Ovplyvnila pandémia, lockdovwny a iné opatrenia náš spôsob nakupovania? Podľa reportu portálu Lyst sme sa veľmi rýchlo aklimatizovali na nové podmienky a svoje nákupy a výber konkrétnych produktov sme tomu prispôsobili. Toto je TOP 10 najžiadanejších kúskov, ktoré sme vyhľadávali najviac.
Off-White rúško
V dobe pandémie sa mnohé značky utiekali k výrobe rúšok, jedna z nich však zvíťazila na plnej čiare. Značka Off-White tento rok vytvorila najvyhľadávanejší a najžiadanejší kúsok- čierne rúško s charakteristickou potlačou šípov. Vyhľadávanie rúšok tejto značky narástlo od januára do apríla o 496%!
Birkenstock Arizona
Značka Birkenstock je už dlhšie veľmi populárnou voľbou najmä čo sa týka letných šatníkov. Po úspešných kolaboráciách s Rickom Owenom a Proenza Schouler narástol záujem o ikonický model Arizona o 225%.
Taška Telfar
Newyorská značka Telfar úplne mení vnímanie luxusnej módy. Svoje produkty odlišuje nie nedostupnými cenami, ale limitovanými množstvami za dostupné ceny. Jej IT kabelka si získala aj političku Alexandriu Ocasio-Cortez, ktorá prispela k nárastu vyhľadávaní o 163% z týždňa na týždeň.
Nike tepláky
Väčšinu dní sme mnohí trávili doma, čomu sa prispôsobili aj naše šatníky a záujem o módne kúsky. Vo veľkom sme sa spoliehali na tepláky, ktoré sa stali našou denno-dennou uniformou. Nárast o 213% zaznamenali napríklad tepláky značky Nike.
H&M šaty s objemnými rukávmi
Ďalším synonymom tohto roka sa v módnom svete stali „nap dress“ alebo šaty na zdriemnutie, ktoré vyzdvihli princeznovskú predstavu o poobednom zdriemnutí. Stali sa tak populárnou, komfortnou a chic alternatívou ku teplákom, pričom model z dielne H&M sa stal najvyhľadávanejším kúskom v tejto kategórii.
Pletené šaty House of Sunny
Zelené pletené šaty s jemne psychadelickou potlačou ste už určite zazreli minimálne na Instgarame, obľúbili si ich osobnosti ako Bella Hadid či Kendall Jenner. Táto značka však odštartovala záujem aj o udržateľné značky, ktorých vyhľadávanie narástlo najmä v mesiacoch máj až júl.
Šortky Prada z nylonu a gabardénu
Športová móda sa dostala túto sezónu do centra záujmu, čo dokázal aj vysoký doptyt po nylonových šortkách Prada. Boxerské šortky zaznamenali v druhom kvartáli veľký záujem, na čo nadviazala značka Prada svojim modelom, ktorý za posledný polrok vygeneroval viac ako 10-tisíc vyhľadávaní.
Crocsy
Jedným z najviac polarizujúcich trendov sú bezpochyby „crocsy,“ ktoré mnohí nenávidia a iní ich zase využívajú na posúvanie hraníc módy. Klasický model sa tento rok stal jedným z najvyhľadávanejších kúskov, pričom za jeden mesiac v priemere dokáže vygenerovať viac ako 135-tisíc vyhľadávaní.
Papuče a čižmy Ugg
V rovnakej kategórii nájdeme aj Uggy, papuče a čižmy. Vzhľadom na to, že sme väčšinu času trávili tento rok doma, v pohodlnom oblečení, nárast v popularite týchto topánok sa dal čakať. V priebehu mesiacov značka zaznamenala od 90 do 200-tisíc vyhľadávaní.
Tričko Eva značky Frankie Shop
Newyorský butik Frankie Shop uviedol vlastnú, rovnomennú značku a ihneď sa im podarilo vytvoriť IT produkt, ktorý nosili mnohé influencerky po celom svete. Ich tričko Eva sa navyše stalo predlohou pre mnohé imitácie od fast fashion reťazcov.
Foto: archív značiek, Instagram