The RealReal je zrejme najväčšou platformou na predaj luxusnej vintage módy. Na jej stránkach nájdete unikátne kúsky módnych domov ako Chanel, Céline či Cartier. Každoročne však vydáva správu, v ktorej analyzuje a hodnotí najväčšie trendy a hráčov, ktorí vo vintage móde figurujú. Ktoré to sú tento rok?
Koniec fast fashion?
Z poslednej správy vyplýva, že nákup módy z druhej ruky stabilne stúpa. Týka sa to cenovo dostupných, ale aj luxusných značiek. Až 32% zákazníkov totiž priznáva, že po second-handoch (luxury a mid-luxury) siaha ako po alternatíve ku fast fashion, pričom až 56% nakupujúcich hovorí, že udržateľnosť je najväčšou motiváciou.
Gucci a Louis Vuitton dominujú
Najvyhľadávanejšou značkou je Gucci, nasleduje Louis Vuitton a na treťom mieste sa nachádza Chanel. Veľký skok tiež urobila značka Balenciaga (10.miesto) a Céline. V TOP 10 sa tiež umiestnila Prada (4.miesto), Hermés (5.), Fendi (6.), Christian Dior (7.), Valentino (8.), Christian Louboutin (9.).
Najväčšie sú mikro trendy
Podľa reportu už viac nedominujú 2-3 obrovské trendy, ale niekoľko desiatok menších naraz. Medzi tie tento rok patria napríklad sponky do vlasov, batika, mini kabelky, neónové farby, kardigány, PVC a podobne.
Investičné kabelky
Módna verejnosť si pri nákupe kabelky vyberá model aj podľa toho, ako sa vyvíja jeho hodnota. Existujú totiž investičné kabelky, ktoré sa okrem štýlu kupujú práve s vidinou rastu hodnoty. Na prvom mieste je Hermés Kelly, ktorá zaznamenáva najväčší nárast v hodnote, no obrovskému nárastu sa teší aj Dior Saddle Bag.
Street Wear ovláda módu
Ak ste si mysleli, že éra street wearu sa končí, je to práve naopak, neustále rastie. Záujem o kúsky ako maskáče, rybársky klobúk či masívne tenisky nezastaviteľne a rýchlo rastie. Najpopulárnejšími značkami v tejto sfére sú Yeezy (1.miesto), Off White (2.), Nike (3.), Supreme (4.) a Adidas (5.).
Mladé značky si budujú svoje meno
Značky, ktoré sa zrodili v ére Instagramu sú takisto nezastaviteľné. Staud zaznamenáva najväčší nárast (+850%), nasleduje Khaite (+717%), Toteme (+509%), Rejina Pyo (+465%) a Sandy Liang (+355%).
Luxusná móda aj doma
Logománia a s ňou spojené luxusné značky sa prebojovali aj do našich domovov. Najobľúbenejším a najvyhľadávanejším kúskom je pritom deka Hermés a vankúš Chanel.