Dizajn a móda majú k sebe veľmi blízko. Asi aj preto sa množstvo módnych značiek zúčastňuje prestížneho veľtrhu dizajnu a umenia v Miláne, Salone del Mobile. Pozrite si s nami, čo značky ako Dior, Miu Miu či Bvlgari ponúkajú dizajnovému svetu.

Louis Vuitton

Slávna kolekcia Objets Nomades predstavila 6 nových kúskov, ktoré navrhli viacerí dizajnéri. Niektorí spolupracujú s Louis Vuitton dlhodobo a niektorí sa vrhli do kolaborácie prvýkrát. Medzi novinkami boli sedačky, stoličky, ale aj efektné paravány či svietidlá.

title

 

 

Rimowa 

Výrobca luxusnej batožiny vytvoril unikátnu inštaláciu, ktorej stredobodom bolo úplne funkčné, hliníkové auto, ktoré zároveň slúži ako svietidlo a ozvučená socha. Inštalácia vznikla v spolupráci so španielskym dizajnérom Guillermom Santomá a nesie názov GAS.

1

 

 

Marni

Značka Marni sústredila svoju výstavu okolo filozofie budúcnosti a toho, čo dokáže svetu ponúknuť. Spojili sa preto s projektom Future Brain Project, ktorá pomáha deťom s onkologickými problémami. Vystavené objekty boli navrhnuté v spolupráci s kolumbijskými umelcami, niektoré sú minimalistické, iné zase pripomínajú sochy.

2

 

 

Diesel Living

Priestor značky Diesel pripomína stavenisko, no v jeho najuhladenejšej podobe. Je inšpirovaný ideou “budovania budúcnosti,” a kombinuje staré materiály a inovatívne. Hlavným objektom v expozícii je sedačka z kolaborácie s Moroso Aerozeppelin, ktorá prepája moderný a retro dizajn.

3

 

 

Loewe

Inšpiráciou pre Loewe sa tento rok stala oslava zručnosti a tradičného umenia. Luxusná španielska značka vo svojej expozícii Loewe Baskets predstavila remeselne vyrobené kabelky, ktoré vytvorili umelci v Japonsku aj Afrike, no namiesto kože boli využité alternatívne materiály.

4 

 

 

Gucci

V rámci Salone del Mobile Gucci otvorilo pop-up venovaný interiérovým dekoráciám. Podľa očakávaní boli kúsky maximalistické, bohato zdobené a eklektické. Vynikali rôznymi vzormi, potlačami a opulentnými štruktúrami.

6

 

 

Bvlgari

Značka Bvlgari mala na Salone del Mobile hneď dve expozície. Prvá niesla názov The Cosmic Web a poukazovala na paralelu medzi pavúčími sieťami a prepletenosťou vesmíru. Druhá expozícia sa nachádzala v záhrade planetária a venovala sa dualite materiálov a techník pri výrobe šperkov.  

7 

 

 

Versace

Estetika Versace je založená na farbách a vzoroch, čo sa odrazilo a na inštalácii v Palazzo Versace. Bola plná výrazných farieb, potlačí a oblých línií. Súčasťou inštalácie bola aj spolupráca s Andym Dixonom, ktorý pre značku pripravil ručne maľované, nadrozmerné tričká.

8

 

 

Missoni

Idea domova ovládla expozíciu Missoni, ktorá svojich návštevníkov privítala do fantazíjneho sveta farebných kúskov. Vidieť ste tam mohli všetko od nástenných hodín, set pod televízor či typické pletené módne výtvory. 

9

 

 

Hermès 

Expozícia značky Hermés patrila k tým najzaujímavejším. Pozostávala totiž z rôznych štruktúr a ukrytých miestností, čo pripomínalo labyrint. V ňom boli umiestnené novinky z interiérovej kolekcie, ale aj módne kúsky.

10

 

 

Miu Miu 

Značka Miu Miu predstavila limitovanú kolekciu nábytku v spolupráci so značkou M/M. Inšpirovaná bola prehliadkovým setom zo show AW 18, a pozostáva z drevených kúskov či stolíka s troma nohami. Každý produkt z kolekcie ponúka nekonečné možnosti personalizácie.

11

 

 

Cos 

Kreatívna riaditeľka COS, Karin Gustafson, sa tento rok obrátila na londýnskeho architekta, Arthura Mamou- Mani, ktorý pre ňu vytvoril inštaláciu inšpirovanú festivalom Burning Man. Celý object vznikol v 3D tlačiarni a v priestoroch paláca zo 16.storočia pôsobil futuristicky.

12

 

 

Dior 

Kolekcia pozostávajúca zo 14 kúskov značky Dior vznikla v spolupráci so štúdiom Dimore Studio. Inšpirovali sa nostalgiou, ktorej však dodali modernú tvár. Medzi objektami boli napríklad rámy na fotografie, ratanový odpadkový kôš či svietniky.

13

 

 

Fendi 

Fendi je v interiérovom dizajne ako doma. Tentokrát sa spojili s interiérovou architektkou Cristinou Celestino, ktorá vytvorila celý domov v estetike značky. Jej názov je Black Home a obsahuje mramorové a ónyxové kúsky, medzi ktorými sú napríklad kreslá, stolíky či lampy.

14

 

 

Dolce & Gabbana 

Už po štvrtý krát sa značka Dolce & Gabbana spojila so Smeg, no tentokrát predstavili svoju líniu Artisitc and Traditional. Expozícia skúma prepojenie medzi remeselnosťou a umením. Jej súčasťou bolo všetko od hriankovačov, kávovarov až po tenisky či šperky.

15

Foto: archív značiek, Salone del Mobile

Najnovšie zo sekcie lifestyle



Dizajn | 18.jan 2020

Nábytkové trendy na rok 2020

Pokiaľ sa nevyhnete rekonštrukcii či zariaďovaniu v tomto roku, poradíme vám, ktoré trendy by ste nemali prehliadnuť. Mnoho z nich je nadčasových...


Cestovanie | 17.jan 2020

Najkrajšie horské hotely

Nedostatok snehu nás mnohých núti vycestovať do hôr, častokrát za hranice, kde hľadáme aspoň kúsok tej čarovnej rozprávkovej krajiny, o ktorej...


Dizajn | 15.jan 2020

Kúpeľňové trendy na rok 2020

Kúpeľňa je ako také privátne spa. Teda, aspoň by sme sa mali snažiť, aby sme sa v nej tak cítili. Preto...


Voľný čas | 15.jan 2020

Najkrajšie diáre na rok 2020

Aj keď z nového roku ubehli už viac ako dva týždne, neznamená to, že je neskoro na správnu organizáciu. K novému roku...

 

YR banner

predplatne

 

YR banner

predplatne

banner.300x600 miluska

Naše tipy

Najpopulárnejšie módne značky na Instagr...

Svet luxusnej módy je pre väčšinu populácie relatívne vzdialený, to však neznamená, že sa dokonalými...

Zimné trendy, ktorým podľahli Newyorčank...

Móda v New Yorku je úplne iná ako tá európska. Je strohejšia, nadčasovejšia a občas aj odv...

Pleť na lyžovačke: Ako sa o ňu starať?

Ak sa chystáte na lyžovačku, okrem lyžiarok a termo ponožiek by ste nemali zabudnúť ani na tiet...