Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Rozhovory / 3. máj 2023 / PR

Príbeh šiltoviek NUFF pokračuje

Nedávno ste sa na našich stránkach mohli dočítať o trendových šiltovkách NUFF. Tieto obľúbené pokrývky hlavy, ktoré už oslovili nejedného módneho fajnšmekra sú špecifické tým, že nie sú určené len pre deti ale aj pre ich rodičov. Ide o šiltovkový tandem, ktorý hovorí to je moje dieťa, ja som rodič a patríme k sebe.

Príbeh šiltoviek NUFF pokračuje

O vzniku značky, veselých kolekciách aj ich inšpiratívnych názvoch sme sa rozprávali minule. Dnes máme pre vás pokračovanie.

Rozhodli ste sa teda zaplniť medzeru na trhu a začali vyrábať štýlové šiltovky. Obaja s manželkou máte vzťah k dizajnu, ako vznikajú vaše návrhy?

Tvoríte spolu alebo osobitne a hľadáte prienik oboch? Väčšinou si manželka hľadá na internete a sociálnych sieťach inšpirácie. Ak jej niečo napadne, urobí si poznámku, screenshot alebo skicu, aby nezabudla na novú farebnú kombináciu alebo zaujímavý grafický prvok. Potom pracujeme na návrhoch spolu. Ja ako grafik väčšinou vymýšľam nášivky s logom a drobné grafické elementy, manželka má v hlave rôzne farebné kombinácie. Potom spolu po večeroch a nociach sedávame a snažíme sa to zladiť dokopy. Veľakrát sa stáva, že vznikne úplne iný model, ako sme pôvodne zamýšľali.

Takže plnohodnotný tvorivý proces...

Áno, a presne ako to pri takýchto činnostiach býva, často v rámci procesu meníme farebnosti, logá a vytvárame si variácie variácii, ktoré sú navzájom veľmi podobné, a my si potom nevieme vybrať. Preto tomu dávame ešte pár dní, kedy sa k návrhom vraciame, konzultujeme ich s našimi známymi, robíme si vlastné shortlisty, hľadáme prieniky, až nakoniec zostane jeden výsledný model, ktorý ide do výroby.

Koľko členov má váš tím?

Náš tím má v podstate iba štyroch stálych interných členov, z toho len my dvaja dospelí Petra a Mišo, plus samozrejme deti, ktoré nám robia nie len modelov, sú aj našou inšpiráciou a tvárami značky. Externe spolupracujeme s programátorskou firmou, s ktorou stále vylepšujeme eshop a online marketingovým špecialistom, ktorý nám nastavuje online kampane, vyhodnocuje ich výkonnosť, optimalizuje a radí ako by sme to mali robiť ďalej. Nemôžeme zabudnúť ani na účtovnícku firmu, ktorá nám potom všetko spracuje, lebo s tým by sme si určite neporadili.

Začali ste ako pár, malá rodinná firma, dnes už spolupracujete s influencermi, máte sledovateľov na FB a Instagrame, dalo by sa povedať, že ste veľmi hladko a prirodzene zapadli do fashion prostredia pre štýlových rodičov i deti. Je to tak?

Dá sa povedať, že áno. Je to ale postupná a pomalá cesta. Pred takmer tromi rokmi nám hackli oba účty na sociálnych sieťach, kde sme už mali celkom slušné publikum, a do dnešného dňa sa nám k tomu nikto z kompetentných nevyjadril. Takže sme FB a IG rozbiehali opäť od nuly, a keďže razíme prístup organického nárastu fanúšikov, tak ešte stále nie sme ani na číslach spred troch rokov. Ale samozrejme vidíme, že počet sledovateľov rastie a s nimi aj počet objednávok. Ľudia našu značku už poznajú dlhšie aj šiltovky vídavame vonku stále častejšie. Taktiež máme svojich verných zákazníkov, ktorí čakajú na nové modely, lebo už nejaké od nás majú a sú s nimi spokojní, alebo im podrástli detičky a potrebujú kúpiť väčšie čísla.

Zažili ste aj, tak ako my všetci, obdobie korony. Aký mala táto situácia na vás vplyv?

Korona na Slovensku prepukla v období, keď sa nám každoročne začína sezóna. Keď sme si po určitom období pozreli štatistiky a porovnali aj s predošlými sezónami, tak sme boli prekvapení. Vzhľadom na to, že máme iba eshop a ľudia boli počas lockdownov nútení situáciou nakupovať viac online, tak nám predaje trošku vzrástli. Vôbec sme to nečakali, lebo ľudia mali strach z toho, čo bude zajtra, nemohlo sa cestovať na dovolenky, vychádzanie z domu bolo tiež často obmedzené, tak sme očakávali, že na šiltovky pre deti ani nepomyslia. No opak bol pravdou, a za to sa veľmi tešíme a naším zákazníkom touto cestou ďakujeme. Bohužiaľ niektoré obchodíky, s ktorými sme spolupracovali takéto šťastie nemali. Problém bol ale s odosielaním objednávok, vzhľadom k tomu, že pošta menila otváracie hodiny aj dva krát do týždňa a počas tých pár hodín, čo mali otvorené, tam vznikali dlhočizné rady, kde sme nemohli vždy s deťmi a pripravenými objednávkami stáť. Takže sme z bezpečnostných aj časových dôvodov odosielali maximálne dvakrát týždenne. Myslím, že toto obdobie ale celkom prialo kuriérskym službám a všimli sme si, že si ľudia kuriérov odvtedy objednávajú stále viac.

Máte v sortimente rôzne strihy, alebo sa odlišujú veľkosťou a dizajnom a strih je jeden overený?

Strih máme jeden, ale máme dva rôzne typy šiltoviek. Prvý typ sa volá “trucker”, to je ten vzadu so sieťkou a potom “snapback”, čo je vlastne plná šiltovka aj vzadu. Každý model má rovnaké veľkosti a to 48, 53, 56 určené pre deti a číslo 58 je hlavne pre dospelých. Robíme aj šiltovky pre bábätká vo veľkosti 44, čo je celosvetovo pomerne raritné číslo. Tie však vyrábame iba u vybraných modelov.

Mať kvalitnú šiltovku si vyžaduje aj adekvátnu starostlivosť. Ale o tom až v nasledujúcej, záverečnej časti nášho rozhovoru. A kto nám poradí lepšie, ako ten, kto návrhom, výrobou a nosením šiltoviek žije 24 hodín? Máte sa na čo tešiť.

Viac informácií: nuff.sk

    3358

    Súvisiace články