Unikátne udalosti, akou je bezpochyby aj pandémia koronavíru, majú silu meniť tvár sveta. Týka sa to aj módneho priemyslu, ktorý sa pomaličky a postupne vracia do starých koľají. Tie však už zrejme nikdy nebudú vyzerať tak, ako predtým. S prvými zmenami prichádza značka Gucci.
Pandémia nás mnohých prinútila zastaviť sa a zamyslieť sa nad rôznymi aspektami života. Aj Alessandro Michele prehodnotil to, akým spôsobom chce k móde pristupovať a práve preto sa rozhodol zmeniť štruktúru predstavovania kolekcií. Módny dom Gucci doteraz fungoval na princípe 4 módnych prehliadok za rok, pričom každá z nich bola určená špecifickému ročnému obdobiu (SS, FW, Cruise, Pre-Fall). Teraz však podľa kreatívneho riaditeľa nastal správny čas na zmenu.
Značka Gucci tak bude usporadúvať iba 2 módne prehliadky za rok, ktoré nebudú obmedzené ročným obdobím. „Vzdávame sa zastaralých zvykov sezónnosti a chceme sa naladiť na novú, expresívnu vlnu. Dvakrát ročne sa tak stretneme na oslavu nového príbehu. Budú to nepravidelné, radostné a uvoľnené stretnutia, ktorých pravidlá ešte len budú spísané a ich žánre sa budú vyvíjať v súlade s priestorom, kultúrou a rôznymi platformami,“ vyjadril sa Alessandro Michele prostredníctvom Instagramu značky Gucci.
Či sa ku módnemu domu Gucci pridajú aj ďalšie značky je zatiaľ otázne. Vieme však, že Gucci patrí k najväčším inovátorom v luxusnej móde, takže je vysoko pravdepodobné, že tieto kroky budú nasledované ostatnými značkami. Segment s luxusnou módou bol totiž hlboko zasiahnutý koronakrízou, ktorá sa odrazila na obrovskom prepade v predaji. Pre mnohé značky to bude znamenať množstvo nepredaných kúskov z jarných kolekcií, ktoré nemali ani možnosť prísť do predajní a už budú musieť ísť do predaja. Napríklad taká značka Burberry hlási 57% prepad v predajnosti.
Foto: Getty