Len pred niekoľkými dňami oznámila skupina LVMH vznik novej značky, ktorú po kreatívnej stránke povedie Rihanna a dnes už máme na svete prvú kolekciu. Aký je teda módny dom Fenty?
Prvá kolekcia bola ofociálne predstavená módnemu priemyslu 23.mája v Paríži, no Rihanna nenápadne testovala niektoré kúsky už od januára tohto roku. Pri niekoľkých príležitostiach ju paparazzi zachytili v modeloch jej rodiacej sa značky, o ktorej vtedy nikto netušil. O niekoľko mesiacov neskôr nás skupina LVMH, ktorá vlastní niekoľko prestížnych módnych domov a iných luxusuných značiek, prekvapila vyhlásením, že svet sa dočkal módneho domu Fenty.
Nie je to úplne nečakaným krokom, vzhľadom na Rihannin stúpajúci vplyv v módnom svete a na úspech jej kozmetickej značky Fenty Beauty či značky spodnej bielizne Savage x Fenty, ale aj predchádzajúcu spoluprácu so značkou Puma. Prvá kolekcia sa vraj vyrábala dva roky, kým bola dotiahnutá do dokonalosti. Ceny modelov začínajú na 200 eurách a končia na 1100 eurách. Speváčka a módna ikona povedala o kolekcii, že “pozostáva z kúskov, ktoré vždy chcela mať v šatníku, no nikdy ich nedokázala nájsť.”
“Často vojdem do obchodu a pomyslím si- toto sa mi páči, len keby bol tento detail iný, bolo to v inej farbe alebo materiáli.” Neschopnosť nájsť to, čo si vysnívala v hlave ju nakoniec priviedlo k vytváraniu vlastných modelov.
Foto: archív značky
Fenty je zároveň úplne prvou značkou, ktorú skupina LVMH vytvorila úplne od základov, a Rihanna je tiež prvou černoškou, ktorá je na čele exkluzívneho módneho domu. Značka bude fungovať na modernom modeli, ktorý prinesie na trh nové kúsky každých 6 až 8 týždňov. Prvá časť úvodnej kolekcie sa dostane do predaja 29.mája a jej zvyšok začiatkom júna. Všetko bude dostupné na stránkach fenty.com.