Reklama BARTOŠ patrí k prvým spoločnostiam na Slovensku, ktoré sa môžu pýšiť GOTS certifikátom. GOTS, čiže Global Organic Textile Standard potvrdzuje, že jej držiteľ používa ekologické postupy od zberu surovín, cez environmentálne a sociálne zodpovedné kroky vo výrobnom procese. Ručí tak, že konečný spotrebiteľ dostane produkt, ktorý je kontrolovaný a šetrný k životnému prostrediu.
Tím tlačiarenskej firmy nabehol v oblasti reklamných aktivít na trend, ktorým je dôraz na ekologické smerovanie a cit pre ochranu životného prostredia. Moderne zadefinované spoločnosti si dajú záležať, aby aj reklamné predmety a textílie, ktorými sa prezentujú, mali ekologický pôvod.
Certifikát GOTS je zárukou, že produkty a firemné procesy prechádzajú prísnymi kontrolnými mechanizmami. CEO Lenka Bartošová-Čapková podčiarkuje, že certifikát nie je len o ekologickom štandarde. Súčasťou kontroly je aj preverenie toho, ako sa firma správa k svojim zamestnancom, ako sa firma a jej zamestnanci správajú k menšinám, či už náboženských alebo národnostným. Pod drobnohľadom je aj férové ohodnocovanie pracovníkov.
„Z technologických postupov by som vypichla najmä to, že používame hlavne vodou riediteľné farby, ktoré sú ekologické. Práca s nimi je oveľa náročnejšia, výsledok je však neporovnateľný. Po skončení procesu tlače vymývame sito a pri tomto procese spotrebujeme väčšie množstvo vody. Odpadovú vodu, ktorá pri tomto procese vznikne, čistíme vo vlastnej čističke odpadových vôd. Dopad na životné prostredie má naša ekologická výroba oveľa menší ako napríklad výroba, kde používajú plastizolové farby a všetky materiály, ktoré pri tlači spotrebujú musia čistiť riedidlami. My môžeme vymývať vodou ktorú vieme následne vyčistiť,“ poukazuje na ekologické postupy, ktoré ešte nie sú v našich podmienkach samozrejmosťou.
Dnes už mnohým klientom tlačiarenských firiem záleží na transparentnosti výroby merchu. V prípade potlače textílií dáva reklama BARTOŠ záruku, že skladovanie tohto materiálu, vyšívacích nití, vodou riediteľných ekologických farieb, manipulácia s nimi či samotný proces brandovania, balenie a aj distribúcia podlieha prísnejším kritériám.
V trenčianskej tlačiarenskej firme najradšej používajú značku textilu Stanley/Stella. Všetky jej produkty majú tiež certifikát GOTS a sú z bio bavlny. Majú príjemné materiály, pestrú škálu farieb a tiež módne strihy.
„Implementujeme ekologické postupy naprieč celou firmou. Separácia odpadov je samozrejmosťou, ale raritou je používanie obedárov na jedlo. Snažíme sa vyhnúť plastovým prepravným obalom a preto spolupracujeme výhradne s reštauráciami, ktoré sú toto ochotné akceptovať,“ vyzdvihla nastavenie spoločnosti Lenka Bartošová-Čapková.
Reklama BARTOŠ začínala práve s potlačou textilných materiálov. Neskôr rozšírili svoje služby o strojové vyšívanie a výrobu samolepiek a iných reklamných predmetov. Dnes ponúkajú komplexné služby v oblasti reklamy. Majú11 rôznych technológii na branding reklamného textilu a predmetov, 10,5 milióna potlačených predmetov, 8-tisíc produktov v ponuke a viac ako 38 rokov skúseností. Otázkou ako zaujať obchodných partnerov a zákazníkov sa v tlačiarenskej firme reklama BARTOŠ zaoberajú s celým tímom, ktorý tvorí takmer 40 ľudí. Fabrika na reklamné predmety dostane každý mesiac do povedomia desiatky firiem a vybaví v priemere šesťsto objednávok. Všetky technológie má pod jednou strechou a časť z ich širokej ponuky si môžete ísť pozrieť naživo v novom showroome.