Top Fashion Bar
Kúpiť predplatné Search
Kúpiť predplatné

Fashion Week / 8. October 2025

Druhé dejstvo Michaela Ridera

_Prechádzka v parku Saint-Cloud patrí medzi tie parížske rituály, ktoré dokážu spríjemniť aj obyčajnú nedeľu. Tentoraz však pokojné ráno narušili kolóny čiernych áut a skupiny ľudí, ktoré sa vybrali do parku, nie na piknik, ale na módnu prehliadku. Michael Rider sa rozhodol ukázať svoju druhú kolekciu pre Celine mimo mesta.

Druhé dejstvo Michaela Ridera

„Cítil som, že to bude bláznivý týždeň plný bielych boxov, tak som chcel niečo iné,“ povedal Rider po prehliadke. Jeho druhá kolekcia pre Celine bola podľa neho pokračovaním tej prvej - a možno aj prvou skutočnou príležitosťou vidieť, ako uvažuje o značke v širšom kontexte.

Rider stojí pred úlohou, ktorú dnes rieši viacero dizajnérov. Nadviazať na minulosť módneho domu a pritom ju rozšíriť o novú generáciu zákazníkov. V prípade Celine to znamená vyvažovať energiu Phoebe Philo a Hediho Slimanea, dvoch tvorcov, ktorí značku formovali opačnými smermi. Rider tieto svety spojil do jedného príbehu a sebavedomie a ženskosť prepojil s uvoľnenou eleganciou a rockovým nádychom.

_Celine v praxi 

Kolekcia pôsobila priamo a zrozumiteľne, ako reálny šatník. Otvárali ju krátke šaty v čiernom tvíde a kvetinových potlačiach so šesťdesiatkovou náladou, nasledované nohavicami v rôznych strihoch - úzkych, plisovaných či voľných s jazdeckým nádychom. Rider pripomenul, že Celine bola vždy domom, kde nohavice mali hlavné slovo.


Výrazne pracoval aj so sakami - od tmavomodrého blejzra po oversize verzie, ktoré fungujú bez ohľadu na pohlavie. Hodvábne šatky, kedysi symbol klasiky, pretvoril na rugby tričká, bandany či tašky prehodené cez rameno.

_Uvoľnená precíznosť

Hoci sa Rider drží istého minimalizmu, kolekcia nepôsobila striedmo. Skôr ukázala, ako môže jednoduchosť fungovať s dôrazom na detail – čierne hodvábne topy kombinované s jazdeckými nohavicami alebo balónové šaty z tafty naznačili, že praktickosť a večerná móda nemusia stáť proti sebe.

Jeho prístup má v sebe niečo typicky americké – dôraz na funkčnosť, schopnosť editovať a vytvoriť kusy, ktoré dávajú zmysel v bežnom živote. „Celine nie je miesto, kde hľadáte najbláznivejšie kúsky, ale možno práve ten najlepší kabát,“ poznamenal.

_Život v pohybe

Motív pohybu sa v kolekcii objavoval doslova - modelky niesli pod rukou Celine prilby, odkazujúce na nový parížsky fenomén: bicyklovanie. „Milujem ten pocit slobody. Všetci tí mladí ľudia v ateliéri prichádzajú na bicykloch, s helmami v ruke,“ hovorí Rider.

Text: KK foto: Getty

    821

    Súvisiace články

    No related pages found.