Rok 2020 vôbec nebol bežný. Módna scéna a jej trendy sa síce neustále menia a vyvíjajú, avšak v tomto roku to bolo všetko iné. Pandémia poslúžila ako akcelerátor a katalyzátor mnohých zmien. Ako sme v módnom svete fungovali my, zákazníci, aké značky sme si obľúbili a po akých kúskoch sme túžili, nám odhaľuje každý rok portál Lyst a jeho analytický report Year in Fashion. V tomto článku sa spolu s vami pozrieme, ktoré štýly a nálady dominovali nášmu obliekaniu v tomto neobvyklom období.
Cottagecore
Cottagecore alebo cabincore štýl našiel svoju inšpiráciu v romantickej predstave vidieka. Vzhľadom na situáciu sme boli všetci prinútení spomaliť a zamyslieť sa, čo sa odzrkadlilo aj v štýle, ktorý sme vyhľadávali. Zamilovali sme sa do šiat s objemnými rukávmi, éterických blúzok či pohodlných kardigánov. Na výslnie sa dostal úplne nový typ produktu „nap dress“, čiže šaty na zdriemnutie, ktorých vyhľadávanie narástlo len v júli o 22%.
Výkonné oblečenie
Obrovskými must-haves v tomto roku sa stali športové kúsky ako cyklistické šortky či tenisové sukne. Týmito kúskami sme chceli priniesť do našich šatníkov multifunkčnosť, univerzálne riešenia, ktoré budú chic za každých okolností, pri cvičení aj mimo neho. Vyhľadávania tenisovej sukne narástli v júni o 33% a vyhľadávania cyklistických šortiek o 43% v mesiaci september.
O prežitie
Situácia, v ktorej sme sa ocitli v nás zjavne vyvolala survavilistické postoje. Keďže sa rúška stali povinným „doplnkom“, stačilo už len pridať pár efektných detailov na to, aby vznikli skutočne chic, no jemne hard-core outfity. Na scénu tak prišli chunky čižmy, kožené kúsky či oversized modely búnd a kabátov.
Lounge Life
Rok 2020 mnohí z nás strávil z veľkej časti doma. V tomto období sme však začali pociťovať, že oversized tričko a legíny ešte zo strednej nám už nejako nestačia a móda, chic kúsky nám jednoducho chýbajú. Loungewear, čiže voľnočasové oblečenie na doma preto zaznamenalo obrovský nárast záujmu, ale aj samotná ponuka prešla významným vývojom k lepšiemu. V apríli narástlo vyhľadávanie teplákov o 123% oproti minulému roku a vyhľadávanie legín zase narástlo o 48%.
Mystické
Novoobjavené záujmy takisto formovali módu. Neistota a nejasný obraz o budúcnosti sa postarali o nárast záujmu o astrológiu, rôzne amulety a jemne nadprirodzené javy. Toto sa odrazilo napríklad v astrologických motívoch, ktoré si nás získali. Vyhľadávania „znamení narodenia“ narástli o 56% a záujem o známy amulet modré oko zase stúplo o 58%.
Návrat ema
Už ku koncu minulého roku sme mohli postrehnúť návrat štýlu emo, ktorý však dostal nový názov e-wear. Veľkým poháňačom tohto štýlu je najmä TikTok, kde sa koncentrujú ľudia so záujmami ako anime. Práve odtiaľ prichádzajú trendy ako sieťované tričká, ktoré narástli o 20% či jedna, visiaca náušnica, ktorá zaznamenala nárast o 72%.
Foto: Instagram