Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Dizajn / 10. November 2024

Poctivý príbeh značky Loewe

_Značka, založená v Madride pred viac než 175 rokmi, je dnes jedným z najprestížnejších luxusných módnych domov na svete. Spojením tradičného španielskeho remesla s moderným dizajnom dokázala, že autentický luxus môže byť nadčasový, no zároveň vždy aktuálny. Loewe je dnes uznávanou značkou nielen pre svoju kvalitu a remeselnú precíznosť, ale aj pre kreativitu a schopnosť prispôsobiť sa trendom.

Poctivý príbeh značky Loewe

_Prvé kroky na Calle Lobo

História Loewe začína v roku 1846, keď skupina španielskych remeselníkov otvorila kožiarsku dielňu na ulici Calle Lobo v centre Madridu. V dielni sa vyrábali malé kožené doplnky, ako peňaženky, cigaretové puzdrá či šperkovnice, ktoré si čoskoro získali obľubu vďaka svojej vysokej kvalite a precíznemu spracovaniu.

_Enrique Loewe prichádza do Madridu

V roku 1872 sa do Madridu prisťahoval nemecký remeselník Enrique Loewe Roessberg, ktorého zaujala kvalita práce madridských majstrov. Spojil sa s nimi a premenoval dielňu na Loewe. Tento krok znamenal začiatok expanzie značky, ktorá si postupne získavala uznanie medzi miestnou elitou pre svoju eleganciu a dokonalé remeselné spracovanie.

In the mood for Loewe.

_Otvorenie na Calle Príncipe

Enrique Loewe v roku 1892 otvoril svoj prvý veľký obchod E. Loewe na módnej ulici Calle Príncipe. Ten sa rýchlo stal symbolom luxusu a remeselnej kvality v Madride. Značka tak získala pevné miesto v živote madridskej spoločnosti a začala sa šíriť do širších vrstiev náročnej klientely.

_Kráľovský titul pre Loewe

V roku 1905 získala Loewe čestný titul oficiálneho dodávateľa španielskej kráľovskej koruny, ktorý jej udelil kráľ Alfonso XIII. Status upevnil pozíciu na španielskom trhu a zvýšil medzinárodnú prestíž, čo prilákalo ďalších zákazníkov z radov španielskej aristokracie a vyšších spoločenských vrstiev.

_Expanzia a ikonické symboly

V 70. rokoch Loewe vstúpila na medzinárodnú scénu, pričom prvý obchod otvorila v Tokiu v roku 1973. V tomto období dizajnér Vicente Vela vytvoril ikonický Anagram - štyri prepletené písmená L, ktoré sa inšpirovali tradičnými značkami používanými na označenie kože. V roku 1975 vznikla aj legendárna kabelka Amazona, navrhnutá tak, aby vyhovovala modernému životnému štýlu svojou praktickosťou a luxusným vzhľadom.

_Nadácia Loewe

Enrique Loewe Lynch, člen štvrtej generácie rodiny Loewe, založil nadáciu Loewe Foundation, ktorá sa zameriava na podporu kreativity a kultúrneho dedičstva. Dnes nadáciu vedie Sheila Loewe Boente a jej programy zahŕňajú aktivity v oblasti poézie, tanca, fotografie, umenia a remesiel. Dodnes podporuje mladých umelcov a udržuje silné prepojenie značky s kultúrnym dedičstvom Španielska.

_Značka vstupuje do skupiny LVMH

V roku 1996 sa Loewe pripojila k luxusnému konglomerátu LVMH, čo jej umožnilo posilniť medzinárodnú prítomnosť. Partnerstvo s LVMH dodalo Loewe zdroje a podporu na ďalší rozvoj, čo viedlo k stabilnému rastu a popularite na globálnom trhu.

_Kreatívni riaditelia Loewe a vytváranie identity značky

  • Narciso Rodriguez (1996 – 2001)  

Americký dizajnér kubánskeho pôvodu, ktorý priniesol do Loewe čisté línie a minimalizmus. Zameral sa na eleganciu s jemnými detailmi, čo značku modernizovalo, no stále zachovalo jej tradičný charakter.

  • José Enrique Oña Selfa (2001 – 2007)  

Belgický návrhár so španielskymi koreňmi, ktorý sa inšpiroval španielskou kultúrou a priniesol do dizajnu viac farieb a textúr. Svojím prístupom posilnil španielsku identitu značky a rozšíril jej vplyv na európskom trhu.

  • Stuart Vevers (2007 – 2013)  

Britský dizajnér, ktorý sa zameral na modernizáciu a internacionalizáciu Loewe. Pod jeho vedením značka zvýraznila svoje postavenie na trhu s luxusnými koženými doplnkami, pričom opätovne predstavil kabelku Amazona ako symbol elegancie.

  • Jonathan Anderson od roku 2013  

Priniesol do Loewe novú energiu a zmodernizoval jej imidž. Aktualizoval Anagram a uviedol ikonickú kabelku Puzzle bag (2015), ktorá svojím geometrickým tvarom zmenila pohľad na kožené doplnky a rýchlo sa stala symbolom značky.

Značka sa pod vedením Jonathana Andersona stala odvážnou a hravou, s výrazným umeleckým nábojom.

_Ikonické kabelky a súčasný úspech

  • Amazona (1975)  
  • Puzzle bag (2015)  
  • Flamenco (1970, znovu uvedená v roku 2015)  
  • Basket bag (2017)  
  • Paseo (2022)

_Najžiadanejšia značka na trhu

Loewe sa v posledných rokoch stala jednou z najžiadanejších značiek podľa indexu Lyst. V roku 2023 značka zaznamenala výrazný nárast záujmu o svoje produkty, pričom Anagram tank top a spolupráca Loewe x ON patrili medzi najpopulárnejšie produkty roka.

Loewe sa pod vedením Jonathana Andersona stala synonymom pre moderný luxus, ktorý kombinuje dedičstvo značky s inováciou a kreativitou.

Text: KK foto: Pinterest

    845

    Súvisiace články