Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné
Loading....

Voľný čas / 27. apríl 2020

Home Office podľa Marie Kondo

Marie Kondo ajej metóda organizácie Kon-Mari je zrejme najpopulárnejšou osobnosťou vo sfére upratovania. Práve preto nás zaujímalo, aký je jej názor na aktuálnu situáciu, vktorej musí väčšina znás pracovať zdomácej kancelárie.

Home Office podľa Marie Kondo

Marie Kondo a jej metóda organizácie Kon-Mari je zrejme najpopulárnejšou osobnosťou vo sfére upratovania. Práve preto nás zaujímalo, aký je jej názor na aktuálnu situáciu, v ktorej musí väčšina z nás pracovať z domácej kancelárie. Čo by v nej nemalo chýbať a čo naopak musí ísť preč?

Odvtedy, čo sme sa ocitli v domácej karanténe a našim pracoviskom sa stala kuchyňa alebo obývačka, sme pravidelne zahlcovaní tipmi a radami, ako si zariadiť ideálne dočasné pracovisko. Inšpirácie je mnoho, niekedy až príliš veľa a preto môže vzniknúť chaos, ktorý nevedie ku produktivite a efektivite, ale neporiadku a nesústredenosti. Podľa Marie by sme našu pracovňu mali zariaďovať podľa týchto tipov.

Poriadok na prvom mieste

Ešte predtým, ako sa vrhnete na nákup štýlových doplnkov a pekných pracovných potrieb, mysli na to, že na vašom pracovnom stole musí vládnuť čistota a poriadok. Nezahlcujte ho preto zbytočnosťami, majte na ňom len skutočne nevyhnutné veci. Marie odporúča mať na stole len dve kategórie vecí- úložný priestor (napríklad zakladač či úložný košík) a inšpiráciu (ako fotografiu blízkych či pamiatku z dovolenky).

Oddeľte súkromie

Veľmi dôležitým krokom pri dizajnovaní domáceho pracoviska je oddelenie súkromia od práce. Týka sa to nielen samotného priestoru, kde budete pracovať, ale aj predmetov, ktoré plánujete využívať. Týka sa to dokumentov, kníh, počítača a podobne.

3 kategórie: Knihy, papiere a komono

Marie využíva vo svojej metóde 4 kategórie: Oblečenie, knihy, papiere a komono (mix všetkého ostatného). Pri zariaďovaní domácej pracovne však budete využívať len 3- knihy, papiere a komono.

Knihy

Pokiaľ sa vám v knižnici nakopili najrôznejšie knihy, teraz je ten správny čas pretriediť ich. Každú jednu vezmite do ruky a sami seba sa spýtajte, či vám kniha robí radosť, či vás posúva ďalej a či ju potrebujete. Pokiaľ áno, knihu si nechajte, ak nie, podarujte ju ďalej. Tento krok je dôležitý z niekoľkých hľadísk- tvoria scenériu a okolie vášho pracoviska, čiže vám pomáhajú nasávať želanú energiu. Ak tento účel neplnia, do vášho domova/ na pracovisko nepatria.

Papiere

Či už v kancelárii alebo doma, zaručene máte police a zásuvky plné najrôznejších dokumentov a tlačív, ktoré ani neviete k čomu patria, zbytočne zahlcujú priestor a vám sťažujú podmienky na prácu. Pretrieďte tieto tlačivá vrátane vizitiek.

Komono

V rámci pracovne do tejto kategórie patria kancelárske potreby, produkty nevyhnutné pre vašu prácu (napríklad vzorky, umelecké potreby) a elektronika (telefón, počítač a podobne). Pri každom produkte v tejto kategórii sa zastavte, premyslite si jeho využívanie, jeho históriu a budúcnosť. Robí vám daný produkt radosť? Aký máte k nemu vzťah? Ak je odpoveď pozitívna, môže ostať.

 

 

 

471

Súvisiace články