Prvý ročník The American Architecture Prize ocenil najlepšie dizajnové predajne a showroomy, ktoré vynikali kvalitou prevedeného interiéru, nedtradičnosťou a výnimočnou atmosférou. Kategória Retail bola plná zaujímavých návrhov, no len 7 z nich získalo najvyššie ocenenia.
MARUHIRO FLAGSHIP STORE
Japonský výrobca keramiky a porcelánku Nagasaki zrekonštruoval svoju vlajkovú predajňu, ktorej dominuje čistý minimalizmus typický pre Áziu. Nosným komponentom interiéru je pódium vytvorené z chybných šálok, ktoré kvalitou neprešli do predaja.
555 STORE
Predajňa optiky sa zahráva s hlavnou témou predajne- s okuliarmi, ktorých zväčšeniny efektne vytvorili police.
DREAM MACHINE BY WER2
Showroom dizajnového príslušenstva do domácnosti, ktorý sa inšpiroval kultovými kolážami výtvarníka Richarda Hamiltona.
HENRYBUILT SHOWROOM NEW YORK
Dokonalé splynutie spotrebičov a nábytku prezentuje značka v týchto sofistikovaných priestoroch.
ETQ STORE
Minimalistický dizajn predajne holandskeh značky necháva vyniknúť čistotu a jednoduchosť interiéru, no pritom nestrháva pozornosť z vystavovaných produktov.
FUTURE FOOD DISTRICT
Tento koncept si porotu získal svojím futuristickým prístupom zosobneným v difitálnych tabuliach, ktoré zákazníkov informujú o potravinách.
THE ROW - MELROSE PLACE
Nenútenosť predajne oblečenia v sebe spája prvky obydlia, kde nájdete krb a sedačku, ale aj slnečnú terasu.
foto: AAP – The American Architecture Prize