Kúpeľňa, obyčajne najmenšia miestnosť v našom dome, si tiež vyžaduje pozorné riešenie a dôkladné vyberanie zariadenia. Nové technológie, materiály, farebné trendy ale aj prístupy k priestorovému riešeniu kúpeľne každoročne predstavuje svetový veľtrh ISH, ktorý sa koná vo Frankfurte nad Mohanom. Na rok 2011/12 udáva tieto trendy.


pop_up
Kúpeľňový interiér: Preč so stenami!
Tento koncept definuje budúcnosť kúpeľne v spôsobe, akým sa dokáže zhostiť svojej funkcie. Tým pádom nie je jednoduché zaradiť ju do štýlu, ako napríklad „Country House Bathroom", „Urban Style" alebo „Retro-Chic", ale skôr sa tu hovorí o rôznych konceptoch. Otázka, ktorú by si architekti, prípadne majitelia domu mali položiť, nie je čím kúpeľňu zariadiť, ale ako sa vysporiadať s jej priestorovým usporiadaním a ako rozdeliť priestor na jednotlivé funkčné zóny. Tomuto novému prístupu sa budú musieť v budúcnosti prispôsobiť nielen interiéroví dizajnéri, ale aj celý priemysel súvisiaci s kúpeľňami, pretože dôraz prechádza z jednotlivých kusov zariadenia na miestnosť samotnú.
jednoducha
Pohodlná kúpelňa: Jednoduchšie to byť nemôže!
Kúpeľňa by mala spĺňať očakávania rôznych používateľov. Toto je aj myšlienka viac generačnej „Pohodlnej kúpeľne", ktorá predstavuje jednoduchú, praktickú a nadčasovú miestnosť pre každého, mladých i starších obyvateľov. Zdôrazňuje bezproblémový prístup, a to nielen vo vysokom veku. Cieľom návrhov bolo vytvoriť pohodlné riešenie naprieč generáciami, ktoré ponúkne užívateľom všetkých vekových skupín optimálne podmienky a pohodlie bez nutnosti upúšťať z dizajnových nárokov. Umením je zakomponovať do kúpeľne pomocníkov pre hendikepovaných tak, aby boli funkční a zároveň nenarúšali čistý dizajn.
zelena
Zelená kúpelňa: Návrat k prírode!
Cesta k ekologickej kúpeľni vedie cez celý komplex produktov a technológií. Koncept „Zelenej kúpeľne" je orientovaný na budúcnosť a dokonale kombinuje produkty šetriace vodu a energie, výrobu šetrnú k životnému prostrediu, použitie ekologických materiálov a nadčasový dizajn. Vyšiel z dvoch hlavných potrieb spoločnosti. Na jednej strane je to všeobecná túžba po čo najprirodzenejšom pocite z kúpeľne a na strane druhej, potreba racionálneho prístupu. Dnes je cieľom nielen strážiť si spotrebu vody a používať úsporné sprchové hlavice. Visí nad nami nebezpečenstvo klimatických zmien spôsobených emisiami CO2, rovnako vyčerpanie zásob fosílnych palív... Našťastie, ľudia začínajú veľmi intenzívne vnímať aj širšie súvislosti.

TEXT Jana Zajasenská
FOTO Happy Materials

Najnovšie zo sekcie lifestyle



Voľný čas | 17.máj 2021

Ste unavení, podráždení a bez energie? M...

Neistota prameniaca z dlhotrvajúcej pandémie, každodenná práca a vyučovanie z domu, nemožnosť vycestovať na dovolenku - všetko je iné ako...


Dizajn | 07.máj 2021

Miu Miu x Levi’s predstavujú kolaboráciu

Značka Miu Miu koncom minulého roka oznámila, že sa chce vydať na udržateľnejšiu cestu v módnom priemysle. Že to myslí...


Dizajn | 04.máj 2021

Mango uvádza líniu bytových doplnkov!

Vplyv módy siaha omnoho ďalej ako len do našich šatníkov, dôkazom toho je čoraz väčšie množstvo módnych značiek, ktoré rozširujú...


Dizajn | 29.apr 2021

Vytvorte si doma súkromnú galériu

Priniesť do svojho interiéru štýl a dizajn sa dá rôznymi spôsobmi. Jedným z tých najjednoduchších a zároveň veľmi efektných je...

 

Naše tipy

Jarné trendy zo Škandinávie

Keď v beauty priemysle vládnu trendy z Kórei, v móde to sú trendy zo Škandinávie. Množstvo noviniek ...

Kozmetika, ktorú by mala používať každá ...

S pribúdajúcimi rokmi sa menia aj potreby našej pleti. To, čo vyžadovala v dvadsiatke už nemusí plat...

Stylingové triky, ktoré váš štýl omladia

Každá žena chce pôsobiť mlado, bez ohľadu na svoj vek. Mnohé z nás preto siahajú po najnovších vychy...