Príbehy ako Vražda v Orient Exprese či detektívky Poirot okrem sofistikovaných zápletiek zakaždým predstavili množstvo módnej inšpirácie. Odohrávajú sa totiž v zlatej ére vlakovej dopravy, ktorá vtedy patrila najmä spoločenskej elite a obdobie medzi rokmi 1900 až 1940 je dodnes považované za dobu rodiaceho sa sofistikovaného cestovateľa. Inšpiráciu v tomto období našla aj značka H&M, ktorej Conscious Exclusive kolekcia na sezónu SS20, prekypuje rafinovanými, jemne exotickými a cestovateľskými motívmi.
Témou kolekcie je spomínaný golden age vlakovej dopravy, no dopĺňa ho aj filozofia obnoviteľnosti. Inšpirácia legendárny nočným vlakom Le Train Bleu, ktorý v 20.rokoch prepájal mesto Calais s Francúzskou riviérou, sa mieša s inovatívnymi materiálmi a modernými postupmi, ktoré využívajú ekologické materiály a udržateľné procesy. V kolekcii tak nájdete elegantné róby, vzdušné šaty, ale aj efektné šatky, plavky, sandále či slnečné okuliare, ktoré boli vyrobené z inovatívnych materiálov ako CIRCULOSE či RENU.
„Impulzom pre kolekciu bola myšlienka elegantného cestovania vlakom, ktorá podľa nášho návrhárskeho tímu symbolizuje posun spoločnosti H&M smerom k obnoviteľnosti. Inšpirovali sme sa vlakom Le Train Bleu a dekadentnými umelcami ako Jean Cocteau, Pablo Picasso, ktorí oddychovali a tvorili v slávnej vile Santo Sospir v zálive Cap Ferrat. Chceli sme navrhnúť kolekciu, ktorá by súznela s touto dekadentnou a bezstarostnou atmosférou, ale tiež obsahovala trvácne štýly, ktoré budú naše zákazníčky nosiť deň čo deň,“ vysvetľuje Ella Soccorsi, návrhárka v H&M.
Kľúčové kúsky kolekcie
Kolekcia Conscious Exclusive SS20 bude dostupná online na hm.com od 26. marca.