Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Voľný čas / 21. jún 2021

Pitný režim v lete: Ako správne hydratovať?

Mnoho z nás má problém príjmať dostatok tekutín počas celého roka, no v lete, počas vyšších teplôt a horúčav musíme na hydratáciu dbať ešte viac. Náš organizmus bez vody jednoducho nedokáže správne fungovať, čo môžete veľmi rýchlo pocítiť napríklad vo forme únavy a vyčerpania.

Pitný režim v lete: Ako správne hydratovať?

Mnoho z nás má problém príjmať dostatok tekutín počas celého roka, no v lete, počas vyšších teplôt a horúčav musíme na hydratáciu dbať ešte viac. Náš organizmus bez vody jednoducho nedokáže správne fungovať, čo môžete veľmi rýchlo pocítiť napríklad vo forme únavy a vyčerpania. Ako teda v lete správne hydratovať?

@cassgerman 

Nealko

Všetci milujeme tú letnú atmosféru, ku ktorej sa skvelo hodia sladké drinky alebo dobré víno. Avšak konzumáciu alkoholu by sme mali v tomto období výrazne obmedziť. Má totiž diuretické účinky, čo znamená, že nás odvodňuje a zbytočne zbavuje potrebnej vody v organizme. Nikdy preto nesiahajte po alkoholickom drinku na zahnanie smädu. Mnoho ľudí siaha po osviežujúcom pive v príapde, že cítia smäd v lete, no lepšou voľbou bue vždy nealko alebo nízko alkholociká verzia, napríklad radler.

Pridajte elektrolyty

Výraznejšie a častejšie potenie sa počas horúcich dní môže vyvrcholiť nielen v pocite smädu, aj v strate dôležitých minerálov a vitamínov. Tie sa zase objavia vo forme rôznych kŕčov. Ak patríte do skupiny ľudí, ktorá má s týmto problém, nezabudnite pridať do svojho pitného režimu elektrolyty. Tieto zložky sú úplným základom, ktorý pomáha organizmu so správnou absorpciou vody a preto je pravidelne a vo veľkom užívajú najmä športovci. V lete by však po nich mali siahať aj nešportovci. Príjmať ich môžete vo forme rôznych športových drinkov alebo šumivých tabliet. Väčšinou obsahujú zložky ako magnézium, sodík, kalcium či draslík.

Chutnejšia voda

Každý odborník a lekár by vám povedal, že najlepším prostriedkom na hydratáciu je obyčajná voda. Avšak s jej príjmom má množstvo ľudí problém, častokrát kvôli tomu, že im jednoducho nechutí. Jej chuť si však môžete veľmi jednoducho a zdravo vylepšiť, stačiť vám na to budú rôzne citrusy alebo letné bylinky, ktoré okamžite premenia aj obyčajnú vodu na lahodný drink. Veľký rozdiel v chuti spraví aj pár kociek ľadu alebo vychladenie pohára v mrazničke tesne pred použitím.

Ráno opatrne

Letné rána v našich končinách dokážu byť poriadne náročne keďže sa bežne môžeme zobudiť na to, že nám je horúco. Vtedy nás doslova láka dúšok ľadovej vody, avšak takýto extrém môže nášmu organizmu uškodiť. V ideálnom prípade by ste mali hneď ráno vypiť vodu v izbovej teplote, ktorá je ľahšie stráviteľná a jemnejšia ku celému organizmu.

Hydratácia jedlom

Áno, aj jedlo sa dá využiť v rámci správnej hydratácie organizmu. Množstvo bežne dostupných potravín totiž obsahuje veľa vody, ale aj vitamínov, čo je pre komplexnú hydratáciu organizmu skvelá voľba. Ideálnymi potravinami sú v tomto prípade napríklad cuketa, uhorka, tekvice alebo melóny. Majú vysoký podiel vody a vitamínov A, C či draslíka, čo nielen organizmus skvelo hydratuje, ale nás aj pocitovo ochladzuje. Využiť ich môžete napríklad v drinkoch, šalátoch, omáčkach či letných studených polievkach.

Foto: Instagram

435

Súvisiace články