_Známe značky v nových priestoroch
V Auparku môžete navštíviť predajňu Zara s najväčšou predajnou plochou presahujúcou 3 860 m². Jej najnovší koncept ponúka sofistikované a intuitívne prostredie, kde každý módny kúsok vyniká, čím sa nakupovanie stáva zážitkom.
Zara je vybavená pokročilými technológiami, ako sú samoobslužné pokladne a miesto na recykláciu kartónov, čo zjednodušuje proces nakupovania a zároveň minimalizuje ekologický dopad. Prostredníctvom aplikácie si zákazníci môžu rezervovať skúšobnú kabínku, vyzdvihnúť online objednávky už do dvoch hodín a jednoducho vyhľadať produkt v predajni.
Rovnako štýlové a priestranné prostredie prináša aj RESERVED. Značka sa zameriava na udržateľnosť a v spolupráci s EKOCHARITOU umožňuje zákazníkom odovzdávať použité oblečenie priamo v predajni, čím podporuje recykláciu a znižuje odpad. K ekologickému chodu prispieva aj telemetrický systém, ktorý optimalizuje spotrebu energie a umožňuje efektívnu prevádzku.
Do nových priestorov sa presunula aj značka H&M, ktorá s dôrazom na udržateľnú módu vytvára miesto, kde zákazníci nájdu módne kúsky s ohľadom na ekologické princípy.
_Keď sa spojí architektúra s prírodou
Jedným z najväčších lákadiel novej časti je zelená fasáda. Na ploche viac ako 600 m² a s viac ako 35 000 rastlinami prináša jedinečný prvok, ktorý harmonicky prepája prírodu s mestským prostredím. Myšlienka tejto zelenej steny vznikla s cieľom zlepšiť mikroklímu v okolí budovy, podporiť biodiverzitu a znížiť hlučnosť.
Dizajn novej časti navrhol architekt Juraj Jančina, ktorý sa podieľal aj na pôvodnej výstavbe Auparku. Jeho vízia spojiť ekológiu s moderným dizajnom priniesla výsledok, ktorý harmonizuje s blízkym Sadom Janka Kráľa. Zeleň na fasáde je vybavená automatickým zavlažovacím systémom, ten čerpá vodu z Dunaja a zabezpečuje udržateľnosť celej konštrukcie. Živá stena nielen zlepšuje kvalitu vzduchu, ale tiež poskytuje útočisko pre hmyz a prirodzeným spôsobom znižuje znečistenie ovzdušia.
Rozšírenie Auparku prináša nový štandard, ktorý spája moderný nákupný zážitok s ekologickou zodpovednosťou. Celý projekt má ambíciu byť vzorom pre budúce architektonické riešenia nielen v Bratislave, ale aj na celom Slovensku. Skupina Wood & Company týmto rozšírením podporuje trvalú udržateľnosť a prispieva k budovaniu lepšieho životného prostredia pre súčasné aj budúce generácie.
Text: KK foto: Aupark