Krása nie je len o líčení, dekoratívnej kozmetike a trendoch v nich, ale je aj o starostlivosti o pleť, ktorá sa takisto vyvíja a mení. Preto sme sa pozreli, akým smerom sa pohneme v roku 2020 a aké novinky nás čakajú.

 

himirror

 

Nestarnúca krása

Už v roku 2019 sme mohli postrehnúť širšiu reprezentáciu krásy v rozmedzí mnohých vekových kategórii. Na móla sa vrátila Naomi Campbell či Claudia Shiffer a verejnosť začala akceptovať krásu v rôznom veku. Krása totiž nie je synonymom mladosti ani dokonalosti, ale práve nedokonalosťou vytvárajúcou unikátny charakter. Podľa prieskumov sa 50 a viac ročné ženy vôbec necítia byť zastúpené kozmetickými značkami, čo sa však už veľké mená v beauty priemysle snažia zmeniť. Namiesto anti-ageing starostlivosti sa navyše už budú sústreďovať na špecifické problémy spojené s vekom, napríklad hormonálne výkyvy, pigmentové škvrny a podobne.

 

Zodpovedná kozmetika

Nielen v móde, ale v kozmetike začíname byť zodpovednejší. Samotné značky sa snažia prejsť na udržateľnejšie balenia, využívajú recyklované plasty, prípadne sa obalov úplne zbavujú. Kozmetická skupina L’Oréal sa napríklad zaviazala, že do roku 2025 budú všetky jej obaly 100% eco-friendly. Ďalším trendom je waterless kozmetika, čiže produkty bez použitia vody, ktorá sa stáva významným prvkom ochrany.

 

Mikrobiómy a kozmetika

Minulý rok sa na scéne objavili kozmetické produkty využívajúce mikrobiómy (čiže organizmy v našom tele) a ich vyhľadávania do konca roka narástli o 110%. Na povrchu pokožky žijú trilióny mikrobiómov a každý človek ich má úplne odlišné. Práve preto vznikajú produkty, ktoré ich využívajú, čím ponúkajú základy pre hyperpersonalizované kozmetické produkty, ktoré sú doslova ušité na mieru jednotlivej pokožke.

 

Hyperpersonalizácia

Ďalším krokom v starostlivosti o pleť je analytika, ktorá posúva personalizáciu do nových výšin. Dnes už existuje mnoho aplikácii, ale technologických gadgetov ako HiMirror, ktoré analyzujú stav pleti a odporúčajú produkty na následnú starostlivosť. Takto si môžete byť istí, že riešite aktuálne problémy pleti a to bez toho, aby ste museli chodiť každý týždeň ku kozmetičke či dermatológovi. V tomto roku sme veľmi zvedaví najmä na novinku od firmy Procter & Gamble, ktorá uvedie Opte Precision Wand. Tento prístroj na domáce použitie bude identifikovať nedokonalosti a navyše dokáže aplikovať make-up tak, aby ste zbytočne míňali produktom, avšak dosiahli dokonalé krytie.

 

Pokožka v boji proti znečisteniu prostredia

V roku 2019 sme sa postupne adaptovali na každodenné použitie SPF, teraz je na rade každodenný boj proti efektom znečisteného prostredia. Rôzne výpary spôsobujú problémy ako predčasné starnutie, pigmentové škvrny, či vážnejšie ekzémy a alergie. Základom preto bude predchádzaniu týchto problémov vďaka produktom, ktoré na povrchu pleti vytvoria doslova ochrannú bariéru.

 

Minimalistický prístup

10-kroková kórejská starostlivosť o pleť nás už prestala baviť a na výslnie sa dostáva minimalistický prístup. Pokožke tak po novom síce doprajeme všetko, čo by mohla potrebovať, avšak zohľadňovať budeme jednak vedecké poznatky, ale dáme si pozor aj na celkové zdravie, ktoré sa koniec-koncov odráža aj na pleti. Takisto budeme experimentovať s novým konceptom „vyhladovania“ pokožky, kedy jej doprajeme čas bez použitia akejkoľvek kozmetiky, čím reštartujeme spôsob, akým reaguje na starostlivosť o pleť.

 

Predchádzanie starnutia

Zatiaľ čo dnes väčšina z nás musí naprávať škody spôsobené prirodzeným starnutím, vystavovaniu sa slnku, znečisteniu a podobne, od roku 2020 sa budeme snažiť týmto dôsledkom maximálne predchádzať. Mladšia generácia bude omnoho skôr myslieť na to, že vráskam, škvrnám, strate elasticity sa dá predchádzať a nasadne teda na vlnu prejuvenizácie, čiže predchádzaniu dôsledkov starnutia. Viac a omnoho skôr v porovnaní so staršími generáciami sa bude zaujímať o správne beauty rutiny, dá si záležať na správnom výbere produktov, nebude sa vyhýbať rôznym štúdiám a samozrejme bude zastávať aj omnoho viac eco-friendly prístup.

 

Pánska kozmetika

V modernej dobe záleží na pleti aj pánom. Už v roku 2019 preto začali vznikať nové, moderné kozmetické značky, ktoré sú určené špeciálne pánom a ich pokožke. Túto revolúciu v starostlivosti o pleť vedú značky ako Shakeup Cosmetics, Mr. Carter's Essentials, zatiaľ čo v prípade dekoratívnej kozmetiky to sú známe mená ako Clinique či YSL.

 

Najnovšie zo sekcie krása



Trendy krasa | 29.jan 2020

Najstaršie parfumérske značky I.

Hovorí vám niečo názov Santa Maria Novella, Floris of London či Creed? Ide o niekoľko najstarších značiek parfumov, ktoré fungujú...


Anti-ageing pre telo

O anti-ageing starostlivosti sa hovorí veľa a často. Takmer vždy je to však v súvislosti s tvárou. Vrásky, pigmentové škvrny...


Vlasy | 28.jan 2020

Účesová inšpirácia z prehliadkového móla

Počas Týždňov módy je vizáž relatívne prehliadanou záležitosťou. Väčšinu pozornosti totiž na seba strhávajú samotné dizajnérske kúsky, ktorým sú prehliadky...


Dávate telu čo potrebuje? A čo tak dopln...

Kľúčom k dlhému a hlavne kvalitnému životu je pestrá strava, dostatok pohybu a správny príjem všetkých pre telo potrebných látok...

 

predplatne

 

predplatne

banner.300x600 miluska

Naše tipy

Nábytkové trendy na rok 2020

Pokiaľ sa nevyhnete rekonštrukcii či zariaďovaniu v tomto roku, poradíme vám, ktoré trendy by s...

Pravidlá nosenia SPF počas celého roka

Veríme, že ste si už postupne zvykli na fakt, že SPF nie je len dovolenkovou záležitosťou a opa...

Rolák v hlavnej úlohe

Roláky sú vďačným kúskom každého zimného šatníka. Buďte však s nimi kreatívni a vytvorte zaujím...