Každým dňom sa do boja proti koronavírusu pridávajú nové a nové firmy. Platí to aj v prípade svetových módnych značiek po celom svete. Ku Prade, Armani a iným módnym velikánom sa tak pridávajú ďalší globálni hráči ako Nike, Dior či Mango. Svoje fabriky premieňajú na výrobne rúšok, ochranných overalov či dezinfekcií.
Značka Calzedonia sa rozhodla reagovať na nedostatok ochranných elementov na trhu a od 23.marca vyrába nielen rúška, ale aj ochranné odevy. Na to, aby sa značka mohla transformovať na výrobu týchto výrobkov, musela nakúpiť potrebné stroje. Teraz je však schopná produkovať 10-tisíc masiek denne a objemy sa budú stále zvyšovať. Prvá dodávka ochranných potrieb putovala do nemocnice vo Verone. Podobne sa snaží pomôcť aj značka Mango, ktorá venovala 2-milióny masiek španielskemu ministerstvu zdravotníctva. V Anglicku si túto úlohu zobrala na zodpovednosť značka Burberry, ktorá okrem výroby 100-tisíc masiek pre zdravotnícky personál, transformovala svoju fabriku v Yorkshire na výrobňu masiek a ochranných overalov. Okrem toho značka finančne podporuje výskumy a testovanie vakcíny. Módny dom Dior takisto pridal ruku k dielu a svoje fabriky v Redon a Brittany premenili na výrobne rúšok a ochranných odevov, rovnaký postoj zaujala aj značka Chanel, ktorá začala s výrobou rúšok.
Ralph Lauren takisto prikladá ruku k dielu, značka venovala 10-miliónov dolárov na pomoc v boji proti vírusu, ktoré boli rozdelené medzi WHO a Solidarity Response Fund. Kozmetická značka MAC venovala rovnakú sumu, ktorá bola rozdelená na pomoc 250 organizáciám po celom svete. Skupina Coty, ktorá zastrešuje niekoľko svetových značiek (napríklad Wella, Calvin Klein či Rimmel) začala vyrábať dezinfekciu, ktorú následne zdarma distribuuje do nemocníc a zdravotníckych zariadení. Kalifornská značka nechtovej starostlivosti a kozmetiky, Orly, takisto pretvorila svoje fabriky na výrobne dezinfekcií a kozmetická značka Lady Gaga, Haus, finančne podporila americké fondy solidarity, ktoré sa starajú o potravu pre ľudí, ktorí ostali bez práce a sociálne slabšie skupiny. Skupiny L’Oréal premenila svoje fabriky na výrobne dezinfekčných gélov, ktoré venujú francúzskym autoritám a nemocniciam.
Christian Siriano a jeho tím krajčírov pomáhajú vyrábať masky a ochranné odevy nielen pre firmy a zdravotníctvo, ale aj pre súkromné osoby v núdzi. Skupina Inditex, ktorá vlastní značky ako Zara alebo Bershka, sa zapojila do výroby a distribúcie masiek a ochranných odevov nielen pre zdravotnícky personál, ale aj pre pacientov a nenakazených ľudí. Bulgari zase podporuje nemocnicu Spallanzani v Ríme, ktorej venovala niekoľko tisíc fliaš dezinfekcie. Okrem toho oznámili, že vo svojich fabrikách pomôžu s ich výrobou. Tiffany & Co. si vyhradila 1 milión dolárov na podporu fondu solidarity a 750-tisíc pre WHO, 250-tisíc na podporu komunít v New Yorku. Talianska značky Tod’s prispela 5 miliónmi na podporu rodín, ktoré boli poznačené vírusom. Skupina H&M prostredníctvom svojej nadácie venovala 500-tisíc eur na Solidarity Response Fund a okrem toho začala s vlastnou výrobou ochranných prostriedkov, ktoré budú distribuované do zdravotníckych zariadení po celom svete.
Značiek, svetových aj lokálnych, ktoré pomáhajú ako sa len dá, je nespočetné množstvo. Pomáhajú výrobou rúšok a ochranných odevov, ale aj dezinfekciou, ktoré sú v týchto časoch nedostatkovými tovarmi. Podľa ministra zdravotníctva Oliviera Verana sa len vo Francúzsku za týždeň spotrebuje 40-miliónov rúšok. Akákoľvek pomoc vo výrobe preto zaručene pomôže na tých najrizikovejších miestach.