Kozmetický priemysel je dnes v rozpuku o čom hovorí množstvo značiek, ktoré vzniká takmer s každým novým dňom. Do vlastných kozmetických značiek sa tiež vrhá stále viac celebrít, no napriek tomu je na trhu priestor na inováciu. V tomto prípade ide o kozmetiku budúcnosti, ktorú vytvára start-up z Brooklynu. Značka Atolla totiž vyvinula produkty, ktoré riešia rôzne kožné problémy vďaka umelej inteligencii.
Každý užívateľ na začiatku procesu dostane testovaciu sadu, ktorá presne meria a analyzuje stav pleti. Zaoberá sa faktormi ako hydratácia, maz, pH a absorpcia. Dáta, ktoré zozbiera následne odosiela do systému, kde zanalyzuje potreby pleti. Na základe toho sa pripraví špeciálny produkt určený na špecifické potreby. Zloženie produktov sa upravuje a mení každý mesiac na základe správania pokožky.
Výsledky testovania sa navyše neodosielajú naspäť poštou, ale sa jednoducho naskenujú pomocou Atolla aplikácie. V nej takisto každý užívateľ zadefinuje svoje návyky, životný štýl a vnímanie problémov s pleťou. Systém navyše neanalyzuje iba problémy a správanie pleti jediného užívateľa, ale porovnáva ho s množstvo ďalších užívateľov. Na základe toho dokáže efektívne riešiť problémy.
Zakladateľka značky Meghan Maupin je absolventkou prestížnej univerzity Massachusetts Institute of Technology a v minulosti už pracovala na inteligentom osobnom asistentovi aj na projektoch 3D tlačiarne. Teraz sa však rozhodla zistiť, či dokáže umelá inteligencia pomôcť s pleťou. „Máme veľmi citlivú pleť a keď som bola prijatá na MIT, pridali sa k tomu ďalšie problémy. Nevedela som, čo to spôsobuje ani ako to vyriešiť,“ povedala zakladateľka. „Mala som však motiváciu vyriešiť to a navyše som bola na najlepšom mieste, kde som mohla nájsť odpovede pomocou machine learning a umelej inteligencie.“ Spojila sa tak s data scientistom Sidom Salvim, s ktorým vyvinula model fungovania takejto kozmetiky.
Foto: archív značky