Nastávajú lepšie časy pre módny priemysel. Dôkazom toho je aj Fashion Pact, ktorý podpísalo 32 firiem reprezentujúcich viac ako 150 módnych značiek. Týmto sa zaviazali znížiť dopad svojej výroby na životné prostredie, biodiverzitu a oceány.
Medzi značkami je napríklad skupina Kering, ktorá vlastní značky ako Gucci, Saint Laurent, Bottega Venetta či Balenciaga, ale aj skupina Inditex (Zara, Pull & Bear), H&M, módne domy Chanel, Prada, hermés, Burberry a značky Adidas či Nike a mnoho ďalších.
Tento módny pakt deklaruje, že všetky podpísané firmy prestanú do roku 2030 používať jednorazové plasty, a sústredia sa na vývoj materiálov, ktoré nebudú znečisťovať životné prostredie a oceány mikročiastočkami. Keď vezmeme do úvahy, že módny priemysel má dnes na svedomí 20-35% mikroplastov v oceáne, ide o významný krok vpred. Tieto firmy tiež sa tiež zaviazali znížiť svoje emisie a do roku 2050 plánujú dosiahnuť nulové emisie, čo je takisto skvelá správa pretože 6% emisií vo svete vytvára textilná výroba.
Fashion Pact síce nezaväzuje žiadnu z podpísaných firiem spĺňať uvedené aktivity zákonom, no všetky budú musieť predkladať ročné reporty v tejto problematike.