Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Trendy / 9. April 2025

Fashion report

_Pripravte sa na silver lining roku 2025.

Fashion report

Prichádza množstvo výziev, ale aj riešení, ktoré nemusia byť až také vzdialené od našich každodenných rozhodnutí. Zabudnite na analytické správy s grafmi – pozreli sme sa na módu, technológie aj spotrebiteľské správanie z pohľadu, ktorý vám môže byť omnoho bližší.

Aké zmeny nás čakajú a ako sa na ne pripraviť?

_Made in China – no more?

Vzťahy medzi globálnymi veľmocami majú reálny dopad na to, čo si oblečieme. Zdražovanie výroby v Ázii núti módne značky meniť smer – India, Bangladéš či Latinská Amerika sa dostávajú do popredia. Zároveň sa mení aj správanie spotrebiteľov v samotnej Číne – preferujú domáce značky a globálne brandy hľadajú nové trhy. Prečo sa všetky oči upierajú práve na Indiu?

_(Ne)udržateľný vývoj AI

Umelá inteligencia sa stala bežnou súčasťou nášho života – plánuje nám dovolenky, radí, čo si obliecť, no zároveň má aj environmentálnu cenu. Čo všetko stojí za rýchlosťou odpovedí, ktorú si užívame? A čo to znamená pre budúcnosť kreativity?

Vytvorenie jedného e-mailu cez AI spotrebuje fľašu vody.

_Strieborná generácia, zlatá baňa?

Značky sa čoraz viac obracajú k zákazníkom nad 50 rokov. Nie preto, že by mladí stratili chuť nakupovať, ale preto, že si to jednoducho nemôžu dovoliť. Starší zákazníci sú lojálnejší, finančne stabilnejší a majú svoj štýl. Ako ich značky oslovujú – bez toho, aby skĺzli k stereotypom?

_Fake it till you make it

Cenová dostupnosť sa stala prioritou. Second-handy, zľavy aj napodobeniny sa dostávajú do mainstreamu a hashtag dupe má na TikToku miliardy videní. Sú fejky novou normou a vedia na ne značky reagovať vtipne aj inteligentne? A kde je hranica medzi inšpiráciou a kópiou?

_Kríza (aj budúcnosť) retailu

Kamenné predajne stratili čaro znovuobjavenia. Zákazník si už väčšinu vecí vyberá online, do predajne si ide len po potvrdenie. Značky preto potrebujú silnejší dôvod, prečo by sme mali vôbec vojsť dnu. Ako môže tréning personálu, zážitok z nákupu alebo jednoduchá automatizácia ovplyvniť náš návrat do obchodov?

  • The Row v Paríži

_E-commerce v prerode

Online predaj sa zmenil z výhody na výzvu – konkurencia, nadmerné zásoby a klesajúca lojalita zákazníkov nútia platformy prispôsobiť sa. Aké nové stratégie budú musieť nasadiť, aby prežili nielen medzi fast-fashion gigantmi?

_Zodpovednosť ako voľba

Ekonomická neistota nás robí citlivejšími na cenu, nie vždy však na dopad. Udržateľnosť sa dostáva do úzadia, hoci klimatická kríza sa zhoršuje. Ak nechceme, aby bola budúcnosť len súborom stratených šancí, aké rozhodnutia musíme začať robiť už dnes?

Výzvy prichádzajú, ale my máme vždy na výber. Motto Top Fashion už poznáte: Buy less, buy better.

 

 

 

 

Text: KK foto: Pinterest

    689

    Súvisiace články