Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné
Loading....

Voľný čas / 23. október 2020

Podporte imunitu týmito vitamínmi a minerálmi!

Nachádzame sa vdruhej vlne pandémie, ktorá je sprevádzaná vysokým prírastkom ľudí nakazených koronavírom. Okrem toho sú pre jesenné obdobie typické aj ďalšie iné vírusové ochorenia.

Podporte imunitu týmito vitamínmi a minerálmi!

Nachádzame sa v druhej vlne pandémie, ktorá je sprevádzaná vysokým prírastkom ľudí nakazených koronavírom. Okrem toho sú pre jesenné obdobie typické aj ďalšie iné vírusové ochorenia. Práve preto je v tomto období nevyhnutné podporiť svoju imunitu. Ktoré vitamíny vám v tom pomôžu?

Strava verzus vitamíny

Zdravá strava a príjem dôležitých vitamínov a minerálov je samozrejme základom celého úspechu. Vyvážená diéta, ktorá obsahuje adekvátne množstvo potrebných látok síce nedokáže ochorenia liečiť, no pomáha zlepšovať imunitný systém a odozvu nášho organizmu na rôzne choroby. Či už teda uprednostňujete vitamíny v strave alebo sa spoliehate na výživové doplnky, vyberte si tie, ktoré komplexne pomáhajú v tomto náročnom období.

Vitamín D

Vitamín, ktorý naše telo najefektívnejšie získava zo slnečného žiarenia cez kožu, nám môže v tomto období významne chýbať. Na jeseň a v zime sa musíme uspokojiť s minimom slnka a náš organizmus bojuje s nižšou dennou dávkou vitamínu D. Preto je v tomto období vhodné nášmu telu dodať vitamín D z iných zdrojov. Tento vitamín je základným prvkom správne fungujúceho imunitného systému, pričom mnohé respiračné ochorenia súvisia aj s jeho nedostatkom. Vitamín D teda pomáha znižovať riziko nákazy.

Zdroje: losos, vajíčka, mlieko
Denná dávka: 1,000 - 4,000 IU

 

Zinok

Minerál, ktorý sa stará nielen o imunitný systém, ale ja aj nevyhnutný na funkciu 300 rôznych enzýmov v tele a pomáha aj s nápravou buniek. Posilňuje celkový imunitný systém a dokonca pomáha s obranyschopnosťou voči respiračným ochoreniam. Ako doplnková liečba ochorení tiež dokáže skrátiť trvanie choroby. Zväčša býva nedostatkovým minerálom u staršej populácie.

Zdroje: mäso, sezam, tekvicové semienka, špenát
Denná dávka: 11 mg

 

Vitamín C

Zrejme najznámejším vitamínom na podporu imunity je práve céčko. Je nevyhnutné na ochranu proti infekciám a podporuje funkciu jednotlivých imunitných buniek aj vďaka antioxidačnej vlastnosti. Podľa výskumov takisto dokáže redukovať trvanie, ale aj vážnosť ochorení, najmä tých respiračných. Dôležité je prijímať ho v stresovom období alebo počas vyššej fyzickej záťaže.

Zdroje: paprika, kiwi, brokolica,
Denná dávka: 500 - 1500 mg

Zdroje: Harvard T.H. Chan School of Public Health, Healthline
Foto: Unsplash

527

Súvisiace články