Ženskosť v rôznych podobách ovplyvnila tvorbu značiek Versace či Salvatore Ferragamo, zatiaľ čo Bottega Veneta stavila na efekt pohyblivosti materiálov. Pozrite sa s nami, s čím prišli svetové módne domy vo svojich kolekciách, ktoré predstavili na Milano Fashion Week.

 

mfw fw20 1

 

 

Bottega Veneta

Módny svet leží kreatívnemu riaditeľovi značky Bottega Veneta Danielovi Lee pri nohách a touto kolekciou pozíciu opäť potvrdil. Hlavnú rolu v nej hrala špeciálne pletená koža intrecciato, ktorá preslávila značku. Avšak tentokrát bola dizajnovo zmodernizovaná vďaka siluetám, v ktorých sa objavila. Kolekcia bola do veľkej miery ovplyvnená pohybom a jemnosťou materiálov, dizajnér chcel dosiahnuť mäkkosť a pohyblivosť odevov, ktorá bude kopírovať pohyb nositeľa. Potreboval na to efektné strapce v rôznych hrúbkach a materiáloch, ale aj zaujímavé vrstvenie či výrazné farby ako neónovo žltá, doplnené teplými tónmi čokoládovej a béžovej.

 

 

Versace

Hyperženskosť a hypermužnosť sa stali dominantnými témami najnovšej kolekcie značky Versace. Na jednej strane využívala zmyselné minišaty či sukne, odhalené ramena a všeobecne hru na femme fatale, no na druhej nezabudla na široké ramená, krajčírske siluety typické pre pánske šatníky. Donatella týmto dosiahla zaujímavý balans dotvorený elektrizujúcimi farbami kvetín premiešanými so zebrovanými motívmi, ale aj štedrou dávkou metalického efektu. Zároveň oživili niektoré prvky zo začiatku rokov 2000, medzi ktorými sa objavili nohavice či sukne s veľmi nízkym sedom, či typické Versace potlače z 90.rokov. Bolto akýsi mix sentimentálneho dizajnu a modernej vízie, ktorý opäť dosiahol vysoký level.

 

 

Gucci

V prípade značky Gucci sa vôbec nedá hovoriť o jednotnej inšpirácii, Alessandro Michelle si jednoducho robí veci po svojom a výsledkom je vždy úplne niečo iné, ako predstavia ostatné značky. Táto kolekcia bola plná historických motívov plných nadýchaných krinolín plných volánov a iné zase v sebe niesli odkaz presláveného Moulin Rouge a jeho sexuality. Do tohosa pridali praire kúsky s vysokými goliermi a dlhými sukňami, minišaty a lá 60’s či dokonca outfity akoby vystrihnuté z 90.rokov, ktoré pozostávali z károvaných minisukní, podkolienok a krátkych kabátikov. Všetko malo typický rukopis dizajnéra, ktorý eklektickým mixom progresívneho uvažovania o dizajne a sentimentálneho vnímania historickej módy.

 

 

Missoni

Sledovať tvorbu značky Missoni v posledných rokov je veľmi zaujímavé pretože je sprevádzané významným posunom od elegancie do moderného boho štýlu, ktorý imponuje predovšetkým mladším generáciám, no napriek tomu si zachováva svoju ležérne luxusnú tvár pre všetkých zákazníkov vo vyšších vekových skupinách. V tejto kolekcii bola dominantnou témou geometria, konkrétne kniha Flatland: A Romance of Many Dimensions, ktorá hovorí o hranatých, najmä obdĺžnikových tvaroch a ich využití. Materiály ako lurex zase priniesli do kolekcie dávku 80.rokov, ktoré skvele zapadali do štruktúrovaných materiálov tesne obopínajúcich telo. Nechýbali ani oversized strihy, ktoré dotvárali nedbalú stránku kolekcie a prinášali do nej element hry s objemom.

 

 

Salvatore Ferragamo

Kreatívny riaditeľ Paul Andrew sa vo svojej kolekcii inšpiroval hlbokými témami. Na jednej strane to boli ženské archetypy Carla Junga vychádzajúce z gréckej mytológie a na druhej to bola moderná kultúra, ktorá ich využíva v každodennom živote bez hlbšieho vedomia a pozornosti. Múzami tejto kolekcie sa stali preto bohyne ako Hera, Aténa či Venuša, ale aj ikonické ženy našej doby ako Michelle Obama či Joan Didion. Kontúry siluet si zachovávali predĺženosť a typickú eleganciu značky Salvatore Ferragamo, no využitie a kombinácie materiálov bolo o niečo odvážnejšie ako v predchádzajúcej tvorbe.

Foto: Indigital