2.3.2014
Talianska módna značka Trussardi sa rozhodla osláviť svoje 40-ročné pôsobenie na módnom trhu úplne inou kampaňou, než sme boli doteraz zvyknutí. Jarnú a letnú kolekciu si tu namiesto ľudských modelov obliekli chrty.
Zámer však nebol prvoplánový, vyše storočná značka Trussardi je totiž od roku 1973 spojená s chrtmi, ktoré do jej loga zakomponoval Nicola Trussardi. Súčasná kreatívna riaditeľka Gaia Trussardi sa preto rozhodla zvýrazniť práve túto časť dedičstva a nechala z ikonického psíka urobiť aktívnu súčasť firemného imidžu. Do kampane pritom obsadila aj svojho vlastného štvornohého miláčika. Na fotenie si vybrala najpovolanejšieho človeka, amerického portrétistu Williama Wegmana, ktorý je už celé desaťročia známy fotografiami vlastných weimarských stavačov, zachytených v ľudských pózach a v kostýmoch. Aristokratický výraz vznešeného plemena dáva kampani Trussardi príjemne ironický ráz. Nebol to však prvý takýto počin v módnom biznise. Presne pred rokom sa tiež skloňovalo meno Williama Wegmana v súvislosti s guerrillovou kampaňou módnej značky Acne, v ktorej účinkovali jeho vlastné psy. Pánska móda má pritom aj svojho vlastného psieho „bloggera", štvorročného shiba inu žijúceho v New Yorku, ktorý sa prezentuje na stránke Menswear Dog.
Acne jar/leto 2013
pripravila: Anna Salvová
foto: Trussardi, Acne