Žijeme v dobe, kedy beauty priemysel doslova prekvitá značkami a ich ponukou. Veď už takmer každá druhá beauty bloggerka či instagirl má svoju vlastnú kozmetickú líniu. Žena si jednoducho má z čoho vyberať, nech už hľadá "elixír mladosti" alebo odpoveď na ekzémy, pigmentové škvrny či iné kožné problémy. Ako si však svoje miesto na trhu našla značka USHUAYA? Spýtali sme sa priamo zakladateliek, Cecílie Blanárovej a jej dcéry Silvie Strakovej.

 

title

 

 

V dnešnej dobe sa čoraz častejšie kladie dôraz na prírodu, ako aj ekológiu. Do akej miery ovplyvnil tento trend vývoj vašej značky?

Veľmi. Prírodu a ekológiu máme tak nejak zakorenenú v nás už odjakživa, dávno predtým ako to začalo byť IN. Je to doslova súčasť našej DNA :) Ale nemám tým na mysli, že by sme boli “prírodné ženy”, behali po lese bosé a objímali stromy, to nie. Skôr tým myslím to, že vždy kde je možnosť výberu, uprednostňujeme prírodné materiály pred syntetickými a tiež než niečo vyhodíme, snažíme sa tomu vdýchnuť ešte nový život a nejako to pretvoriť, to nás veľmi baví.

Cecília, ešte v časoch svojej kariéry módnej návrhárky, pracovala takmer výhradne s hodvábom a prírodnými materiálmi. Vlastne ešte dávno predtým bola jednou z prvých, kto priviezol Waldorfský systém výuky do škôl na Slovensko, to bolo tesne po revolúcii.

Náš vzťah k prírode a ekológii, či udržateľnosti zdrojov, sa vo veľkej miere odrazil v tom čo robíme. Napríklad časť našich obalov je vyrobená z odpadového dreva, taktiež kožené štítky sú z odpadovej kože. Ale veľkou výzvou pre nás ostáva otázka ako recyklovať naše obaly, keďže opätovné použitie je kvôli prísnym hygienickým normám takmer nemožné.

 

Obal predáva, dnes to možno platí ešte o niečo viac ako kedykoľvek predtým. Svetové kozmetické značky sa zameriavajú na minimalistický dizajn, ktorý môžeme vidieť aj na vašich produktoch. Ako vznikal dizajn? Čím ste sa inšpirovali?

Vychádzame z konceptu prírody, snažíme sa čo najviac pracovať so sklom, drevom a kožou. Zároveň sme to ale chceli prepojiť s dizajnom, ten je pre nás veľmi doležitý. Ono to vlastne vznikalo tak postupne. Nedávno sme pri triedení vecí natrafili na prvé protoypy obalov, vyrobené z lekárenskej flaštičky a kartónu a na nej bolo lepiacou páskou nalepené logo :) Sedávali sme nad hŕbou materiálov, kreslili a skúšali čo s čím ladí. Chceli sme vymyslieť obaly, ktoré by boli jednak pekné, ale tiež praktické. Finálne návrhy sme zabalili do krabice a nechali si od toho pár dní odstup, potom sme sa k tomu vrátili, niečo pozmenili/ doplnili a v istom momente sme vedeli, že to je ono!

 

Kyselina hyalurónová, ktorú môžu získať aj predplatitelia TOP FASHION, zažíva svoje momentum. V čom podľa vás tkvie jej čaro?

Kyselina hyalurónová je doslova zázrak. Ale nie je to žiadna novinka na trhu, už pár rokov sa používa v mnohých kozmetických výrobkoch ako zložka na omladenie pleti. Vlastne funguje na princípe schopnosti naviazať na seba ohromné množstvo vody. Jedna molekula pojme vodu až v 1000 násobku svojej vlastnej hmotnosti. Tým vyplní priestor v miestach, kde vznikajú na pokožke vrásky. Doležité je ešte vedieť, že kyselina hyalurónová sa do pokožky vstrebáva a preto je potrebné ju používať pravidelne. Vlastne, je to omnoho zložitejšie, pretože zásadná je aj veľkosť jej molekúl. Tie veľké síce vydržia v pokožke dlhšie, sú však príliš veľké na to aby do nej prenikli pri neinvazívnej aplikácii/bez vpichu, a naopak, malé molekuly síce do pokožky preniknú jednoducho, ale vstrebú sa rýchlo. My sme dlho hľadali optimálnu kombináciu pre náš produkt, ktorá obsahuje niekoľko veľkostí molekúl.

