Aktuálna situácia nás mení. Spoločnosť, jednotlivcov aj charakter podnikania. Jedna z firiem, ktorá biznis premenila na poslanie je aj Freshbox. V neuveriteľne rýchlom čase zareagovala a pretransformovala sa do služby, ktorá pomáha na viacerých frontoch.
Je až neuveriteľné, čo dokázala mladá slovenská firma vybudovať za niekoľko mesiacov. Za úspechom však stoja dlhoročné skúsenosti, ktoré dvojica súrodencov premenila v úspešný projekt. Projekt, ktorý nie je iba biznis, ale v dnešnej dobe doslova poslaním. Lucia Kubincová s bratom Tomášom sa už viac ako 12 rokov venuje rozvozu čerstvých potravín do reštaurácií a gastro prevádzok. Začali bylinkami, ktoré rozvážali jedným autom. Postupne spoločnými silami však vybudovali firmu, ktorá ponúka celé spektrum kvalitných produktov a zásobuje okolo 600 reštaurácií po celom Slovensku 7 dní v týždni. „Distribuujeme lokálne aj exotické ovocie, zeleninu, mäso, ryby, poctivé lokálne výrobky aj delikatesy z celého sveta. Pred niekoľkými mesiacmi sme sa rozhodli spustiť projekt Freshbox. Službu, ktorá ponúka a vozí kvalitné čerstvé potraviny a iné produkty priamo do domácností. Nový eshop sme spustili iba pár týždňov dozadu. Je plný skvelých potravín od našich dlhodobých aj nových výrobcov, pestovateľov a farmárov. Orientujeme sa prevažne na malých, lokálnych dodávateľov, ktorých produkty a výrobky často nie sú dostupné v bežných supermarketoch. Touto cestou sa snažíme podporiť to, čo je kvalitné a naše a dostať to čo najbližšie a najpohodlnejšie k ľuďom. Máme vlastný logistický park a tak čerstvé produkty denne preberáme priamo od výrobcov na celom Slovensku. V súčasnosti máme v ponuke viac ako 2000 produktov a ľudia na celom Slovensku tak majú každý deň prísun čerstvých potravín, ktoré nájdu na jednom mieste a objednajú si ich pohodlne z domova,“ hovorí Lucia.
Nová situácia, okamžitá reakcia
Situácia na Slovensku sa zmenila zo dňa na deň a prekvapila aj Luciu s Tomášom. V priebehu pár dní pozatvárala väčšina reštaurácií, supermarkety zostali plné ľudí a regály prázdne. „Začali k nám prichádzať tisíce objednávok. Pre ľudí bolo viac ako kedykoľvek predtým dôležité to, aby mohli zostať doma a aby sa k nim potraviny dostali bez návštevy obchodov. V priebehu pár dní sme museli nastaviť a zmeniť všetky zaužívané procesy. Prijali sme 50 nových zamestnancov, aby sme mohli pracovať 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Od vypuknutia COVID-19 sme v práci neustále. I keď sme na takýto extrém neboli vôbec pripravení, z prvotného šoku sme sa spamätali. Všetkých nových zamestnancov sme dôkladne zaškolili, začali sme si svojpomocne šiť rúška pre kuriérov aj pre pracovníkov, ktorí chystajú a balia tovar. Z dievčat, ktoré u nás robili doteraz administratívu, sme spravili vedúce skladu a v priebehu pár dní sme sa naučili pracovať tak, aby sme vyhoveli všetkým, ktorí sa na nás spoliehajú a chcú sa v súčasnej situácii vyhnúť bežným nákupom v obchodoch. Rozvoz robíme počas všetkých 7 dní v týždni a vozíme celé Slovensko. Od Bratislavy až po Košice,“ vymenúva Lucia zmeny, ktoré museli zaviesť do procesu v rekordne krátkom čase.
Pripravení pomáhať
Dnes je viac ako kedykoľvek predtým dôležité, aby čo najviac z nás ostávalo doma a Freshbox je ideálne riešenie pre každého kto sa chce správať zodpovedne a zároveň mať všetko čo potrebuje. Dokonca aj najnovšie vydanie magazínu TOP FASHION. Tím Freshboxu preto nonstop pracuje na tom, aby mohli pomôcť čo najvyššiemu počtu ľudí. „Dovolím si tvrdiť, že v tomto období je naša služba viac poslaním, ako podnikaním. Mám veľkú radosť, že sa nám v priebehu pár dní podarilo vybudovať mladý a silný tím ľudí, ktorí sú si vedomí rizika, no napriek tomu veria nášmu projektu a našej myšlienke a s radosťou vozia čerstvé potraviny ľuďom až domov. V týchto dňoch tiež komunikujeme s viacerými samosprávami ohľadom balíčkov potravín pre seniorov. Oslovili sme tiež organizácie, ktoré sa venujú pomoci sociálne slabším rodinám. Už od začiatku nášho fungovania sme sa snažili o to, aby sme to, čo dostávame, mohli dávať aj ďalej. Pomáhať tým, ktorí to potrebujú a v tomto čase cítime túto potrebu ešte intenzívnejšie,“ dodáva spoluzakladateľka firmy, ktorá rozbieha aj ďalšie projekty súvisiace s aktuálnou situáciou.
Všetky aktivity Freshbox zdieľa aj na sociálnych sieťach: Facebook a Instagram, ktoré zastrešuje mladý kreatívny tím Michala Novotného známeho aj pod menom Yaksha.