_Z Proenzy do Paríža
Jack McCollough a Lazaro Hernandez sa po viac než dvadsiatich rokoch lúčias módnym domom, ktorý založili krátko po ukončení štúdia na Parsons School of Design. Proenza Schouler patrila medzi značky, ktoré vedeli presne vystihnúť náladu New Yorku. Ich tvorba bola prirodzená, sebavedomá a ukotvená v realite každodenného nosenia, no zároveň vždy o krok vpred. Po ich odchode začiatkom roka bolo jasné, že chystajú niečo nové. Loewe.

- Proenza Schouler Spring24 Campaign
V pondelok ráno ich LVMH oficiálne predstavilo ako nových kreatívnych riaditeľov španielskeho módneho domu. Na pozície nastupujú 7. apríla.
“Hodnoty značky sú nám blízke – vášeň pre remeslo, sloboda experimentovať, silný vzťah ku kultúre,” vysvetľujú.

- Loewe FW25
Ich cieľom je nadviazať na to, čo značka budovala posledné roky, no zároveň priniesť pohľad formovaný ich vlastným zázemím. “Úlohou kreatívneho riaditeľa dnes nie je obrátiť značku naruby, ale ukázať jej podstatu v novom svetle,” dodávajú.
Prvým krokom v novej pozícii bude stretnutie s remeselníkmi. “To, čo sa tu vyrába, nemá obdobu. Chceme sa učiť, spolupracovať a spoluvytvárať ďalšiu etapu histórie tohto domu,” hovoria dizajnéri.
Hoci prístup dizajnérov nie je tak konceptuálny ako ten, ktorý presadzoval Jonathan Anderson, silné vnímanie strihov, práca s detailom a doplnkami môže priniesť čerstvý vzduch do Loewe. “Je to šanca robiť to, čo máme radi, ale vo väčšej mierke,” uzatvárajú.

- J. Anderson mieri do módneho domu Dior
McCollough a Hernandez prichádzajú do Loewe vo chvíli, keď je na vrchole. Ich úloha je jasná — nadviazať na doterajší vývoj a posunúť ho ďalej vlastným smerom.
Text: KK foto: GettyImages