Dnešný svet, ktorý sa koncentruje v digitálnom prostredí je presýtení tými najrôznejšími influencermi vo všetkých sférach života. Dnes už pomaly ani nesledujeme klasické správy či noviny, ale pojem o svete a aktualitách získavame práve zo sociálnych sietí, ktoré nás transformovali a zmenili aj spôsob, akým konzumujeme informácie, ako sa rozhodujeme či nakupujeme. Príbeh Chiary Ferragni je špecifický, pretože dokumentuje zrodenie digitálneho podnikania.
Chiara Ferragni oznámila prácu na svojom dokumente ešte v roku 2018, od kedy prebiehalo natáčanie, rozhovory, práce v archívoch, ktoré mali realisticky vykresliť jej cestu za úspechom. Premiéru pritom zažil na Venice Film Festival v roku 2019 a o niekoľko dní, 29.11. si ho bude môcť pozrieť celý svet prostredníctvom Amazon Prime. „Keď sme začali dokument natáčať, bolo pre mňa veľmi dôležité, aby sme ľuďom ukázali, o čom je moja práca a biznis. Mám totiž pocit, že aj ľudia, ktorí ma sledujú každý deň veľmi nerozumejú mojej práci. V tomto dokumente takisto nedokážem na 100% vykresliť všetko, čo sa môjho podnikania týka, no je to najvernejšia reprezentácia toho, čo ja a môj tím robíme. Nie je to iba o fotení fotiek na Instagram a dokonalom looku, je to o tvrdej práci, ktorá je plná kompromisov, odopierania a obetí, je to mix najrôznejších aktivít a fotky sú len jednou časťou tohto celku,“ povedala Chiara.
Počas 85 minút môžeme nasledovať Chiaru na všetky módne prehliadky, akcií, otvorení, ale aj do piercingového salónu. Tieto moderné záznamy sú však popretkávané videom z detstva, ktoré natočila Chiarina mamina. Chiara rozpráva príbeh toho, ako chcela byť od malička na výslní a to sa jej podarilo v momente, keď založila svoj blog, The Blonde Salad, pred 10 rokmi. Všetko to začalo prvými módnymi blogmi, amatérskymi videami a fotkami, ktoré dokumentovali jej život a pohľad na módu. Odvtedy sa z The Blond Salad stala značka, ktorá má vlastnú líniu oblečenie, je to zároveň módny magazín a Chiara Ferragni je zrejme jednou z najväčších osobností módneho priemyslu v súčasnosti. Na konte má množstvo kolaborácií vrátane vlastnej kolekcie s Lancome.
V dokumente sa k jej životu a úspechom vyjadrujú aj osobnosti ako Paris Hilton, Maria Grazia Chiuri či Silvia Venturini Fendi. „Dúfam, že týmto dokumentom inšpirujem ľudí, aby si išli za svojim cieľom. Mali by to aspoň vyskúšať,“ hovorí Chiara a dodáva: „Teraz je ten čas, keď každý môže mať svoj hlas. Niekoho viac zaujíma politika, iného zase móda. Keď máte čo povedať, ľudia vás budú počúvať.“
Foto: Amazon Prime