Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Starostlivosť o pleť a telo / 1. august 2019

História Biologique Recherche Lotion P50 1970

Ikonický produkt, ktorý rozdelil ľudí na dva tábory. Prvý na neho nedá dopustiť a prisahá, že zázračne premenil ich pleť, druhý zase tvrdí, že je to len preceňovaný a navyše smradľavý produkt, ktorý na pleti páli.

História Biologique Recherche Lotion P50 1970

Ikonický produkt, ktorý rozdelil ľudí na dva tábory. Prvý na neho nedá dopustiť a prisahá, že zázračne premenil ich pleť, druhý zase tvrdí, že je to len preceňovaný a navyše smradľavý produkt, ktorý na pleti páli. Nech je pravda akákoľvek, faktom je, že ho milujú celebrity a modelky po celom svete a aj napriek tomu sa o ňom len veľmi málo hovorí. Predstavujeme vám Biologique Recherche Lotion P50.

Francúzska spoločnosť Biologique Recherche začala vyrábať svoj legendárny produkt pred viac ako 40 rokmi. Nie je jediným produktom v ich portfóliu, no je zďaleka najpopulárnejší. Aj napriek tomu, že má vo svojom názve slovíčko lotion (krém), ide skôr o kozmetickú vodu. Na pleť sa aplikuje pomocou vatového tampónu ako toner. Dnes je na trhu k dispozícii 7 rôznych variant tohto produktu, pričom tá pôvodná nesie názov P50 1970. Okrem toho sú k dispozícii verzie pre citlivú pokožku alebo pre pokožku s hyperpigmentáciou. Pôvodná P50 1970 je dnes kontroverzná práve kvôli jedinej zložke- fenol, ktorá bola v Európe ako kozmetická ingrediencia zakázaná. Má silné antibakteriálne účinky a používa sa napríklad aj pri liečbe zápalových ochorení hrdla. P50 však sľubuje dokonalú pleť, ideálne hydratovanú, zbavenú nečistôt a nedokonalostí. Jeho schopnosti sú také preslávené, že dostal pomenovanie „Ježiš vo fľaši.“ Poďme sa však pozrieť na to, ako vznikol a ký je jeho príbeh.

Legendárny P50 má romantický príbeh. Jeho ústrednými postavami sú biológ a zakladateľ značky Biologique Recherche Yvan Allouche a jeho manželka, lekárka Josette. Yvan pre svoju manželku miešal kozmetické produkty na mieru, ktorými ona následne zásobovala kliniky v Paríži, ktoré viedla. Pôvodne firma slúžila ako vývojové centrum a laboratórium na výrobu a skúmanie kozmetických produktov, ktoré boli určené do rúk profesionálov (najmä dermatológov), ktorí neboli spokojní s vtedajšími produktami na trhu.

Tento produkt bol vyvinutý tak, aby dokázal obnovovať kožnú epidermu, poskytoval stupňovanú exfoliáciu pomocou kyselín, ale zároveň obohacoval pokožku o výživu. Pokožka sa sama prirodzene exfoliuje, avšak rýchlosť tohto procesu sa s vekom spomaľuje. Tento produkt exfoliáciu urýchľuje a zároveň takto posilňuje prirodzenú ochrannú bariéru kože. V roku 1970 tak vznikla prvá verzia P50. Allouchovci ho začali rozdávať svojim známym vo Francúzsku aj zahraničí. Pri prezentovaní produktu francúzskym médiám sa však nestretli s pozitívnym ohlasom ihneď, pričom novinári sa produktu bránili kvôli jeho pachu. Yvan Allouche však odpovedal: „Komu na tom záleží, kým produkt funguje?“ Produkt navyše na vtedajšiu dobu obsahoval netypické ingrediencie.

Originálna verzia z roku 1970 obsahuje spomínaný fenol, ktorý už moderné verzie nemajú. Okrem toho v nej nájdete aj kyselinu mliečnu, ocot, kyselinu salicylovú či chlorid horečnatý. Sám Dr.Allouch vyvinul inovovanú variantu, ktorá sa dostala do predaja v roku 2000 a na trhu je dodnes. Obsahuje kyselinu mliečnu, glukanolaktón, kyselinu salicylovú, síru, ale aj chren, cibuľa a extrakt z tymianu. Ide vlastne o zmes AHA kyselín s niacínom, ktorý má vynikajúce protizápalový účinky a je ideálny pre aknóznu pleť.

Dnes je Biologique Recherche známa ako značka, ktorá aplikuje klinické poznatky do výskumu kozmetických ingrediencií. Tie využíva v najvyššej možnej koncentrácii a v ich surovom stave, no pritom nezabúda na inovácie, rešpektuje protokoly a procedúry. Na začiatku milénia prevzal vedenie po svojom otcovi Dr. Philippe Allouche, ktorý pri riadení firmy a jej vývoja zužitkoval svoje poznatky z internej medicíny. Kožu vníma ako orgán, ktorý je spojený s ďalšími telesnými funkciami.

3692

Súvisiace články