Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné
Loading....

Fashion week / 25. máj 2020

Gucci mení svoj prehliadkový kalendár

Unikátne udalosti, akou je bezpochyby aj pandémia koronavíru, majú silu meniť tvár sveta. Týka sa to aj módneho priemyslu, ktorý sa pomaličky a postupne vracia do starých koľají.

Gucci mení svoj prehliadkový kalendár

Unikátne udalosti, akou je bezpochyby aj pandémia koronavíru, majú silu meniť tvár sveta. Týka sa to aj módneho priemyslu, ktorý sa pomaličky a postupne vracia do starých koľají. Tie však už zrejme nikdy nebudú vyzerať tak, ako predtým. S prvými zmenami prichádza značka Gucci.

Pandémia nás mnohých prinútila zastaviť sa a zamyslieť sa nad rôznymi aspektami života. Aj Alessandro Michele prehodnotil to, akým spôsobom chce k móde pristupovať a práve preto sa rozhodol zmeniť štruktúru predstavovania kolekcií. Módny dom Gucci doteraz fungoval na princípe 4 módnych prehliadok za rok, pričom každá z nich bola určená špecifickému ročnému obdobiu (SS, FW, Cruise, Pre-Fall). Teraz však podľa kreatívneho riaditeľa nastal správny čas na zmenu.

Značka Gucci tak bude usporadúvať iba 2 módne prehliadky za rok, ktoré nebudú obmedzené ročným obdobím. „Vzdávame sa zastaralých zvykov sezónnosti a chceme sa naladiť na novú, expresívnu vlnu. Dvakrát ročne sa tak stretneme na oslavu nového príbehu. Budú to nepravidelné, radostné a uvoľnené stretnutia, ktorých pravidlá ešte len budú spísané a ich žánre sa budú vyvíjať v súlade s priestorom, kultúrou a rôznymi platformami,“ vyjadril sa Alessandro Michele prostredníctvom Instagramu značky Gucci.

Či sa ku módnemu domu Gucci pridajú aj ďalšie značky je zatiaľ otázne. Vieme však, že Gucci patrí k najväčším inovátorom v luxusnej móde, takže je vysoko pravdepodobné, že tieto kroky budú nasledované ostatnými značkami. Segment s luxusnou módou bol totiž hlboko zasiahnutý koronakrízou, ktorá sa odrazila na obrovskom prepade v predaji. Pre mnohé značky to bude znamenať množstvo nepredaných kúskov z jarných kolekcií, ktoré nemali ani možnosť prísť do predajní a už budú musieť ísť do predaja. Napríklad taká značka Burberry hlási 57% prepad v predajnosti.

Foto: Getty

618

Súvisiace články