Intenzivni serum kyseliny hyaluronove G

 

Značku USHUAYA môžeme pokladať za rodinnú firmu ☺ ako máte s maminou rozdelené úlohy pri riadení značky?

Silvia: Mnoho vecí robíme spolu. Základné rozdelenie je také, že Cecília má na starosti výrobu a vývoj nových produktov a ja design a komunikáciu značky smerom von. Ale radíme sa vo všetkom a v podstate nie je krok, ktorý by sme spolu neprediskutovali než ho urobíme.

 

Ktorý produkt z vašej ponuky je pre vás neoddeliteľnou súčasťou vašej beauty rutiny?

Silvia: Obe používáme našu kozmetiku a všetky produkty, niekedy všetky naraz a niekedy striedavo :) Ja zbožňujem čistú pleť a nedám dopustiť na našu “Revitalizační micelární vodu” a tiež “Protivráskovou péči” a “Hedvábný krém” a “Mýdlo s bambusovým uhlím” a po ňom “Hedvábný olej na tělo”…neviem, je to tažké vybrať len jeden…

Cecília: Za mňa “Sérum kyseliny hyaluronové 4%” a “Olejové sérum s retinolem”, ale tiež “Perlový krém” a “Perlový olej na tělo” a ešte “Intenzivní oční péče”…vlastne ani neviem, to je akoby matka mala povedať, ktoré zo svojich detí má najradšej :)

mydlo s bambuckym maslem  Perlovy vyzivny krem A 
 protivraskova pece revitalizacni miceralni voda 

 

Ktorý produkt alebo kozmetická zložka je podľa vás v dnešnej dobe nedocenená a mali by sme jej venovať viac pozornosti?

Silvia: Ja si myslím, že mandľový olej. Je to jeden z nejcennejších rastlinných olejov, na ktorý sa v dnešnej dobe tak trošku pozabudlo. Obsahuje veľké množstvo vitamínov a minerálov a svojim zložením je blízky ľudskej pokožke. Dobre ho znáša aj pokožka suchá, či citlivá. Rýchlo sa vstrebáva, neupcháva póry a nevyvoláva alergické reakcie. Dokonca je vhodný aj pre starostlivosť o pokožku novorodeniatok.

 

Retinol takisto zažíva obrovský nárast v popularite. Čím to podľa vás je? Je vhodný pre akýkoľvek typ pleti?

Cecília: Áno, máte pravdu, retinol zažíva veľký boom a ja myslím, že oprávnene. Má takmer zázračné účinky na pleť. Je to antioxidant a zabraňuje prenikaniu voľných radikálov do pokožky, pomáha pri tvorbe kolagénu, ktorý je dôležitý pre udržanie zdravej a mlado vyzerajúcej pokožky. Čistí póry a reguluje aktivitu mazových žliaz, dokonca pomáha v boji proti akné a hydratuje pokožku. Ľudia s extrémne citlivou pokožkou môžu mať spočiatku problém so začervenaním pleti. Ale postupným používaním si na to aj ich pleť zvykne.

 

Ako sa v priebehu posledných rokov zmenil prístup ku starostlivosti o pleť? Máte pocit, že sa zákazníčky viac zaujímajú o kozmetiku a snažia sa v tejto oblasti aj vzdelávať?

Cecília: Zmenil a k lepšiemu, určite to súvisí aj s množstvom lákavých výrobkov rôznych spoločností. Konkurencia je obrovská a aj značky samotné komunikujú so zákazníkmi na informovanejšej úrovni, aby zdôraznili svoje kvality oproti iným značkám. Zákazníkov už tiež neuspokojí len zmienka o tom, že kozmetika nie je testovaná na zvieratách a že neobsahuje parabény ani sulfáty, to je samozrejmé. Čoraz viac ich zauímajú podrobnosti o jednotlivých zložkách, ale celý proces výroby je omnoho komplexnejší a nie vždy sa to dá vysvetliť jednoducho. Spomeniem napríklad konzervant, to je častá otázka. Pre zachovanie trvanlivosti výrobku, ktorý obsahuje vodu, musí byť obsiahnutný.

