Keď Slovenka Ivana Iesini zakladala v Londýne svoju značku, jej cieľ bol jasný – priniesť na trh prírodnú kozmetiku s udržateľnou produkciou, ktorá nepoľaví na účinnosti ani koncentráciách aktívnych látok. Dnes stojí za oceňovanou spoločnosťou, ktorá žne úspechy nielen v Británii.

 

Ivana Iesini albiva kozmetika prírodná starostlivosť o pleť krása rozhovor

 

Kedy sa zrodil nápad vytvoriť vlastnú značku?

V 28 rokoch mi diagnostikovali nádor v chrbtici, pričom som podstúpila rozsiahlu operáciu. Počas liečby som zistila, že konvenčná medicína mi dostatočne nepomáha a začala som vyhľadávať prírodné a bio riešenia, tak, ako to robila moja starká – bylinkárka Albína. Moje odhodlanie získať späť zdravie po operácii mi pomohlo uvedomiť si, že byť zdravý je oveľa viac ako trend – je to životný štýl. A tak vznikla ALBIVA.

 

Ako by ste opísali filozofiu ALBIVA?

Namiesto sústredenia sa na konkrétny typ pleti, vekovú kategóriu alebo pohlavie, sú produkty ALBIVA navrhnuté tak, aby aktivovali prirodzenú schopnosť pleti regenerovať sa a zákazníci ich môžu kombinovať a používať akokoľvek uznajú za vhodné. Keďže aktuálne nastáva prienik medzi krásou, zdravím, wellnessom a fitnesom, to, čo aplikujeme na povrch nášho tela, je rovnako dôležité ako to, čo prijímame vnútorne. Konzumenti si začínajú uvedomovať wellnessové benefity kozmetiky a vyhľadávajú viac holistický prístup ku kráse a ošetreniam. Preto naše produkty obsahujú čisté a udržateľné ingrediencie bez škodlivých prísad. Značku som vyvinula pre tých, ktorý vyhľadávajú naturálne produkty, vyhýbajú sa nechceným a pochybným ingredienciám a súčasne nechcú poľaviť na efektivite ani luxusnom zážitku. V ALBIVA posúvame hranice vedy, prírody a technológií, a vznikajú tak produkty, ktoré robia skutočný rozdiel. Nejde len o skrášľovanie pleti, ale aj udržiavanie zdravia a kvality života.

 

Minimal abstract background for product presentation. Dry twigs Stone product display podium with nature leaves on white background. 3D rendering

 

So slovami ako prírodné, vegánske alebo udržateľné sa v poslednom čase v kozmetike stretávame často. Čo presne to však podľa vás znamená?

Značku som započala so zápalom a túžbou robiť veci inak – predovšetkým, čo sa týka udržateľnosti, ktorá sa pre mňa stala jadrom celej spoločnosti. Od drevených fľaštičiek s označením PEFC (trvalo udržateľné obhospodarovanie lesov), cez obaly z ručne robeného papiera bez obsahu plastov až po vysokokvalitné prírodné a organické ingrediencie získavané z udržateľných zdrojov, je znižovanie produkcie odpadu, redukcia uhlíkovej stopy a starostlivosť o planétu srdcom toho, čo robíme. Taktiež venujeme 1 libru z predaja každého produktu na charitu. Zákazníci si môžu byť istí, že neplatia len za vysoko kvalitné ingrediencie, ale aj za ohľaduplnosť, s ktorou boli vyberané. Ako hovorí jedno z mojich obľúbených prísloví: „Planétu nededíme po našich predkoch, ale požičiavame si ju od našich detí.“ Verím, že je našou zodpovednosťou vážiť si to, čo z našej prírody ešte ostáva, a starať sa o obnovu toho, čo sme stratili. Tieto svoje hodnoty som preniesla aj do samotnej značky a uistila som sa, že pri získavaní udržateľných ingrediencií nezohľadníme len environmentálne faktory, ale aj tie sociálne a etické. Chcela som v tomto smere predčiť súčasne nastavenú normu.

 

Ako prebiehal vývoj vašich produktov?

Vývoj produktov v laboratóriu trval 2,5 roka. Bol náročný, keďže základ produktov tvorí antioxidantná malinová voda (namiesto bežnej) a mnohé aktívne látky sú vo vysokých koncentráciách. Vývin produktov s využitím už overených báz je celkovo rýchlejší a lacnejší, ale ja som nechcela ísť touto cestou a plánovala som produkty založiť na kompletne vlastných myšlienkach. Celkový vývoj vrátane mojich myšlienkových procesov a ideálov preto trval až 10 rokov.

