Značka Yohji Yamamoto je známa svojim netypicky abstraktným prístupom k dizajnu, ktorý sa vždy dokonale odzrkadlí v unikátnom výsledku. Nebojí sa tiež rôznorodosti inšpirácie, ktorá sa vyvíja s každou novou sezónou. Tentokrát pri dizajne slnečných okuliarov stavila na zemité farby a minimalizmus.
„Neexistuje žiaden dizajnér okuliarov, ktorý by na jar predstavil kolekciu inšpirovanú farbami a technológiami, a pol roka na to uviedol na trh kolekciu s úplne iným nábojom,“ hovorí Filip Žilka o Yohji Yamamotovi. Vnímanie dizajnu tohoto japonského dizajnéra práve kvôli jeho nevšednému prístupu ocenili aj značky jako Adidas či Hermés, pre ktoré v minulosti pripravil exkluzívne kolekcie.
Sofistikované materiály
Kolekcia s názvom Forest prepája chladné, zemité tóny, ktoré zachádzajú až do neutrálnej palety tónov, s nápadnými, no pritom stále minimalisticky poňatými, kovoými rámami. Modely vynikajú rôznymi stupňami nápadnosti, niektoré sa sústreďujú na svoju elegantnejšiu tvár, iné zase na extravaganciu svojho minimalizmu. Na dosiahnutie efektného výsledku dizajnér použil zaujímavé materiály ako zliatinu kovov dural či acetát celulózy, v ktorých sa miešajú priehľadné perleťové tóny. „Je to pomerne mäkký, ušľachtilý materiál, ktorý je veľmi praktický. Dá sa ľahko vyleštiť, pokiaľ okuliare poškrabete,“ hovorí o acetáte celulózy Žilka.
Kúzlo lesa
Magickú náladu kolekcie podčiarkol v lookbooku šéfredaktor časopisu Hero / heroine, Fabien Kruszelnicki v spolupráci s režisérom Jamesom Westom a umelckým floristom Yanom Skatesom. Vďaka tejto spolupráci vznikla aj krásna, limitovaná edícia Art Book, ktorá zachytáva tichý moment v kúzelnom lese.
Exkluzívnu značku okliarov Yohji Yamamoto predáva Žilka Optik Studio. V jej ponuke okrem tejto značky nájdete aj ďalšie exkluzívne lahôdky napríklad z dielne Jacques Marie Mage, Alain Mikli, ic! berlin, Philippe Starck či Mykita.
Foto: archív značky