Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Starostlivosť o pleť a telo / 13. September 2019

Kozmetika navrhnutá umelou inteligenciou

Kozmetický priemysel je dnes vrozpuku očom hovorí množstvo značiek, ktoré vzniká takmer skaždým novým dňom. Do vlastných kozmetických značiek sa tiež vrhá stále viac celebrít, no napriek tomu je na trhu priestor na inováciu.

Kozmetika navrhnutá umelou inteligenciou

Kozmetický priemysel je dnes v rozpuku o čom hovorí množstvo značiek, ktoré vzniká takmer s každým novým dňom. Do vlastných kozmetických značiek sa tiež vrhá stále viac celebrít, no napriek tomu je na trhu priestor na inováciu. V tomto prípade ide o kozmetiku budúcnosti, ktorú vytvára start-up z Brooklynu. Značka Atolla totiž vyvinula produkty, ktoré riešia rôzne kožné problémy vďaka umelej inteligencii.

Každý užívateľ na začiatku procesu dostane testovaciu sadu, ktorá presne meria a analyzuje stav pleti. Zaoberá sa faktormi ako hydratácia, maz, pH a absorpcia. Dáta, ktoré zozbiera následne odosiela do systému, kde zanalyzuje potreby pleti. Na základe toho sa pripraví špeciálny produkt určený na špecifické potreby. Zloženie produktov sa upravuje a mení každý mesiac na základe správania pokožky.

1

2

Výsledky testovania sa navyše neodosielajú naspäť poštou, ale sa jednoducho naskenujú pomocou Atolla aplikácie. V nej takisto každý užívateľ zadefinuje svoje návyky, životný štýl a vnímanie problémov s pleťou. Systém navyše neanalyzuje iba problémy a správanie pleti jediného užívateľa, ale porovnáva ho s množstvo ďalších užívateľov. Na základe toho dokáže efektívne riešiť problémy.

3

5

Zakladateľka značky Meghan Maupin je absolventkou prestížnej univerzity Massachusetts Institute of Technology a v minulosti už pracovala na inteligentom osobnom asistentovi aj na projektoch 3D tlačiarne. Teraz sa však rozhodla zistiť, či dokáže umelá inteligencia pomôcť s pleťou. „Máme veľmi citlivú pleť a keď som bola prijatá na MIT, pridali sa k tomu ďalšie problémy. Nevedela som, čo to spôsobuje ani ako to vyriešiť,“ povedala zakladateľka. „Mala som však motiváciu vyriešiť to a navyše som bola na najlepšom mieste, kde som mohla nájsť odpovede pomocou machine learning a umelej inteligencie.“ Spojila sa tak s data scientistom Sidom Salvim, s ktorým vyvinula model fungovania takejto kozmetiky.

Foto: archív značky

1220

Súvisiace články