Pojem móda predstavuje pre každého takmer niečo iné. Pre nás je to najmä odvaha, inovatívnosť a v neposlednom rade remeselná zručnosť na najvyššej úrovni. Táto rovnica je typická aj pre tie najlepšie svetové módne domy, avšak nájdu sa lokálni dizajnéri, ktorí by pokojne zapadli medzi svetovú elitu. Jedným z nich je Michael Kováčik, s ktorým sme sa porozprávali o novej kolekcii aj o módnom priemysle vo všeobecnosti.

 

michael

 

 

Ako by ste opísali svoj dizajnérsky rukopis jedným slovom/slovným spojením?

Rude elegance.

 

Ako prebieha proces tvorby novej kolekcie? Kde začína a končí?

Nad novou kolekciou začínam vždy pracovať hneď po prehliadke na fashion weeku. Takže cca päť až šesť mesiacov. Najskôr pripravím časť návrhov a hľadám vhodné materiály. V priebehu šitia návrhy pridávam a premýšľam nad celkovým stylingom.

 

Čím bude kolekcia SS19 výnimočná?

Z roka na rok si viac verím a viac experimentujem. Preto uvidíte nové farebné kombinácie, kombinácie vzorov a rád by som väčšiu pozornosť upriamil aj na doplnky. Momentálne je všetko rozpracované.

 

Do ktorého svetového fashion weeku by podľa vás vaša kolekcia najlepšie zapadla a prečo?

Myslím, že by to bolo Miláno. Celkovou atmosférou by sa tam moja prehliadka hodila asi najviac.

 

Screen Shot 2018 07 30 at 09.19.28  Screen Shot 2018 07 30 at 09.19.43  Screen Shot 2018 07 30 at 09.21.06 

 

Prečo ste sa rozhodli uviesť novú líniu značky?

Nová "sesterská" línia značky (ktorej názov ešte neprezradím) bude najskôr pozostávať z mikín a tričiek. Už v predošlých kolekciách som tak nenápadne načrtol, žeby som sa rád pustil aj týmto smerom. Pár kúskov, ktoré som navrhol sa hneď predali a tak nastal čas pustiť sa do toho naplno.

 

Z čoho bude pozostávať?

Ako som už spomenul, na začiatok to budú unisex mikiny a tričká. Takže aj muži si prídu na svoje.

 

Medzi vaše klientky patria Slovenky aj Češky, v čom je ich štýl a prístup k móde odlišný?

Túto otázku dostávam tak často, že za každým premýšľam čo nové odpovedať. Moje klientky, či už zo Slovenska alebo Čiech, sú ženy, ktoré sa o svoj zovňajšok dôkladne starajú a potrpia si na originalitu a kvalitu. Väčšina z nich sleduje módne trendy a zaujímajú sa o dizajn ako taký. Keď to zoberieme v globále, Slovenky si na oblečenie a celkový styling potrpia viac.

 

Ako prebieha práca s klientkou? Vytvárate modely na mieru predstáv klientky alebo upravujete už existujúce modely z aktuálnych kolekcií?

Klientky ma vždy oslovia telefonicky alebo cez sociálne siete. Dohodnem si s nimi stretnutie a povedia mi ich predstavu. Niekedy majú záujem o konkrétny kúsok z kolekcie, ktorý rovno vyskúšajú, ak nie je ešte predaný alebo mi ukážu čo z mojej tvorby sa im páči a ja už niečo vymyslím. Potom si dohodneme skúšku, finančné záležitosti a začneme na tom pracovať. Podľa toho či je klientka z Prahy (okolia) alebo z Bratislavy(okolia) rozdelím prácu krajčírkam, s ktorými spolupracujem.

 

Ako delíte svoj čas medzi Slovensko a Česko?
Celé je to veľmi komplikované a každou ďalšou sezónou to začína byť ešte náročnejšie. Ja prevažne žijem v Prahe, ale každý, v lepšom prípade každý druhý týždeň jazdím do Bratislavy. Časť kolekcie a zákazok sa šije ešte aj na strednom Slovensku, takže každé tri týždne musím zavítať aj tam. Ja som stále v pohybe a na cestách a veľa toho nenaspím. Ale vždy si hovorím, že robím čo ma baví a to je tá najväčšia odmena. Viete, ja na toto cele nemám školu ani papier, všetko som sa učil za pochodu a dnes to všetko funguje. Takže sa určite nesťažujem :)

 

Kde vás klientky môžu nájsť?
V Bratislave predávam v butiku Priveé Lounge na Gorkého ulici. V Prahe ma klientky môžu navštíviť u mňa doma po telefonickej dohode alebo navštívim ja ich. Stále však riešim nový priestor v Prahe, kde by som mohol predávať.

