Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Dizajn / 25. júl 2013

Otvorenie prvej fázy projektu Prada Galleria

Prada je značka pôsobiaca na celom svete, ale jej srdcom zostáva milánska Galleria Vittorio Emanuele II, nákupná galéria, kde Mario Prada otvoril v roku 1913 svoj prvý obchod. Na vyjadrenie pocty stému výročiu a ako potvrdenie ústredného postavenia Milána vo firme Prada rozširuje pôsobenie vo svojom „rodnom dome".

Otvorenie prvej fázy projektu Prada Galleria

23.7.2013

Prada je značka pôsobiaca na celom svete, ale jej srdcom zostáva milánska Galleria Vittorio Emanuele II, nákupná galéria, kde Mario Prada otvoril v roku 1913 svoj prvý obchod. Na vyjadrenie pocty stému výročiu a ako potvrdenie ústredného postavenia Milána vo firme Prada rozširuje pôsobenie vo svojom „rodnom dome". V novej "Prada Gallerii" budú sídliť nové predajné priestory, Fondazione Prada, priestory pre organizovanie podujatí a ústredie Prada Group, to všetko vnesie do historického centra Milána nový príliv energie a prispeje k revitalizácii jednej z význačných dominánt mesta.

V sobotu 20. júla 2013 Prada otvorila prvú fázu projektu, do ktorého spadá rekonštrukcie celej jednej časti galérie v ústrednej historickej križovatke, diagonálne susediacej s existujúcim obchodom Prada. V súlade s podmienkami výberového konania vyhláseného mestom spoločnosť vykonala náročnú rekonštrukciu budovy vrátane fasád a interiérov.


Prada_Galleria_Milano_mala


Kombinácia zachovania historickej pamiatky s aplikáciou technologických inovácií a detailov šitých na mieru je pre prístup značky Prada k architektúre typická a prejavila sa už pri renovácii mnohých historických objektov. Milánska Galleria Vittorio Emanuele II však medzi nimi zaujíma zvláštne miesto. Tento projekt znamená pre spoločnosť Prada záväzok voči mestu, ktoré mu bolo po sto rokov domovom, a potvrdzuje ním svoju pozíciu v centre milánskej kultúry. Ak na začiatku stál obchod Maria Prady založený roku 1913, potom nový projekt „Prada Galleria" je správou o meniacich sa osudoch materskej spoločnosti a o rozrastajúcom sa svete módy. Je výrazom toho, ako sa klasická milánska módna firma zmenila na podnik s celosvetovou pôsobnosťou.

Do prvej fázy projektu spadá nový obchod na prízemí, venovaný pánskym kolekciám. Odráža eleganciu a rafinovanosť pôvodných obchodov v Gallerii, ale tiež využíva nové technologické systémy, ktoré Prada uplatňuje vo svojej maloobchodnej sieti po celom svete.


prada_galleria


Medzi ďalšie fázy projektu patrí reštaurácia v mezaníne, renovácie vnútrobloku a prestavba horných poschodí na výstavné priestory pre Fondazione Prada a ústredia Prada Group. Keď bude nová „Prada Galleria" dokončená, ponúkne centru Milána široké spektrum zážitkov v oblastiach nakupovania, životného štýlu i kultúry, vytvorí nové verejné priestory pre zdieľanie umenia a kultúry a vráti život jednej z najveľkolepejších architektonických dominánt verejného priestoru v Taliansku.

 

zdroj: Prada Group

 

    4155

    Súvisiace články