Svet módy, filmu a seriál ide ruka v ruke. Navzájom sa formujú a ovplyvňujú, čo sa nám potvrdilo aj v roku 2020. Kino z trónu tento rok zosadili seriály, u ktorých sme hľadali kúsok relaxu a zábavy počas karantény či lockdownu. Aké najväčšie trendy sa zrodili práve vo svete seriálov? Odpoveď má portál Lyst, ktorý na základe vyhľadávaní a nákupov vytvoril rebríček 5 najvplyvnejších trendov z telvíznych obrazoviek.
Emily in Paris – Paríž po americky
Seriál, ktorý si okamžite získal všetky milovníčky klasík ako Sex v meste či Gossip Girl. Hlavná postava Emily, ktorú stvárnila Lily Colins predviedla veľmi moderný mix amerického influencer štýlu s francúzskymi detailmi, čo sa verejnosti zapáčilo. Outfity, ktoré hlavná hrdinka mala na sebe sa postarali o veľký nárast v záujme o tento štýl, ale aj konkrétne kúsky. Jej charakteristickým doplnkom boli rybárske klobúky, ktorých vyhľadávanie stúplo o 342% po odvysielaní seriálu a podobne na tom boli aj baretky, ktoré posilnili o 41%. Obrovský nárast zaznamenali aj sukne značky Ganni, ktoré Emily nosila, polepšili si až o 289%.
Normal People – retiazka
Hlavnou hrdinkou írskeho seriálu Normal People sa stal nenápadný doplnok- strieborná retiazka, ktorú nosila postava Conella. Tento charakteristický doplnok pre hlavnú pánsku postavu si získala takú obrovskú pozornosť, že si na Instagrame dokonca vyslúžila svoj vlastný profil – @connellschain. Postarala sa samozrejme aj o obrovský nárast vyhľadávaní tohto kúsku v pánskej kategórii, v porovnaní s predchádzajúcim rokom si prilepšila o 43%.
Tiger King – zvieracie vzory
Zvieracie vzory sú síce na výslní už dlhšiu dobu, avšak seriál Tiger King sa postaral o ďalší veľký hype. Po tom, ako v marci zažil seriál svoju premiéru, sa vyhľadávania tigrích, leopardích a zebrích potlačí strojnásobili. Na tejto novej vlne záujmu si významne polepšila značka Kenzo, ktorej kúsky so motívom tigra získali 200% nárast vo vyhľadávaniach. Podobne na tom bola aj mikina z dielne Anine Bing, ktorá sa pravdepodobne aj vďaka tomuto seriálu stala jedným z najpopulárnejších produktov značky v histórii.
The Last Dance – Air Jordan
Miniséria venovaná kariére legendárneho Michaela Jordana sa postarala najmä o obrovské zviditeľnenie značky Nike. Konkrétne jeden produkt zažil významný vzostup – tenisky Air Jordan 1. Už po odvysielaní prvých dvoch epizód zaznamenal záujem o tento model nárast o 36%. Z tohto seriálu však neskôr ťažili všetky značky, ktoré ponúkajú basketbalové oblečenie ako šortky či tielka. Tieto dve kategórie totiž vo všeobecnosti zaznamenali nárast záujmu o 12% a 20%.
I May Destroy You – 90’s
V seriáli I May Destroy You sme mohli pravidelne sledovať dokonalú 90’s style estetiku, ktorá pôsobil ležérne a pritom veľmi aktuálne. Tento dramaticko-komediálny seriál sa tak postaral o zvýšenie nášho záujmu o mnohé kúsky vrátane vzorovaných kardigánov, ktorých vyhľadávanie narástlo o 43% po premiére prvej epizódy. Tento záujem pretrvával od júna až do septembra.
Foto: archív značiek, Instagram