 

Screen Shot 2018 07 30 at 09.23.03  Screen Shot 2018 07 30 at 09.23.14  Screen Shot 2018 07 30 at 09.23.25 

 

O módnom priemysle

Čo si myslíte o aktuálnom street-wearovom trende? Myslíte si, že je to iba chvíľková záležitosť alebo sa od neho budú odvíjať ďalšie, nové trendy?
Nedovolím si odhadnúť či sa jedná o chvíľkovú záležitosť. Skôr si myslím, že nie, len sa bude meniť štýl a trendy. Je to spôsobené sociálnymi sieťami a to hlavne Instagramom. A ten bude fenomén ešte veľa rokov.

 

Aký je váš názor na prepájanie módy a súvisiacich odvetví? (nábytok, kozmetika, produktový dizajn atď.). Rozmýšľali ste niekedy nad tým, že by ste sa vydali aj na takúto cestu?

Všetky tieto odvetvia sú súčasťou dizajnu a estetiky. Takže je logické, že sa dajú krásne prepájať. Ja som začal pred pár mesiacmi pracovať na novom projekte s jedným maliarom z Prahy, s ktorým sa snažíme previesť jeho obrazy na moje šaty. Viac prezradím už čoskoro.

 

Žijeme vo svete dizajnérskych spoluprác, ako vnímate tento trend? Je to podľa vás nová cesta za exkluzivitou alebo trend odsúdený na zánik?

Priznám sa, že som o tom už čítal množstvo článkov a sú na to rôzne názory. Napríklad kolaborácia Louis Vuitton a značky Supreme spôsobila veľký rozruch, ale zároveň bola hneď vypredaná. Za mňa je to vynikajúci marketingový krok a pravdepodobne by som sa podobnej spolupráci nebránil.

 

Ak by ste si mohli vybrať, českú, slovenskú alebo svetovú značku či dizajnéra, s ktorým by ste pripravili kolekciu, kto by to bol?

Určite by som sa potešil spolupráci s kvalitným miestnym reťazcom, a tak priniesol svoju módu širšej klientele.

Foto: Instagram

Najnovšie zo sekcie móda



Módne ikony | 23.feb 2019

54 rokov FENDI: Najdlhšia módna lovestor...

Karl Lagerfeld je jednoznačne jednou z najvýznamnejších osobností módneho sveta. Dôkazom toho je aj jeho práca v módnom dome FENDI...


Trendy móda | 21.feb 2019

Béžová je oficiálnou farbou Fashion Week...

Ešte máme za sebou síce len polovicu programu Týždňov módy veľkej štvorky, no už teraz môžeme konštatovať, že béžová sa...


Trendy móda | 21.feb 2019

Nové kolaborácie MONCLER GENIUS sú tu!

Moncler Genius je jeden z najzaujímavejších a najunikátnejších kolaboračných projektov súčasnej módy. Najnovšia kolekcia z tohto projektu bola predstavená v rámci milánskeho Týždňa módy...


Módne ikony | 21.feb 2019

Éra Karla Lagerfelda: 36 rokov v Chanel

Karl Lagerfeld vstúpil do módneho domu Chanel v roku 1983 na pozíciu kreatívneho riaditeľa. V tom období bola značka považovaná za „takmer...

podbanske resort 300x600

banner.300x600 miluska

podbanske resort 300x600

banner.300x600 miluska

zima 2018 topfashion vpravo

 tlacitko kupit2

Naše tipy

Nový veľký trend: Škaredé šaty

Škaredá móda je tu s nami už dlhšie, no pokiaľ ste si mysleli, že už pomaly prestáva verejnosť ...

Nový džínsový trend: Colorblock Jeans

Niekedy sú také dni, kedy nemáte chuť vymýšľať, čo na seba. Siahnete po obľúbených džínsoch a oversi...

Kabelkové trendy na rok 2019

Väčšina z nás nakupuje kabelky s tým, že s nimi počíta nejaký ten rok. Ide teda najmä...