Inak vydrží sotva 2 týždne a aj to len v chladničke. Exstujú konzervanty prírodné a syntetické. Prírodným konzervanotm je napr. extrakt z grepových jadier. Ale aby tento dokázal zakonzervovať krém na dlhšie obdobie, museli by sme ho pridať do krému vo veľkom množstve. To už je však agresívne, pretože citrusy sú častým alergénom. Okrem toho existuje šetrný syntetický konzervant, ktorého postačí pridať často menej ako 1% a bezpečne zakonzervuje krém, ktorý môžete používať aj 2 roky. To je veľmi malé množstvo a určite je to šetrnejšia voľba ako v prípade veľkej koncentrácie prírodného konzervantu. Ale sú zákazníčky, ktoré keď začujú, že krém obsahuje syntetický konzervant, tak odvrátia záujem. Je doležité pozrieť sa na veci ako na celok.

 

Plánujete sa rozrastať? Na aké produkty / novinky sa môžeme tešiť?

Silvia: Áno, neustále vymýšľame nové produkty a veľmi nás to baví. Len pred nedávnom sme začali s predajom nového produktu, je to masážny valček z prírodného kameňa - achátu. Je to fantastická pomôcka, ktorá pekne dopĺňa náš sortiment a úspešne sa uchytila aj medzi klientkami. Dokopy máme teraz 15 druhov produktov a ďalšie 3 na ceste. Jeden je tesne pred zverejnením, tak snáď môžeme prezradiť, že sa jedná o krém na ruky s peelingovým efektom.

Obzvlášť sa tešíme na novinku, ktorá bude naším TOP produktom a ktorú uvedieme po lete tohoto roku. Sme práve vo fáze testovania, ale z účinkov sme už teraz nadšené. Kiežby sme mohli prezradiť viac :)

masazni valecek

 


Silvia a Cecila 09 01 18 131Značka, ktorá vznikla spojením matky a dcéry, dizajnu a lásky k prírode. Počas dvoch rokov vývoja sa im podarilo vytvoriť kozmetické produkty, ktoré vyťažili zo sily prírody. Ponuka aktuálne pozostáva zo 16 produktov, ktoré využívajú ž 90% prírodných zložiek, pričom medzi tie hlavné patrí hydrolizovaný hodváb a prírodné oleje ako makadamiový, mandľový či amarantový.

USHUAYA však dbá na ekológiu aj pri svojich obaloch. Na ich výrobu využíva zbytkové materiály ako koža, drevo či látky, no pritom nezabúdajú na vysokú kvalitu nielen pri zložení samotného produktu. Všetky produkty sú vyrábané v Českej republike.

www.ushuaya.sk

Najnovšie zo sekcie krása



Udržte si hebkou kůži i na podzim

Po létě je nejen pleť, ale i pokožka celého těla vysušená. Namáhali jsme ji častým koupáním, chlorovanou či mořskou vodou...


Trendy krasa | 19.sep 2018

Beauty Trendy z NYFW

New York Fashion Week nám okrem módy na budúcu sezónu predstavil aj množstvo trendov v beauty sfére. Aké účesy sa...


Trendy krasa | 16.sep 2018

Brandon Maxwell vytvoril kolekciu pre M...

Dizajnér Brandon Maxwell predstavil prvú kolekciu dekoratívnej kozmetiky, ktorú vytvoril pre značku M.A.C. počas svojej prehliadky v rámci NYFW. Je...


Trendy krasa | 15.sep 2018

Nechtové trendy na NYFW

Aké beauty trendy nám odhalil NYFW? V prípade nechtového dizajnu sa vraj môžeme tešiť na letné klasiky ako fuksiové tóny...

tf leto 2018 baner

 tlacitko kupit2

Naše tipy

Kuchárska kniha pre Instagram

Čo pravidelne zaplavuje vaše sociálne siete okrem štýlových outfitov? U nás je to okrem čarovných de...

Najlepšie filmy z módneho prostredia

Pokiaľ už máte zhliadnuté všetky módne dokumenty, je na čase siahnuť po fiktívnych filmoch, ktoré sa...

Najštýlovejšie televízne seriály

Kinematografia, filmová či televízna produkcia musí mať na mysli nielen pútavý dej, ale aj vizuálnu ...