 

Čím je ALBIVA odlišná a špecifická?

Odlišujeme sa hlavne tým, že sme prírodná kozmetika, pri ktorej zákazníci vidia výsledky. Využívame najmodernejšie technológie a vedu, ako napríklad gemoterapiu, botanické extrakty kapsulované do rastlinných lipozómov, biofermentáciu, bioenzymatické spracovanie alebo technológiu spracovania chladom. Ideme tak pod povrch a už dávno neplatí, že prírodná kozmetika nie je aktívna. V súčasnosti dokážeme pomocou technológií nielen izolovať aktívne látky priamo z prírody, ale tieto látky aj dostať do kožných vrstiev, na ktorých záleží. Takisto sa sústredíme aj na kvalitu a kvantitu ingrediencií – všetko v našich produktoch je tam z nejakého dôvodu a nevyužívame „výplne“, čo znamená, že vo výsledku sú naše zloženia čisté, vysokokoncentrované a efektívne. Produkty sú formulované bez vody a každý z nich má vysoké percento certifikovaných organických a bio ingrediencií. Mnohé používané oleje sú lisované za studena, čo sa môže odraziť aj na cene. Napríklad jasmínový extrakt v našom Nourish & Heal Moisturiser odoberáme priamo od výrobcu zo Španielska a je cítiť obrovský rozdiel oproti synteticky vyrábanému jasmínu. Dbáme na získavanie komponentov z Európy, naše bezvzduchové nádoby pochádzajú z Nemecka, drevené obaly s PEFC certifikátom sa vyrábajú v Španielsku a krabičky na produkty sú ručne skladané v Českej republike.

 

Produkty značky ALBIVA sú dostupné na NOTINO a albiva.com.

 

 

IVANA A JEJ CESTA

ALBIVA PORTRAIT 190918 0296

 

Ivana Iesini sa narodila na Slovensku, dnes však žije v Londýne. Ako vyštudovaná zdravotnícka laborantka istý čas pôsobila v oblasti mikrobiológie, no postupne prešla k biznisu a pracovala v distribúcii esenciálnych olejov aj v bankovníctve. Nález nádoru na chrbtici, rozsiahla operácia a následné zotavenie ju inšpirovali založiť značku ALBIVA, ktorej misiou je kombinovať vedu, prírodu a technológie a vytvárať tak produkty s vysokými koncentráciami aktívnych a účinných látok.

 

 

 

 

 

3 MUST-HAVE

Fľaša s kryštálom BeWater

 Fľaša s kryštálom BeWater

Rozjasňujúci toner ALBIVA

Hydratačný čistiaci gél 

Vegánska sójová sviečka Opotiki

Vegánska sójová sviečka Opotiki 

 

Text: Veronika Rybárová
Foto: Archív ALBIVA, archív I. I.

 

Najnovšie zo sekcie krása



Trendy krasa | 10.sep 2021

Vstúpte do Dior Spa v Paríži!

Rozmaznávať sa dizajnérskou módou je snom mnohých žien. Do tejto predstavy častokrát spadá práve ikonický módny dom Dior, ktorého tvorba...


AM-PM s Mariou Dušičkou

Krásna Maria Dušička je veľkým zdrojom módnej inšpirácie. Okrem toho, že dokáže zaujať svojou eleganciou a štýlom, jej vizáž je...


Naomi Osaka má vlastnú značku kozmetiky...

Beauty priemysel je v rozpuku! Známe osobnosti od modeliek cez speváčky až športovkyne sú toho dôkazom, pretože mnohé z nich...


AM-PM Beauty s Erikou Palkovičovou

Modelky majú počas svojej kariéry unikátnu príležitosť skúšať nielen dizajnérkse kúsky, ale aj rôzne kozmetické produkty a vychytávky. Podobne je...

YR2109 AK 31 SK trees banners 300x300 

300x600 GOLD SK

 

Naše tipy

Štýlové módne ikony z Copenhagen Fashion...

Na týždňoch módy je skvelé to, že módnu inšpiráciu načerpáte aj mimo prehliadkových mól. V uliciach ...

Interiérové doplnky do štýlových domácno...

Ak rozmýšľate nad malým refreshom svojho bývania, nemusíte hneď uvažovať nad rekonštrukciou. Aj malm...

Ako nosiť maxi sukne?

Maxi sukňa je skvelý kúsok, ktorý sa dokáže prispôsobiť rôznym udalostiam. V stylingu vám poskytuje ...