca najpopulárnejšiu moderátorku súčasného slovenského showbiznisu – Adelu Banášovú, ktorá je zároveň dlhoročnou priateľkou Fera Mikloška a pravidelnou nositeľkou jeho módnej tvorby.
Neprehliadnuteľnou súčasťou lookov bola bižutéria. Mohutné reťaze pretkávané denimovými a brokátovými stužkami vnášajú do letnej kolekcie 2016 príchuť opulentného street-stylu.
Módnu prehliadku otvorila opäť jedna z úspešných slovenských modeliek. Alena Martanovičová, ktorá predviedla zároveň aj finálny look – nádherné hodvábne šaty s autorsky navrhnutou potlačou denimu a čipky, sa modelingu venuje od svojich šestnástich rokov. Jej kariéru odštartovalo víťazstvo v Elite Model Look Slovakia 2000 a následné 2. miesto na svetovom finále EML v Ženeve. Odvtedy trávila väčšinu času v najväčších módnych metropolách ako sú Paríž, New York, Tokio a Berlín. Má za sebou množstvo fashion editoriálov pre módne magazíny Elle, Marie Claire, Glamour, Harper's Bazaar, L'Officiel a Vogue. Stala sa taktiež tvárou pre kozmetické a vlasové produkty značiek Clarins, Olay, Avon, L'Oréal a Schwarzkopf. Rovnako zaujala v kampaniach známych značiek luxusnej bižutérie (Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Swarovski) a svetovo preslávených obchodných domov ako Barneys, Neiman Marcus či Macy's.
Show predstavujúcu novú kolekciu jedného z najobľúbenejších dizajnérov domácej scény si nenechali újsť ani osobnosti slovenského showbizu a módni insideri. Vybrali sme pre vás pár outfitov z prvého radu.
pripravila: Jana Zajasenská
foto: reefe.sk