Značka Sportmax bola založená v roku 1969, odkedy sa stala synonymom inovácie, luxusu aj tradície. Založil ju Achille Malamotti, ktorý niekoľko rokov predtým, v roku 1951 uviedol na trh ďalšiu úspešnú značku – Max Mara. Táto kniha spomína na vývoj módneho domu a jeho vplyv na transformáciu ženskej módy.
Sportmax si vybudoval meno inovátora a experimentátora. Ženám poskytol to, čo v meniacom sa prostredí potrebovali- rôzne strihy a línie, avšak zachoval si svoj tradičný prístup a pohľad ženskosť pretransformoval do modernej, dynamickej podoby. Architektonický prístup ku dizajnu nechával vyniknúť akékoľvek typy postavy. Čisté línie a premyslené detaily však majú veľmi ďaleko od konvenčných, skôr sú synonymom ležérnosti a modernej nomádky.
Na prehliadkové móla sa značka dostala prvýkrát v roku 1976 a vďaka uvoľnenosti svojho stylingu a jednoducho kombinovateľným kúskom, sa veľmi rýchlo stala neoddeliteľnou súčasťou milovníčok módy.
Inovatívny, no tajomný prístup ku nadčasovej elegancii je teraz zachytený aj v tejto výročnej knihe, ktorá oslavuje 50.rokov fungovania značky. Na jej stránkach nájdete dosiaľ nepublikované fotografie archívnych kúskov, ale aj množstvo obrázkov zachytávajúcich kreatívne procesy či zákulisnú prácu. Knihu vydáva vydavateľstvo Assouline a dostupná je online na jeho stránkach.
Foto: vydavateľstvo Assouline